Puch Maxi - motor diagram - hvor?
Fra : A. Høegh

Dato : 14-08-02 19:28

Hejsa.

Jeg kan simpelthen ikke finde et motordiagram til en Puch Maxi nogen
steder - satans! Kender i et sted? Plz, hjælp mig med at lede.

I efteråret 2001 (oktober) solgte jeg nemlig min ny-istandsatte Puch Maxi,
for at købe en 3 gears smadrekasse. Så solgte jeg smadrekassen i Juli for at
købe en Maxi igen - og nu har jeg fandeme (tro det eller ej) set min egen
Maxi til salg! Damn! I samme farve - præcis som for ½ år siden, da jeg
solgte den =)

Så nu skal lejerne i motoren skiftes, da den har kørt 60 km/t i så lang
tid...btw, er der andet end lejerne der trænger til en kærlig hånd, nede i
motoren? Plejlstang og krumtap fejler vel ikke noget?

/A. Høegh

Fra : Henrik Ø

Dato : 14-08-02 19:32

Det skulle lige være et nyt stempel - fordi det er en Maxi.

Fra : A. Høegh

Dato : 14-08-02 19:42

> Det skulle lige være et nyt stempel - fordi det er en Maxi.

Hvad mener du? Anyway, snakker kun selve motorblokken - der skal nok 7,5hk
tun på snart - så fuck cylinderen =)

Kender du noget til nogle diagrmmer?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 14-08-02 21:46

> Kender du noget til nogle diagrmmer?

Hva fanden skal man med et diagram over en maxi? jeg tror ikke en totakter
fåes mere simpel! jeg skildte min første knallert ad (en maxi) da jeg var
13-14 år, kun med lidt hjælp fra min far (han skiftede selve lejerne, resten
havde jeg selv skildt ad)
så det er sq ikke så svært!! Eller har Thansen måske noget?!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : A. Høegh

Dato : 14-08-02 22:42

> Hva fanden skal man med et diagram over en maxi? jeg tror ikke en totakter
> fåes mere simpel!

Nej flot, tillykke. Men jeg beder om hjælp - ikke om en diskution om
hvorvidt jeg er knallertnewbie eller ej!

Har fået diagrammerne pr. mail af en flink bruger.

/A. Høegh

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-08-02 22:05

> [...]
> købe en Maxi igen - og nu har jeg fandeme (tro det eller ej) set min egen
> Maxi til salg! Damn! I samme farve - præcis som for ½ år siden, da jeg

Jeg er helt enig med Michae, der er absolut ingen ben i det.
Hvis du bare er en smule fingernem, så spilt du blot den ad. Der er nærmest
ikke nogle bevægelige dele inde i sådan en maxi motor. Desuden er blokken
delt vandret, så det er lige som at åbne et låg, der er ikke noget som
falder nogen steder når man lukker blokken op !

Thore Jensen
Tidligere Maxi ejer - and a damn proud one !

Thore

Fra : Calle.

Dato : 15-08-02 05:44

> [...]
> Desuden er blokken delt vandret, så det er lige som at åbne et låg,
> der er ikke noget som falder nogen steder når man lukker blokken op !

De gamle motorer er delt lodret, så det kommer an på svinets alder
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 15-08-02 21:49

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> De gamle motorer er delt lodret, så det kommer an på svinets alder
> --
> Automatik Mekaniker
> Calle

Nope, kun 2g modellen...... jeg har nemlig kun rodet med de gamle
maxi-motorer

Thore