Hvilken firewall kan anbefales til mit net~
Fra : Ingolf

Dato : 15-08-02 13:23

Hej

Jeg har 2 computere, begge med 2 netkort i hver. Den ene kører win xp pro,
og den anden kører win2000 pro.

De første netkort i win2000 er tilsluttet til det første netkort på win xp
maskinen. Jeg har sat faste ip-adresser til disse kort. Det ekstra netkort i
hver maskine tjener til en adsl linie som regelmæssigt bliver flyttet fra
den ene pc til den anden.

Alt dette fungere fint. Hvilken firewall kan anbefales til at inst. på begge
maskiner? Har benyttet Tiny Personal Firewall v2.0.15(TPC), men den
understøtter ikke winxp 100%, og nægter forbindelse imellem de to computere
i 99% af tilfældene.. masser af fejl i eventlog på winxp.. men ikke på
win2000.

WinXp: 192.168.0.1; subnet 255.255.255.0
Win2000: 192.168.0.20; subnet: 255.255.255.0

Hvilken firewall kan anbefales til begge computere? Der skal være nogenlunde
de samme muligheder som i TPC, hvor hver enkelt type ICMP pakke kan nægtes
adgang osv osv. Som sagt.. firewallen skal understøtte mere end 1 netkort.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-08-02 13:59

On Thu, 15 Aug 2002 14:22:49 +0200, "Ingolf"
<DO_NOT_SPAM_ingolf@excite.com> wrote:

> [...]
> hver maskine tjener til en adsl linie som regelmæssigt bliver flyttet fra

I stedet skulle du overveje at få en router til din ADSL, så
pc'erne kan dele forbindelsen, uden at du skal flytte kabler.

> Hvilken firewall kan anbefales til at inst. på begge maskiner?

http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#bedste
http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

-A

Fra : Ingolf

Dato : 16-08-02 09:37

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> I stedet skulle du overveje at få en router til din ADSL, så
> pc'erne kan dele forbindelsen, uden at du skal flytte kabler.

Enhver kan få det til at fungere med en router, men jeg vil have det til at
virke som jeg har beskrevet ovenfor. Det er nu ½vejs lykkedes med Sygate
Personal Firewall... men den 'stinker'.

> http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#bedste
> http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

Tak for disse link... pløjer mig igennem dem.

Er der et (dansk) site der beskriver hvordan subnet mask benyttes?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-08-02 09:49

On Fri, 16 Aug 2002 10:37:24 +0200, "Ingolf"

> Enhver kan få det til at fungere med en router, men jeg vil have
> det til at virke som jeg har beskrevet ovenfor.

Ja, ja, dig om det. Jeg synes bare, det er meget nemmere med en
router, end det med at flytte kabler. Og så er der den pointe, at
en router, der kører NAT, giver en del sikkerhed, så det måske
slet ikke er nødvendigt med personlige firewalls på pc'erne.

> Det er nu ½vejs lykkedes med Sygate Personal Firewall... men
> den 'stinker'.

I min erfaring 'stinker' alle personlige firewalls.

> Er der et (dansk) site der beskriver hvordan subnet mask benyttes?

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ip

-A

Fra : paul

Dato : 16-08-02 19:34

Takker mange gange for de mange svar som en selføgelig
skriver så er det letteste jo nok at købe sig til en løsning
men så var henvendelsen til denné grupppe jo overflødig ik ?

venlig hilsen og mange tak paul