/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Filippinerne - gode steder
Fra : Adam Rubin


Dato : 14-08-02 08:28

Kære Alle!

Jo så er flybilletterne til Filippinerne bestilt. Vi flyver til Manilla den
21. oktober, og hjem fra Cebu fire uger senere; men...

Er der nogen der har førstehånds erfaringer med steder på Filippinerne, de
vil dele? Jeg tænker på anbefalinger af dykkersteder, andre steder med store
oplevelser, steder der er opreklamerede eller steder man bør undgå.

Og en helt anden ting. Vi skal have vores lille datter med, der ved udrejsen
er 5 mdr. Vi ser i øjeblikket efter klapvogn, der kan foldes sammen og fylde
ingenting, men samtidig har hjul der gør at de kan køre på grusstier, og
ikke kun på asfalterede fortove. Alternativt overvejer vi en bærestol i
rygsækmodel. Den har dog den ulempe, at den lille trold må sidde op og sove.
Nogen der har erfaringer med klapvogn eller bærestol i den del af verden??



På forhånd tak
Adam



 
 
Jesper (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 14-08-02 10:46

Hej Adam

Hvis I er til vragdyk vil jeg anbefale Coron Bay på Busuanga, en lille øgruppe nord for Palawan.
Her sænkede amerikanerne i løbet af kort tid 12 - 14 japanske handelsfartøjer i 1944.

Jeg dykkede med Günther Bernert, som var med til at genfinde stedet i slutningen af 80'erne:

http://www.ddivers.com/

Der er efterhånden dukket en hel del nye centre op i Coron by, prøv en Google-søgning på Coron.

Hvis I er ekstra meget til vrag er der jo osse Subic Bay, 3 timers kørsel fra Manilla. Det var den
gamle amerikanske flådebase, nu frihavn. Selve området er ret ucharmerende og ingens drøm
om et tropisk paradis - tilmed er sigten halvdårlig, men vragene er meget interessante.

Og så er der jo alle koraløerne...

Mvh

Jesper





Adam Rubin wrote:

> Kære Alle!
>
> Jo så er flybilletterne til Filippinerne bestilt. Vi flyver til Manilla den
> 21. oktober, og hjem fra Cebu fire uger senere; men...
>
> Er der nogen der har førstehånds erfaringer med steder på Filippinerne, de
> vil dele? Jeg tænker på anbefalinger af dykkersteder, andre steder med store
> oplevelser, steder der er opreklamerede eller steder man bør undgå.
>
> Og en helt anden ting. Vi skal have vores lille datter med, der ved udrejsen
> er 5 mdr. Vi ser i øjeblikket efter klapvogn, der kan foldes sammen og fylde
> ingenting, men samtidig har hjul der gør at de kan køre på grusstier, og
> ikke kun på asfalterede fortove. Alternativt overvejer vi en bærestol i
> rygsækmodel. Den har dog den ulempe, at den lille trold må sidde op og sove.
> Nogen der har erfaringer med klapvogn eller bærestol i den del af verden??
>
> På forhånd tak
> Adam





Torben (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 14-08-02 11:02

Hej Adam,
God ferie

Jeg havde ca.20 dyk på Phillipinerne sidste år, det klart bedste var Apo
Reef. Vi kom dertil med Coco Explorer, igennem CC-travel. Skibet, turen og
besætningen var godt, mange gode ikke dykker oplevelser også, jeg kan ikke
komme på noget positivt omkring C&C travel eller Coco Beach.

Se evt her : http://www.cocoexplorer.com/

Herudover rejste vi rundt på egen hånd langs palawan, dog tror jeg ikke jeg
ville gøre det med et lille barn, dertil er det for primitivt.

Mvh.
Torben, ex jernlunge

"Adam Rubin" <adamrubin@get2net.dk> wrote in message
news:vEn69.23$6T4.794@news.get2net.dk...
> Kære Alle!
>
> Jo så er flybilletterne til Filippinerne bestilt. Vi flyver til Manilla
den
> 21. oktober, og hjem fra Cebu fire uger senere; men...
>
> Er der nogen der har førstehånds erfaringer med steder på Filippinerne, de
> vil dele? Jeg tænker på anbefalinger af dykkersteder, andre steder med
store
> oplevelser, steder der er opreklamerede eller steder man bør undgå.
>
> Og en helt anden ting. Vi skal have vores lille datter med, der ved
udrejsen
> er 5 mdr. Vi ser i øjeblikket efter klapvogn, der kan foldes sammen og
fylde
> ingenting, men samtidig har hjul der gør at de kan køre på grusstier, og
> ikke kun på asfalterede fortove. Alternativt overvejer vi en bærestol i
> rygsækmodel. Den har dog den ulempe, at den lille trold må sidde op og
sove.
> Nogen der har erfaringer med klapvogn eller bærestol i den del af verden??
>
>
>
> På forhånd tak
> Adam
>
>



Per Boye (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Per Boye


Dato : 15-08-02 06:38


"Torben" <trp@at-com.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5a2ae5$0$43930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Adam,
> God ferie
>
> Jeg havde ca.20 dyk på Phillipinerne sidste år, det klart bedste var Apo
> Reef. Vi kom dertil med Coco Explorer, igennem CC-travel. Skibet, turen og
> besætningen var godt, mange gode ikke dykker oplevelser også, jeg kan ikke
> komme på noget positivt omkring C&C travel eller Coco Beach.

Hej Torben

Jeg havde tænkt mig at tage med C&C-travel til Coco Beach
og derefter Coco Explorer i April 2003, men mener du at det ikke er godt
på Coco Beach? Og hvilke problemer havde du med C&C-travel ?

Mvh.
Per



Gjøl (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Gjøl


Dato : 15-08-02 07:29

Per Boye wrote:
> "Torben" <trp@at-com.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d5a2ae5$0$43930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> Jeg havde ca.20 dyk på Phillipinerne sidste år, det klart bedste var
>> Apo Reef. Vi kom dertil med Coco Explorer, igennem CC-travel.
>> Skibet, turen og besætningen var godt, mange gode ikke dykker
>> oplevelser også, jeg kan ikke komme på noget positivt omkring C&C
>> travel eller Coco Beach.

Det lyder interessant, det med Coco Beach, hvad var dine ikke positive
indtryk?
Vi tager til øen Cebu hele Januar 2003, men med privat inkvartering m.m.

> Jeg havde tænkt mig at tage med C&C-travel til Coco Beach
> og derefter Coco Explorer i April 2003.

..


Torben (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 15-08-02 13:57

Hej Per,

nu er vi jo heldigvis forskellige allesammen, men jeg og mine venner kedede
os bravt på Coco Beach, dykkercenteret der var under alt kritik, ex. vi
havde liget taget omkring 20 dyk fraCoco Explorer, men skulle alligevel have
et "check" dyk, før vi måtte komme med ud på de "rigtige" ture, fint nok,
hvis det ikke var fordi at divemasteren der skulle checke os svømmede foran
os i 45 min. uden at kigge tilbage en eneste gang !!! men det kan jo have
ændret sig.

Hvis man bare vil ligge og slange sig på stranden er Coco Beach sikkert
fint, der var nemlig ikke meget andet at lave....og ingen konkurrence på
priserne.... men vi startede med Coco explorer, som var en fantastisk god
tur, både med hensyn til dykning og de mere landfaste oplevelser. På turen
får man et set en masse andre øer, der virkede noget mere spændende,
herunder Cebu og Coron. Hvis man alligevel beslutter sig for at bo en uge på
Coco Beach kan man jo tage en båd til Puerto galera, det er ok at bruge en
dag der. Der er også en anden lille by til højre for Coco, som jeg ikke kan
huske navnet på, der bør man overveje om man vil ind på et af de tre
diskoteker der er, det er nemlig alle tre stripbarer.

CC-travel havde jeg personligt ikke de store problemer med, men der var
flere hvis bagage var forsinket i op til en uge, hvilket min egen også var.
Det udnyttede CC-travels ejer, efter min mening, bare til at sælge deres
bast skørter mm. til børnefamilierne,med påskud om at forsikringen ville
dække, hvilket den ikke gjorde.....Herudover var der en historie, som jeg
ikke ved er sand, om en person der skulle nå et eller andet sted hen i en
fart, der var tyfon varsel, og udsejlingsforbud i området, men CC-travel's
ejer skulle efter sigende have presset en af bådmændende til at sejle ud
alligevel, med det resultat at de aldrig er set siden. Men jeg ved ikke
hvorvidt historien er rigtig.

Personligt rejste jeg rundt i 2 uger på palawan, og der oplevede jeg "det
rigtige" phillipinerne, det kan jeg godt anbefale, dog nok ikke med børn, da
det er lidt problematisk at komme rundt, og Lonely planet passer kun i 50%
af tilfældende, fx. går der ingen både fra det nordlige palawan, så vi tog
en 6 timers tur i en banka, husk hørepropper.


NB! Husk at dykke igennem på APO reef.........

Mvh.
Torben



"Per Boye" <pbj@nospam.kvm.dk> wrote in message
news:3d5b3e79$0$27657$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Torben" <trp@at-com.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d5a2ae5$0$43930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Adam,
> > God ferie
> >
> > Jeg havde ca.20 dyk på Phillipinerne sidste år, det klart bedste var Apo
> > Reef. Vi kom dertil med Coco Explorer, igennem CC-travel. Skibet, turen
og
> > besætningen var godt, mange gode ikke dykker oplevelser også, jeg kan
ikke
> > komme på noget positivt omkring C&C travel eller Coco Beach.
>
> Hej Torben
>
> Jeg havde tænkt mig at tage med C&C-travel til Coco Beach
> og derefter Coco Explorer i April 2003, men mener du at det ikke er godt
> på Coco Beach? Og hvilke problemer havde du med C&C-travel ?
>
> Mvh.
> Per
>
>



Palle Jørgensen (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Palle Jørgensen


Dato : 21-08-02 13:51

Hej Torben.

Først skal jeg nok lige sige at jeg er Coco Beach fan.
Jeg tager dertil 1 - 2 gange om året, bl.a. for at dykke.

"Torben" <trp@at-com.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5ba586$0$43917$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Per,
>
> nu er vi jo heldigvis forskellige allesammen, men jeg og mine venner
kedede
> os bravt på Coco Beach, dykkercenteret der var under alt kritik, ex. vi

Kritik af hvad ?

> havde liget taget omkring 20 dyk fraCoco Explorer, men skulle alligevel
have
> et "check" dyk, før vi måtte komme med ud på de "rigtige" ture, fint nok,
> hvis det ikke var fordi at divemasteren der skulle checke os svømmede
foran
> os i 45 min. uden at kigge tilbage en eneste gang !!! men det kan jo have
> ændret sig.

Nu har de jo en hvis erfarring, og har måske hurtigt spottet dine evner
Jeg håber ikke det ændre sig. Deres force er netop at INGEN kommer
med på de "rigtige" dyk uden at være "checket ud".

> Hvis man bare vil ligge og slange sig på stranden er Coco Beach sikkert
> fint, der var nemlig ikke meget andet at lave....

Så er du da bare ideforladt.

> og ingen konkurrence på priserne....

Nå ?

> men vi startede med Coco explorer, som var en fantastisk god
> tur, både med hensyn til dykning og de mere landfaste oplevelser. På turen
> får man et set en masse andre øer, der virkede noget mere spændende,
> herunder Cebu og Coron.

Coco Explorer sejler IKKE til Cebu !!!

> Hvis man alligevel beslutter sig for at bo en uge på
> Coco Beach kan man jo tage en båd til Puerto galera, det er ok at bruge en
> dag der. Der er også en anden lille by til højre for Coco, som jeg ikke
kan
> huske navnet på, der bør man overveje om man vil ind på et af de tre
> diskoteker der er, det er nemlig alle tre stripbarer.

Byen hedder Sabang, og er en rigtig Western by.
Fra Coco Beach og til Sabang (ca. 2 km) ligger ca. 20 diveshops, og jeg
mener at man har ca. 50.000 dyk om året i dette område

> CC-travel havde jeg personligt ikke de store problemer med, men der var
> flere hvis bagage var forsinket i op til en uge, hvilket min egen også
var.

Flyselskab ? (Sikkert BA - havde på et tidspunkt 40 % fejl til Manila)

> Det udnyttede CC-travels ejer, efter min mening, bare til at sælge deres
> bast skørter mm. til børnefamilierne,med påskud om at forsikringen ville
> dække, hvilket den ikke gjorde.....

Udnyttede ?
Bastskørt ?
LOL

> Herudover var der en historie, som jeg ikke ved er sand
> om en person der skulle nå et eller andet sted hen i en
> fart, der var tyfon varsel, og udsejlingsforbud i området, men CC-travel's
> ejer skulle efter sigende have presset en af bådmændende til at sejle ud
> alligevel, med det resultat at de aldrig er set siden. Men jeg ved ikke
> hvorvidt historien er rigtig.

Det er den ikke.

> Personligt rejste jeg rundt i 2 uger på palawan, og der oplevede jeg "det
> rigtige" phillipinerne, det kan jeg godt anbefale, dog nok ikke med børn,
da
> det er lidt problematisk at komme rundt, og Lonely planet passer kun i 50%
> af tilfældende, fx. går der ingen både fra det nordlige palawan, så vi tog
> en 6 timers tur i en banka, husk hørepropper.
>
>
> NB! Husk at dykke igennem på APO reef.........

100 % rigtigt.


PS. http://www.datanet.co.uk/sqs/divesthe.htm
En rigtig god side på engelsk om Coco.


Venligst
Palle Jørgensen



Torben (23-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 23-08-02 12:19


"Palle Jørgensen" <palleSLET@surfmail.dk> wrote in message
news:3d638b15$0$94779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Torben.
>
> Først skal jeg nok lige sige at jeg er Coco Beach fan.
> Jeg tager dertil 1 - 2 gange om året, bl.a. for at dykke.
>
> "Torben" <trp@at-com.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d5ba586$0$43917$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Per,
> >
> > nu er vi jo heldigvis forskellige allesammen, men jeg og mine venner
> kedede
> > os bravt på Coco Beach, dykkercenteret der var under alt kritik, ex. vi
>
> Kritik af hvad ?
Se nedenstående.
>
> > havde liget taget omkring 20 dyk fraCoco Explorer, men skulle alligevel
> have
> > et "check" dyk, før vi måtte komme med ud på de "rigtige" ture, fint
nok,
> > hvis det ikke var fordi at divemasteren der skulle checke os svømmede
> foran
> > os i 45 min. uden at kigge tilbage en eneste gang !!! men det kan jo
have
> > ændret sig.
>
> Nu har de jo en hvis erfarring, og har måske hurtigt spottet dine evner

> Jeg håber ikke det ændre sig. Deres force er netop at INGEN kommer
> med på de "rigtige" dyk uden at være "checket ud".
>
Ja måske de har nogle specielle følere der gør at de ikke behøver at bruge
øjnene...

> > Hvis man bare vil ligge og slange sig på stranden er Coco Beach sikkert
> > fint, der var nemlig ikke meget andet at lave....
>
> Så er du da bare ideforladt.
Det spottede du bare med det samme.
>
> > og ingen konkurrence på priserne....
>
> Nå ?
Herunder ågerpriser for drikkevarer, i forhold til mange andre steder på
phillipinerne
>
> > men vi startede med Coco explorer, som var en fantastisk god
> > tur, både med hensyn til dykning og de mere landfaste oplevelser. På
turen
> > får man et set en masse andre øer, der virkede noget mere spændende,
> > herunder Cebu og Coron.
>
> Coco Explorer sejler IKKE til Cebu !!!
Nå !, men den virker nu spændende alligevel.
>
> > Hvis man alligevel beslutter sig for at bo en uge på
> > Coco Beach kan man jo tage en båd til Puerto galera, det er ok at bruge
en
> > dag der. Der er også en anden lille by til højre for Coco, som jeg ikke
> kan
> > huske navnet på, der bør man overveje om man vil ind på et af de tre
> > diskoteker der er, det er nemlig alle tre stripbarer.
>
> Byen hedder Sabang, og er en rigtig Western by.
> Fra Coco Beach og til Sabang (ca. 2 km) ligger ca. 20 diveshops, og jeg
> mener at man har ca. 50.000 dyk om året i dette område
>
> > CC-travel havde jeg personligt ikke de store problemer med, men der var
> > flere hvis bagage var forsinket i op til en uge, hvilket min egen også
> var.
>
> Flyselskab ? (Sikkert BA - havde på et tidspunkt 40 % fejl til Manila)
Nemlig, og da det jo var kendt, kunne man måske have annonceret det i
forvejen, så gæsterne havde mulighed for at vælge et andet selsakb, mod en
evt. tillægspris.
>
> > Det udnyttede CC-travels ejer, efter min mening, bare til at sælge deres
> > bast skørter mm. til børnefamilierne,med påskud om at forsikringen ville
> > dække, hvilket den ikke gjorde.....
>
> Udnyttede ?
Ja.
> Bastskørt ?
ment som en talemåde
> LOL
De gjorde de ikke dernede.
>
> > Herudover var der en historie, som jeg ikke ved er sand
> > om en person der skulle nå et eller andet sted hen i en
> > fart, der var tyfon varsel, og udsejlingsforbud i området, men
CC-travel's
> > ejer skulle efter sigende have presset en af bådmændende til at sejle ud
> > alligevel, med det resultat at de aldrig er set siden. Men jeg ved ikke
> > hvorvidt historien er rigtig.
>
> Det er den ikke.
Den er nok bare opstået ud af ingenting så.
>
> > Personligt rejste jeg rundt i 2 uger på palawan, og der oplevede jeg
"det
> > rigtige" phillipinerne, det kan jeg godt anbefale, dog nok ikke med
børn,
> da
> > det er lidt problematisk at komme rundt, og Lonely planet passer kun i
50%
> > af tilfældende, fx. går der ingen både fra det nordlige palawan, så vi
tog
> > en 6 timers tur i en banka, husk hørepropper.
> >
> >
> > NB! Husk at dykke igennem på APO reef.........
>
> 100 % rigtigt.
Enighed gør stærk
>
>
> PS. http://www.datanet.co.uk/sqs/divesthe.htm
> En rigtig god side på engelsk om Coco.
>
>
> Venligst
> Palle Jørgensen
>
>



Kevin & Tina (23-08-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 23-08-02 13:31

d. 23/08/02 13:18 ytrede Torben på trp@atat-com.dk-fjern-en-gang-at i en
tvivlsom meddelse: 3d661a13$0$43930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

>> Byen hedder Sabang, og er en rigtig Western by.
>> Fra Coco Beach og til Sabang (ca. 2 km) ligger ca. 20 diveshops, og jeg
>> mener at man har ca. 50.000 dyk om året i dette område

Hvis du med wesernby mener : By hvor fallerede afdankede ofte meget ensomme
europæiske amarikanske, men især australske mænd kommer for at købe sex af
enhver art er din definition rigtig.
Hvis ikke er du enten naiv eller blind.
Jeg kan kun anbefale alle modstandere af sextourisme at holde sig meget
langt væk fra dette hul.
Hvad angår dykning, er de skandivaniske dykkerforretninger også ofte
angrebet af denne ligegyldighed over for hvad de er med til at holde i gang,
og hvad de ikke gør for at få stoppet handelen med piger helt ned til 10-12
års alderen.
Der er utvivlsomt seriøse dykkerforretninger på fillipinerne, med det er
efter min mening tvivlsomt, at der foregår noget seriøst i dette område.
VH Kevin


Torben (23-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 23-08-02 13:52

Nu var det ikke mig der ytrede noget som helst omkring western by, jeg tog
tvætimod afstand til at besøge "diskotekerne" der. Nedstående var sakset fra
det svar jeg fik på min post til gruppen.
/Torben


"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> wrote in message
news:B98BF79B.9DEF%kevin.v@mail.dk...
> d. 23/08/02 13:18 ytrede Torben på trp@atat-com.dk-fjern-en-gang-at i en
> tvivlsom meddelse: 3d661a13$0$43930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> >> Byen hedder Sabang, og er en rigtig Western by.
> >> Fra Coco Beach og til Sabang (ca. 2 km) ligger ca. 20 diveshops, og jeg
> >> mener at man har ca. 50.000 dyk om året i dette område
>
> Hvis du med wesernby mener : By hvor fallerede afdankede ofte meget
ensomme
> europæiske amarikanske, men især australske mænd kommer for at købe sex af
> enhver art er din definition rigtig.
> Hvis ikke er du enten naiv eller blind.
> Jeg kan kun anbefale alle modstandere af sextourisme at holde sig meget
> langt væk fra dette hul.
> Hvad angår dykning, er de skandivaniske dykkerforretninger også ofte
> angrebet af denne ligegyldighed over for hvad de er med til at holde i
gang,
> og hvad de ikke gør for at få stoppet handelen med piger helt ned til
10-12
> års alderen.
> Der er utvivlsomt seriøse dykkerforretninger på fillipinerne, med det er
> efter min mening tvivlsomt, at der foregår noget seriøst i dette område.
> VH Kevin
>



Steen Rasnussen (26-08-2002)
Kommentar
Fra : Steen Rasnussen


Dato : 26-08-02 20:09


"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:B98BF79B.9DEF%kevin.v@mail.dk...
> d. 23/08/02 13:18 ytrede Torben på trp@atat-com.dk-fjern-en-gang-at i en
> tvivlsom meddelse: 3d661a13$0$43930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> >> Byen hedder Sabang, og er en rigtig Western by.
> >> Fra Coco Beach og til Sabang (ca. 2 km) ligger ca. 20 diveshops, og jeg
> >> mener at man har ca. 50.000 dyk om året i dette område
>
> Hvis du med wesernby mener : By hvor fallerede afdankede ofte meget
ensomme
> europæiske amarikanske, men især australske mænd kommer for at købe sex af
> enhver art er din definition rigtig.

Nej, Sabang er en Dykkerby, for Dykker
med dusinvis af dykkersteder som ligger lige ud fra stranden.
med masser af restauranter, små gadeforretninger, barer, discoer, med og
uden betalings piger.
Hvor mange dyk havde du ud for Sabang ?

> Hvis ikke er du enten naiv eller blind.
Hvor lang tid tid har du været der?, to timer med konen under amen.

> Jeg kan kun anbefale alle modstandere af sextourisme at holde sig meget
> langt væk fra dette hul.
Så bliv dog hjemme. men det er meget lidt, i forhold til hvad man ser i
Thailand og Vietnam.

> Hvad angår dykning, er de skandivaniske dykkerforretninger også ofte
> angrebet af denne ligegyldighed over for hvad de er med til at holde i
gang,
Det var lidt af en Påstand !!

> og hvad de ikke gør for at få stoppet handelen med piger helt ned til
10-12
> års alderen.
Fri fantasi.
Den slags ting er der meget stange straffe for på fillipinerne.

> Der er utvivlsomt seriøse dykkerforretninger på fillipinerne, med det er
> efter min mening tvivlsomt, at der foregår noget seriøst i dette område.
Sabang er et af de steder i verden.hvor der dykkes mest. med 20-30
dykkerforretninger.
og især inden for tek dykning er de langt fremme.

Så kald du bare John Bennett for useriøst.hvis du vil.
http://www.atlantishotel.com/staffphotoPG/john.htm


hilsen Steen



Kevin & Tina (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 29-08-02 21:11

d. 26/08/02 21:08 ytrede Steen Rasnussen på ser@mobilixnet.dk i en tvivlsom
meddelse: x1va9.21954$ww6.2260931@news010.worldonline.dk:

> Nej, Sabang er en Dykkerby, for Dykker
> med dusinvis af dykkersteder som ligger lige ud fra stranden.
> med masser af restauranter, små gadeforretninger, barer, discoer, med og
> uden betalings piger.

Vi har jo åbenbart ikke hver sin opfattelse af hvad der foregår, men mere om
det er OK

Det må du jo selv om, mig giver det bare kvalme.

Kevin


Torben (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 29-08-02 23:20

Tænk engang, her sad jeg og troede at i havde hver _jeres_ opfattelse.


"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> wrote in message
news:B9944C7C.A013%kevin.v@mail.dk...
> d. 26/08/02 21:08 ytrede Steen Rasnussen på ser@mobilixnet.dk i en
tvivlsom
> meddelse: x1va9.21954$ww6.2260931@news010.worldonline.dk:
>
> > Nej, Sabang er en Dykkerby, for Dykker
> > med dusinvis af dykkersteder som ligger lige ud fra stranden.
> > med masser af restauranter, små gadeforretninger, barer, discoer, med og
> > uden betalings piger.
>
> Vi har jo åbenbart ikke hver sin opfattelse af hvad der foregår, men mere
om
> det er OK
>
> Det må du jo selv om, mig giver det bare kvalme.
>
> Kevin
>



Kevin & Tina (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 30-08-02 08:49

d. 30/08/02 0:19 ytrede Torben på trp@fjerndetteat-com.dk i en tvivlsom
meddelse: 3d6e9e63$0$27698$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Tænk engang, her sad jeg og troede at i havde hver _jeres_ opfattelse.

Torben du kan være ganske rolig vi er i denne tråd fundamentalt uenige, men
tilhængere af sextourisme er fuldstændig blinde og umulige at diskutere med,
så jeg holder lidt lav profil, det er nok heller ikke i en ng at kampen skal
foregå.
Vh Kevin


Kevin & Tina (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 30-08-02 09:31

Egentlig ville jeg ikke indgå i en så specifik debat, men jeg svare lige på
lidt af dette vrøvl.

> Nej, Sabang er en Dykkerby, for Dykker
> med dusinvis af dykkersteder som ligger lige ud fra stranden.
> med masser af restauranter, små gadeforretninger, barer, discoer, med og
> uden betalings piger.
> Hvor mange dyk havde du ud for Sabang ?
Jeg er ikke dykker, men det forekommer også at være ligegyldigt i forhold
til hvad der er min pointe
>
>> Hvis ikke er du enten naiv eller blind.
> Hvor lang tid tid har du været der?, to timer med konen under amen.
Jeg har været på sabang alt for længe, ingen tvivl om det.


>
>> Jeg kan kun anbefale alle modstandere af sextourisme at holde sig meget
>> langt væk fra dette hul.
> Så bliv dog hjemme. men det er meget lidt, i forhold til hvad man ser i
> Thailand og Vietnam.
Ja jeg skal nok tage et andet sted hen, pointen er bare at dette ikke er en
lille hyggelig western by for de prostituerede der arbejder der, og ej
heller fro de fillipinere jeg kender der. Eller som bliver slæbt der til fra
manilla af europæiske og australske mand, der muligvis også dykker. men hvis
formål også er at udnytte hvad du kalder betalingspiger, hvad du så end
mener med dette?

>> Hvad angår dykning, er de skandivaniske dykkerforretninger også ofte
>> angrebet af denne ligegyldighed over for hvad de er med til at holde i
> gang,
> Det var lidt af en Påstand !!
Men ikke desto mindre rigtigt, eller har de deres kærester med fra europa?
Du ved: godt gift og børn der er godt på vej eller hvordan er det nu lige
det forholder sig, jeg skærer ikke alle over en kam, jeg siger bare at jeg
udmærket ved hvordan mange af disse mænd får tilfredsstillet dees behov,
uanset om de har dykkeforretniger eller ej.
>
>> og hvad de ikke gør for at få stoppet handelen med piger helt ned til
> 10-12
>> års alderen.
> Fri fantasi.
> Den slags ting er der meget stange straffe for på fillipinerne.
Og I Thailand cambodia vietnam.
Din naivitet kender ingen grænser, at noget er forbudt eller srtaffes
strengt er jo ikke ensbetydenmde med at det ikke foregår, eller du er måske
ikke bekendt med ordet korruption?

>
>> Der er utvivlsomt seriøse dykkerforretninger på fillipinerne, med det er
>> efter min mening tvivlsomt, at der foregår noget seriøst i dette område.
> Sabang er et af de steder i verden.hvor der dykkes mest. med 20-30
> dykkerforretninger.
> og især inden for tek dykning er de langt fremme.
Siger hvem hvor?
>
> Så kald du bare John Bennett for useriøst.hvis du vil.
> http://www.atlantishotel.com/staffphotoPG/john.htm
jeg har ikke navngivet nogen og tager klart afstand fra at
stemple nogen jeg ikke kender, udover dette har jeg jo skrevet at jeg er
vidende om at der findes seriøse foretagender også på mindoro.

Men jeg må kraftigt fraråde alle humane mennesker at rejse til sabang
>
>VH lkevin

>
>


Steen Rasnussen (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Steen Rasnussen


Dato : 30-08-02 16:26

OK. hver sin mening. men dk.fritid.dykning. er nok det forkerte sted, at
føre sådan debat.

jeg kan kun sige at filippinerne er et dejligt land at rejse i. og omrodet
omkring Puerto galera, er
utrolig smuk. både over og under vandet.

hilsen Steen


"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:B994F9CD.A0DF%kevin.v@mail.dk...
> Egentlig ville jeg ikke indgå i en så specifik debat, men jeg svare lige

> lidt af dette vrøvl.
>
> > Nej, Sabang er en Dykkerby, for Dykker
> > med dusinvis af dykkersteder som ligger lige ud fra stranden.
> > med masser af restauranter, små gadeforretninger, barer, discoer, med og
> > uden betalings piger.
> > Hvor mange dyk havde du ud for Sabang ?
> Jeg er ikke dykker, men det forekommer også at være ligegyldigt i forhold
> til hvad der er min pointe
> >
> >> Hvis ikke er du enten naiv eller blind.
> > Hvor lang tid tid har du været der?, to timer med konen under amen.
> Jeg har været på sabang alt for længe, ingen tvivl om det.
>
>
> >
> >> Jeg kan kun anbefale alle modstandere af sextourisme at holde sig meget
> >> langt væk fra dette hul.
> > Så bliv dog hjemme. men det er meget lidt, i forhold til hvad man ser i
> > Thailand og Vietnam.
> Ja jeg skal nok tage et andet sted hen, pointen er bare at dette ikke er
en
> lille hyggelig western by for de prostituerede der arbejder der, og ej
> heller fro de fillipinere jeg kender der. Eller som bliver slæbt der til
fra
> manilla af europæiske og australske mand, der muligvis også dykker. men
hvis
> formål også er at udnytte hvad du kalder betalingspiger, hvad du så end
> mener med dette?
>
> >> Hvad angår dykning, er de skandivaniske dykkerforretninger også ofte
> >> angrebet af denne ligegyldighed over for hvad de er med til at holde i
> > gang,
> > Det var lidt af en Påstand !!
> Men ikke desto mindre rigtigt, eller har de deres kærester med fra europa?
> Du ved: godt gift og børn der er godt på vej eller hvordan er det nu lige
> det forholder sig, jeg skærer ikke alle over en kam, jeg siger bare at jeg
> udmærket ved hvordan mange af disse mænd får tilfredsstillet dees behov,
> uanset om de har dykkeforretniger eller ej.
> >
> >> og hvad de ikke gør for at få stoppet handelen med piger helt ned til
> > 10-12
> >> års alderen.
> > Fri fantasi.
> > Den slags ting er der meget stange straffe for på fillipinerne.
> Og I Thailand cambodia vietnam.
> Din naivitet kender ingen grænser, at noget er forbudt eller srtaffes
> strengt er jo ikke ensbetydenmde med at det ikke foregår, eller du er
måske
> ikke bekendt med ordet korruption?
>
> >
> >> Der er utvivlsomt seriøse dykkerforretninger på fillipinerne, med det
er
> >> efter min mening tvivlsomt, at der foregår noget seriøst i dette
område.
> > Sabang er et af de steder i verden.hvor der dykkes mest. med 20-30
> > dykkerforretninger.
> > og især inden for tek dykning er de langt fremme.
> Siger hvem hvor?
> >
> > Så kald du bare John Bennett for useriøst.hvis du vil.
> > http://www.atlantishotel.com/staffphotoPG/john.htm
> jeg har ikke navngivet nogen og tager klart afstand fra at
> stemple nogen jeg ikke kender, udover dette har jeg jo skrevet at jeg er
> vidende om at der findes seriøse foretagender også på mindoro.
>
> Men jeg må kraftigt fraråde alle humane mennesker at rejse til sabang
> >
> >VH lkevin
>
> >
> >
>



Kevin & Tina (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 30-08-02 16:41

d. 30/08/02 17:25 ytrede Steen Rasnussen på ser@mobilixnet.dk i en tvivlsom
meddelse: w8Mb9.40089$ww6.2915283@news010.worldonline.dk:

> jeg kan kun sige at filippinerne er et dejligt land at rejse i. og omrodet
> omkring Puerto galera, er
> utrolig smuk. både over og under vandet.
>
> hilsen Steen
>
OK Steen.
Jeg beklager hvis tonen blev lidt hård, men ovenstående kan jeg være meget
enig I.

VH Kevin


Jan Bøgh (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 30-08-02 16:53

"Steen Rasnussen" <ser@mobilixnet.dk> wrote in message
news:w8Mb9.40089$ww6.2915283@news010.worldonline.dk...
> OK. hver sin mening. men dk.fritid.dykning. er nok det forkerte sted, at
> føre sådan debat.

Og når der krydspostes vil et FUT (Follow Up To - læs mere om brugen af
nyhedsgrupper på www.usenet.dk) være det rigtige.


FUT ud.i.det.bla


Kevin & Tina (23-08-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 23-08-02 16:11

d. 21/08/02 14:50 ytrede Palle Jørgensen på palleSLET@surfmail.dk i en
tvivlsom meddelse: 3d638b15$0$94779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

Da der er mulighed for at misforstå hvem jeg svarer i den første udgave,
kommer svaret lige her en gang til.
Men jeg anklager bestemt INGEN i denne tråd det har jeg overhovedet intet
belæg for.
vh Kevin


> Byen hedder Sabang, og er en rigtig Western by.
> Fra Coco Beach og til Sabang (ca. 2 km) ligger ca. 20 diveshops, og jeg
> mener at man har ca. 50.000 dyk om året i dette område

Hvis du med wesernby mener : By hvor fallerede afdankede ofte meget ensomme
europæiske amarikanske, men især australske mænd kommer for at købe sex af
enhver art er din definition rigtig.
Hvis ikke er du enten naiv eller blind.
Jeg kan kun anbefale alle modstandere af sextourisme at holde sig meget
langt væk fra dette hul.
Hvad angår dykning, er de skandivaniske dykkerforretninger også ofte
angrebet af denne ligegyldighed over for hvad de er med til at holde i gang,
og hvad de ikke gør for at få stoppet handelen med piger helt ned til 10-12
års alderen.
Der er utvivlsomt seriøse dykkerforretninger på fillipinerne, med det er
efter min mening tvivlsomt, at der foregår noget seriøst i dette område.

VH Kevin


max (14-08-2002)
Kommentar
Fra : max


Dato : 14-08-02 15:29

> Kære Alle!
>
> Jo så er flybilletterne til Filippinerne bestilt. Vi flyver til Manilla den
> 21. oktober, og hjem fra Cebu fire uger senere; men...
>
> Er der nogen der har førstehånds erfaringer med steder på Filippinerne, de
> vil dele? Jeg tænker på anbefalinger af dykkersteder, andre steder med store
> oplevelser, steder der er opreklamerede eller steder man bør undgå.
>
> Og en helt anden ting. Vi skal have vores lille datter med, der ved udrejsen
> er 5 mdr. Vi ser i øjeblikket efter klapvogn, der kan foldes sammen og fylde
> ingenting, men samtidig har hjul der gør at de kan køre på grusstier, og
> ikke kun på asfalterede fortove. Alternativt overvejer vi en bærestol i
> rygsækmodel. Den har dog den ulempe, at den lille trold må sidde op og sove.
> Nogen der har erfaringer med klapvogn eller bærestol i den del af verden??
>
>
>
> På forhånd tak
> Adam

Mht. dykning så kan du sikkert få en masse tips i dk.fritid.dykning..

Med babyen, ville jeg vælge både og, en af de billigste paraply klapvogne,
som i forærer væk når i rejser hjem og en ryg/mavesæk sag til de mere kringlede
situationer, lufthavne, strande, busser, skibe etc etc.. der er mange situationer
hvor det er uhensigtsmæssigt at trække en klapvogn, grusveje vil nok tage hårdt
på en billig model, men selv den mest avancerede må gi op i visse situationer..
mvh max




Steen Rasnussen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Steen Rasnussen


Dato : 14-08-02 22:09

Hej Adam

Hvis du kommer forbi Puerto Galera, på Mindoro
så kan jeg varmt anbefale dig at besøge Peter 0g Peter
www.scandinaviandivers.com. som er et danskejet dykkercenter.

hvis du vil se store fisk. er Malapascua Island, nok det bedste sted i
Oktober.

hilsen Steen Rasmussen



"Adam Rubin" <adamrubin@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:vEn69.23$6T4.794@news.get2net.dk...
> Kære Alle!
>
> Jo så er flybilletterne til Filippinerne bestilt. Vi flyver til Manilla
den
> 21. oktober, og hjem fra Cebu fire uger senere; men...
>
> Er der nogen der har førstehånds erfaringer med steder på Filippinerne, de
> vil dele? Jeg tænker på anbefalinger af dykkersteder, andre steder med
store
> oplevelser, steder der er opreklamerede eller steder man bør undgå.
>
> Og en helt anden ting. Vi skal have vores lille datter med, der ved
udrejsen
> er 5 mdr. Vi ser i øjeblikket efter klapvogn, der kan foldes sammen og
fylde
> ingenting, men samtidig har hjul der gør at de kan køre på grusstier, og
> ikke kun på asfalterede fortove. Alternativt overvejer vi en bærestol i
> rygsækmodel. Den har dog den ulempe, at den lille trold må sidde op og
sove.
> Nogen der har erfaringer med klapvogn eller bærestol i den del af verden??
>
>
>
> På forhånd tak
> Adam
>
>



Adam Rubin (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Adam Rubin


Dato : 20-08-02 06:56

Tak for alle svarerne. Nu glæder vi os bare til at komme afsted!


Adam




kofte (21-08-2002)
Kommentar
Fra : kofte


Dato : 21-08-02 14:23

"Adam Rubin" skrev d. 20-08-02 06:56 dette indlæg :
Hej Adam

Du slipper ikke så let Vi var 8 afsted til Filippinerne i sept 99,
hvor vi boede på en lille bitte ø, Panglao, der ligger syd for Bohol
(forbundet med en bro), der er nabo til Cebu, hvis du kan se
sammenhængen. Og det var en ganske fantastisk tur med mange mange gode
dyk. Især bådturene til øerne Pamilacan og Balicasag samt ikke mindst
Snake Island.

Det ligger ca. 4 timers transport fra Cebu, så hvis I er i området, bør
I ikke snyde jer selv. Vi rejste med Atlantis Rejser og brugte
dykkercentret Atlantis http://www.atlantisdivecenter.com, der ikke er i
familie med Atlantis Rejser.

Venlig hilsen
Claus

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Adam Rubin (22-08-2002)
Kommentar
Fra : Adam Rubin


Dato : 22-08-02 10:10


> Du slipper ikke så let Vi var 8 afsted til Filippinerne i sept 99,
> hvor vi boede på en lille bitte ø, Panglao, der ligger syd for Bohol
> (forbundet med en bro), der er nabo til Cebu, hvis du kan se
> sammenhængen. Og det var en ganske fantastisk tur med mange mange gode
> dyk. Især bådturene til øerne Pamilacan og Balicasag samt ikke mindst
> Snake Island.

Tak - jeg var selv på Panglao i januar sidste år, på samme center. Du har
helt ret super dykning, og Alona beach er et hyggeligt sted. Absolut en god
grund til at vende tilbage til Filippinerne.

Som sidste stop inden hjemfarten fra Cebu overvejer vi nu meget nogen af de
små øer oppe på nordspidsen af Cebu såsom Bantayan og en anden lidt mere
østlig, som jeg ikke kan huske navnet på. Nogen erfaringer med dem?


Adam




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste