Delphi4-ODBC-Access2000
Fra : Finn Elmgaard

Dato : 18-02-01 17:28

Jeg var en glad mand, da det endelig lykkedes mig at installere Delphi 4
på min nye Win2k.
(Har tidligere kørt med den under NT4.0).
Glæden varede dog kun til jeg begyndte at arbejde med databaser. Når jeg
forsøger at anvende ODBC til Access 2000 får jeg fejlmeddelelsen: Cannot
load an IDAPI service libary. File: IDODBC32.DLL.
Det siger mig ikke så meget. Er der nogen, der kan hjælpe?

Konfiguration:
Win2k, SP1
Delphi 4.0 Standard, Update pack 3
Access 2000 (DK version)
ODBC driver til Access: 4.00.5303.01 ODBCJT32.DLL 07-07-2000

mvh
Finn

Fra : Alex B. P.

Dato : 21-02-01 04:40

Ja ... hej Finn!

Vi havde neget lignende samme problem med MS Access 2000 og
2000-ODBC-driverne (JDBC) med vores projekt i Java JDK 1.2 ... og Appletter
i HTML.

Efter megen bøvl, og forsøg ... prøvede vi med en "nedgradering" til MS
Access '97 ODBC-drivere ..
SÅ KØRTE DET ...

Der er en del fejl i 2000-driverne - Se evt.
http://www.microsoft.com/support

Alex

Finn Elmgaard <elmgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A8FF818.F9784489@mail1.stofanet.dk...