fleksibilitet i det, der vises i browseren
Fra : Eva

Dato : 14-08-02 07:57

www.maersk.dk har jeg set at deres side er optimeret til en
skærmopløsning på 1024 x 768 pixels, men også kan ses med en
skærmopløsning på 800 x 600 pixels og stadig bevare det meste af
indholdet uden at man behøver at scrolle. De kalder det et
fleksibilitetsprincip. Det er ret smart synes jeg, er der nogen
der ved, hvordan man koder det?

Mvh Eva Lyby

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Sørensen

Dato : 14-08-02 11:08

Eva wrote:

> [...]
> indholdet uden at man behøver at scrolle. De kalder det et
> fleksibilitetsprincip. Det er ret smart synes jeg, er der nogen

Jeg kan ikke se, hvordan Flash'en på 720 i bredden sammen med en menu til
højre og kanten på selve browseren kan komme ned på 800 eller derunder.

Måske er det bare mig.

De herligste hilsner

Fra : dudsen

Dato : 14-08-02 11:48

Claus Sørensen wrote:

> Jeg kan ikke se, hvordan Flash'en på 720 i bredden sammen med en
> menu til højre og kanten på selve browseren kan komme ned på 800
> eller derunder.

Er triket ikke at flash animationen læser browserens opløsning og
indstiller sig derefter

--
Daniel Udsen
Things fall apart; the centre cannot hold.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 14-08-02 12:15

dudsen wrote:

> Er triket ikke at flash animationen læser browserens opløsning og
> indstiller sig derefter

Lige meget hvor stor eller lille jeg gør mit vindue, så er Flash'en lige
stor.

Jeg benytter:
- Mozilla
- Skærmopløsning på 1600x1200

De herligste hilsner

Fra : dudsen

Dato : 15-08-02 13:06

Claus Sørensen wrote:

> Lige meget hvor stor eller lille jeg gør mit vindue, så er Flash'en
> lige stor.

Det er heller ikke det den tjekker for den tjækker for den ser kun
hvilken skærm opløsning du bruger.
Siden er iøvrigt ikke korekt i mozilla 1.0 @800x600 så du tager ikke
helt fejl men det er muglige at gøre den det.

--
Daniel Udsen
Today, THREE WINOS from DETROIT sold me a framed photo of TAB HUNTER

Fra : dudsen

Dato : 15-08-02 13:26

dudsen wrote:

> Siden er iøvrigt ikke korekt i mozilla 1.0 @800x600 så du tager ikke
> helt fejl men det er muglige at gøre den det.

Hmm der var jeg for hutigt ude i andet forsøg fungerede det fint i
800x600

--
Daniel Udsen
When smashing monuments, save the pedstals -- they always come in

Fra : fhe

Dato : 14-08-02 14:30

Hej
Jeg åbner siden med 1024x768, alt er synligt. Jeg ændre min opløsning til
800x600, siden er for bred. Jeg opdaterer min browser, alt er nu synligt.
Ergo detecter siden min opløsning.
Flemming

Fra : Eva

Dato : 15-08-02 08:59

fhe wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Ergo detecter siden min opløsning.
> Flemming

> Det er rigtig nok, at siden bliver for bred i nogen af underpunkterne,
men forsiden kan stadig ses når jeg ændrer skærmopløsningen uden at opdatere
browseren. Hvis jeg ændrer skærmopløsningen og opdaterer browseren har du
ret i, at den detecter min opløsning, og det er jo selvfølgelig en løsning,
det er jo de færreste, der ændrer skærmopløsning undervejs.

Mvh Eva

Fra : Claus Sørensen

Dato : 15-08-02 09:33

Eva wrote:

> [...]
> browseren har du ret i, at den detecter min opløsning, og det er jo
> selvfølgelig en løsning, det er jo de færreste, der ændrer skærmopløsning

Men skærmopløsningen fortæller intet om browservinduets størrelse.

Min skærmopløsning er 1600x1200.
Min foretrukne browservindue er 800x600.

De herligste hilsner

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-08-02 14:43

Jeg ser ikke meget fleksibilitet der. Man skal scrolle til siden for
at få det hele med.
Se eventuelt på http://www.msn.dk/ i stedet og prøv at scalere
browservinduet og se hvad der sker.