ASPImage?
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 15-08-02 12:47

Hej Alle!

Jeg håber nogen kan fortælle mig Hvad aspimage er og i hvilken
sammenhæng det bruges.... fordele evt. ulemper der er?

Hvis nogen ligger inde med en god tutorial eller link vedr.
aspimage har dette også interesse.

MVH
Jimmy Snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ezy Cut

Dato : 16-08-02 09:16

Hej Jimmy...

ASPImage fra www.serverobjects.com , er et server komponent, som gør det
muligt, at manipulere billeder "on the fly".
F.eks brugte jeg dette komponent, til at sætte tekst på billeder der blev
oploadet, til et galleri. Desuden brugte jeg det også til at resize disse
oploadede billeder til "thumb nails"

Her et par foreslag, hvad man også kunne bruge det til:
Page Counter
Servergrafer - f.eks antal besøg pr. time
Banner der skifter sprog, alt efter hvor man kommer fra..
osv.
Men ellers er mulighederen uendelige, og det er kun fantasien der sætter
grænsen =)

Ulemper.. hmm.. ingen, udover at jeg brugte en trail version =) .. Bruger
det så ikke mere, da vi besluttede, at vi ikke ville købe det.

Hvis man har brug for noget ligende til privat brug (Læs gratis), kan jeg
varmt anbefale:
OverPower.ImageLib
SFImageResize (www.silberfish.com)

Thomas

Fra : Mikhail Tchikalov

Dato : 16-08-02 09:17

aspimage er en komponent nemlig skaber billeder oven på styreenhed
side. Hvordan end , hvilken som helst teknisk opbakning er fraværende!
Der er mange sådan komponenter oven på ASPIN:
http://www.aspin.com/home/components/graphics

Mikhail.