Arrg..Punkteret igen !!
Fra : Thomas

Dato : 15-08-02 11:43

Hej.
Nu er jeg igen punkteret på min Neo's og ville lige høre hvordan andres
erfaring er omkring dette emne.

Jeg mindes ikke at være punkteret hele sidste sæson men nu efter at have
startet denne sommer med et nyt bagdæk så punkterer jeg konstant på dette
bagdæk og er efterhånden godt træt af det og ville gerne gøre noget ved
problemet.

Jeg har muligvis fået et skoddæk, men jeg fik det ellers sat på hos en
rigtig MC forhandler til en mindre formue, men det er jo svært at
kontrollerer kvaliteten før man har kørt et stykke tid.

Men spørgsmålet er så....Skal jeg mon købe et "cross" bagdæk for at undgå
punkteringer eller hva' ??
Har i ellers fidus til disse proper man skyder i slangeløse dæk ? Jeg har
brugt dem hver gang men tænker altid over om de mon holder dækkets levetid
ud...Jeg tvivler.....Men det er nemt !!

En sidste ting er at jeg forsøgte her sidst at smide en slange i dækket men
opgav da det næsten var umuligt med mine kræfter at få greb om dækket med
dækjernene. Derfor ville jeg høre om I andre kan skifte dæk selv eller i går
på værksted ??
Ellers må jeg jo bare samle et par mandfolk og så må jeg prøve igen !!

Thomas.

Fra : PHK

Dato : 16-08-02 16:27

"Thomas" <oz1jte@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har i ellers fidus til disse proper man skyder i slangeløse dæk ? Jeg har
> brugt dem hver gang men tænker altid over om de mon holder dækkets levetid
> ud...Jeg tvivler.....Men det er nemt !!

Jeg har fået min lappet på ovennævnte måde en 4-6 gange. Det har virket
hver gang undtagen den sidste, luften sivede langsomt ud til et vist tryk
var noget, så stoppede sivningen og jeg kørte rundt på et halvflad dæk.

Lapperne siges kun at være godkendt til 50, men min løber 120 (ægte).

Bemærk dog at der kan være forskel på lapperne, da der findes forskellige
mærker.

--
_
|_|