Excel 2000 - simpel VBA ?
Fra : Casper

Dato : 15-08-02 10:28

Hej
Jeg er glad for Excel og har til og med version5 kunnet lave meget lange
spørgende formler, men formel wizard'en (den hvor man kunne indsætte nye
formler i "if true" og "if false" er i nye versioner begrænset til kun et
niveau. Man skal angiveligt istedet benytte VBA (alt+F11), men jeg er helt
ny på dette område. Kan jeg få lidt hjælp til at påbegynde et VBA modul
(excel 2000 US), og oversætte en formel til modul ?

Hvad gør jeg i alt+F11 for at lave et modul til denne simple eksempelformel
?

A B C D
1 10 20 30 =IF(A1>=A2;B1+B2;C1+C2)
2 10 20 30

Jeg er totalt grøn i VBA så en forklaring på begynderniveau vil hjælpe en
del.

Venligst Casper

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-08-02 11:17

"Casper" <casper@you_are_a_fucking_spammer.dont> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 10 20 30
>

> Jeg er totalt grøn i VBA så en forklaring på begynderniveau vil hjælpe en

Ikke fordi jeg ikke vil hælpe dig med VBA, men du kan da sagtens lavev
indlejrede funktioner med Guiden Indsæt Funktion også i nye versioner. Når
du har guiden fremme og skal indsætte en ny funktion et af argumenterne,
skal du bruge rullelisten i formellinien.

Se også i hjælpen. Søg efter Indlejrede funktioner.

Jan

Fra : Claus Henriksen

Dato : 15-08-02 15:12

On Thu, 15 Aug 2002 12:17:11 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(spam)@adslhome.dk> wrote:

KLIP
> [...]
>skal du bruge rullelisten i formellinien.
>
>Se også i hjælpen. Søg efter Indlejrede funktioner.

Det eneste, der er blevet besværligt er, at "Tilbage"-knappen ikke
eksisterer mere. Hvis du vil tilbage i funktionerne i den indlejrede
funktion, gøres det ved at klikke i formellinien.

Claus Henriksen

Fra : Casper

Dato : 17-08-02 19:30

"Jan Kronsell" <kronsell(spam)@adslhome.dk> wrote in

> Ikke fordi jeg ikke vil hælpe dig med VBA, men du kan da sagtens lavev
> indlejrede funktioner med Guiden Indsæt Funktion også i nye versioner.
Så sandelig ja. Så kan jeg stadig bruge Excel.
Men som Claus skriver, så er der ingen fortryd/tilbage.

MVH Casper

Fra : pre

Dato : 15-08-02 16:59

VBA er nok ikke lige et sprog man tilegner sig uden videre, jeg vil
endda vove at påstå at kun et fåtal virkelig behersker de utrolig mange
muligheder.

Men jeg har en af de få begynder-introduktioner til Excel-VBA og du kan
få de knap halvhundrede sider (på Engelsk, i PDF), om ikke noget bedre
byder sig til.. Derved kan du se hvad/hvordan det foregår uden at være
forpligtet til hverken det ene eller det andet.
Send en mail til (perian@postkasse.net)

© pre 2002