3 ASP .NET spørgsmål
Fra : OZ

Dato : 14-08-02 12:00

Hej NG

Jeg prøver lige at poste den her igen, der må da være nogen der kender
svaret på nogle af mine spm....

I ASP 3.0 havde man muligheden for, at benytte sig af "MoveNext" og
"MovePrevious" for, at browse frem og tilbage i en række records, men
hvordan gør man det i ASP .NET???
En mulighede ligger vel i at bruge en Datagrid med et DataSet kald og lave
en paging med en
record ad gangen, men er der ikke andre muligheder ala det velkente
MoveNext?

Hvorfor er ViewState=True som default? Kan man ikke globalt sætte ViewState
til False (web.config), istedet for at gøre det på alle sider, den laver jo
en masse unødig data, hvis ikke man skal bruge postback.

Hvilke erfaringer har i med de 2 nye mulighedder for Session styring?
Umiddelbart syntes jeg godt om SQLDB modellen, men hvordan kommer det til at
gå når der vireklig kommer tryk på og det hvad med StateServer løsningen
hvordan bliver det når der virkelig kommer tryk på???

På forhånd tak

Oz

Fra : guid

Dato : 14-08-02 16:19

"OZ" <no_spam_gonzo@strike-team.com> wrote in message
> [...]
> en paging med en
> record ad gangen, men er der ikke andre muligheder ala det velkente

En mulighed kunne jo være at have dine resultater gemt i en collection - den
kan du jo så bare udskrive som du lyster :)

Fra : OZ

Dato : 15-08-02 18:13

"guid" <news@guidmaster.dk> skrev:

> En mulighed kunne jo være at have dine resultater gemt i en collection -
den
> kan du jo så bare udskrive som du lyster :)

Ja det kunne jeg vel gøre, men vil det sige at movenext og moveprevious ikke
findes mere, det var da egentlig mærkeligt syntes jeg...

Oz

Fra : Guid

Dato : 15-08-02 20:36

> Ja det kunne jeg vel gøre, men vil det sige at movenext og moveprevious
ikke
> findes mere, det var da egentlig mærkeligt syntes jeg...
>
> Oz
Men så mærkeligt er det nu heller ikke. Det hele skyldes jo at det tidligere
Recordset er droppet - i stedet har man nu valget mellem Dataset og
Datareaders. Datasettet er nok det der mest ligner det gamel Recordset - og
så alligevel ikke. Et Dataset kan indeholde en del mere information end et
Recordset og så er der ikke nogen forbindelse mellem datasettet og databasen
når datasettet er indlæst. Datareaderen har altid kun en record i
hukommelsen, og derfor kan man jo ikke lave Move funktioner på denne.
Håber det giver lidt mening..........
Guid

Fra : OZ

Dato : 15-08-02 21:28

> [...]

> når datasettet er indlæst. Datareaderen har altid kun en record i
> hukommelsen, og derfor kan man jo ikke lave Move funktioner på denne.

Hej Guid
Tak for dit svar, det giver mening, det du skriver, jeg skal bare tænke lidt
anderledes.
Jeg syntes det var dejligt nemt med moveforward og moveprevious, men som du
siger kan man jo gøre det med en array collection..

Oz

Fra : Guid

Dato : 17-08-02 22:01

> [...]
du
> siger kan man jo gøre det med en array collection..

Bare rolig - du er ikke den første der skulle til at tænke anderledes :)

Mht. dir sp.omkring ViewState så kan du godt slå det fra i web.config (som i
øvrigt er en vidunderlig ting). Nedenstående skulle slå det fra på alle
sider:
<configuration>
<system.web>
<pages buffer="true"
enableSessionState="true"
autoEventWireup="true" />
</system.web>
</configuration>
Håber du kommer vidre.
Guid

Fra : OZ

Dato : 17-08-02 23:24

> [...]

> øvrigt er en vidunderlig ting). Nedenstående skulle slå det fra på alle

Hej Guid

Tak for tippet med web.config'en, det skal nok løse mit ViewState dilemma.

Oz