Linux i nt domain?
Fra : Dale Cooper

Dato : 14-08-02 17:07

Hej ng.
Jeg vil bare høre om det er muligt at logge en linuxbox ind i et
windows domaine (win2000 server)?

/Kasper

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 15-08-02 15:10

Dale Cooper <hr_overgeneral@hotmail.com> wrote in

> Hej ng.
> Jeg vil bare høre om det er muligt at logge en linuxbox ind i et
> windows domaine (win2000 server)?
>
> /Kasper

ja

Fra : Thomas Due

Dato : 16-08-02 07:08

Jeg vil så uddybe spørgsmålet, fordi jeg sidder med det samme
problem: Hvordan gør man?

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Bo Simonsen

Dato : 16-08-02 11:17

In article <aji4t2$ek4$1@sunsite.dk>, Thomas Due wrote:
> Jeg vil så uddybe spørgsmålet, fordi jeg sidder med det samme
> problem: Hvordan gør man?

Der er rigtig god dansk dokumentation her:
http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/samba.html
og http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk

Fra : Thomas Due

Dato : 04-09-02 09:11

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> wrote in message

> Der er rigtig god dansk dokumentation her:
> http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/samba.html

Det er desværre ikke særlig velegnet dokumentation. Spørgsmålet
går på hvordan man sætter en _Linux-klient_ op i et NT-domæne.
Dokumentationen snakker om en _Linux-Server_ og Windows
_klienter_. Den kombination er ikke muligt.

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 04-09-02 09:34

Thomas Due wrote:
> Det er desværre ikke særlig velegnet dokumentation. Spørgsmålet
> går på hvordan man sætter en _Linux-klient_ op i et NT-domæne.

Når man fx installerer redhat 7.3, er der under opsætningen
af, om man skal køre shadow passwords og NIS også en mulighed
for at vælge authentication vha. SMB. Slår man dette til,
kan man skrive windows domænenavn og servernavn.

Kan dette evt. bruges til noget?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Thomas Due

Dato : 04-09-02 13:56

Det lyder rigtigt. Når Linux nu _er_ installeret har du så en ide
til hvordan man gør fra f.eks. control panel i Linux?

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 04-09-02 14:36

Thomas Due wrote:
> Det lyder rigtigt. Når Linux nu _er_ installeret har du så en ide
> til hvordan man gør fra f.eks. control panel i Linux?

Nej, og jeg tror heller ikke at det er det, du har brug
for, j.fr. den anden tråd.

Får du normalt tildelt netværksdrev, etc., via et
logon script på win-nettet? Dette script kan ikke
lige bare køre under linux.