Accelrations problem Speedake
Fra : Henning B.

Dato : 13-08-02 21:33

Hejsa.
Jeg har en peugeot Speedake hvor jeg har sat ny kobling og variator skål på.
Den er hurtig nok op til de 30-40 stykker og derefter tar det en krig og en
sommer op til de 75-80(efter speedometer)
Jeg har fjernet spærring på variator men udstødning er der ikke lavet noget
ved endnu.
Jeg kører med de originale dele også vægten på rullerne. 8.5 gram.
Kan det være at trykfjederen er for stram eller skal der tungere ruller i.

MVH Henning

Fra : Elbarto

Dato : 14-08-02 00:57

Lettere ruller lyder det nærmere som ... prøv 7 eller 7.5 g

Fra : Brian/Hekto

Dato : 14-08-02 09:00

In article <Q0e69.315$ww6.91423@news010.worldonline.dk> of Tue, 13 Aug
2002 22:33:12 +0200, posted from brockhoff@12move.dk, Henning B. says...

> [...]
> Jeg kører med de originale dele også vægten på rullerne. 8.5 gram.
> Kan det være at trykfjederen er for stram eller skal der tungere ruller i.

Udstødningen har nok en del af skylden, for den kan ikke tage
omdrejninger nok.
Det hjælper ikke bare at sætte lettere ruller i, tvætimod!
Køb de originale. Jeg mener at de er på 9 gr. til en Speedake, også.
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
- 350-600cc købes!

Fra : Calle.

Dato : 14-08-02 12:32

> Udstødningen har nok en del af skylden, for den kan ikke tage
> omdrejninger nok.

Det er ikke det der gør det, det er nok nærmere fjederen eller rullerne. Det
lyder da som den har kørt 70-80 inden han skiftede det.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Brian/Hekto

Dato : 14-08-02 12:53

In article <3d5a3ff1$0$27645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> of Wed, 14
Aug 2002 13:31:40 +0200, posted from Calle@jyde.dk, Calle. says...

> Det er ikke det der gør det, det er nok nærmere fjederen eller rullerne. Det
> lyder da som den har kørt 70-80 inden han skiftede det.

> [...]

Fjederen og rullerne fungerer faktisk bedst med den spesifikationer den
har fra Peugeot. Selv små udsving i vægten på rullerne, giver store
ændringer, og oftest til det dårligere!

Man kan godt få den op på 70-80 km/t ved kun at fjerne skiven; men den
trækker ikke alt for godt. Når ressonansrøret lukkes, giver det
yderligere 10km, og en del mere træk.

Se mere på www.speedfight.cjb.net

Fra : Henning B.

Dato : 14-08-02 15:57

Hej igen
Den har haft meget bedre optræk med samme udstødning men med en slidt
variator og slidt kobling.8.5 gram er original vægt for peugeot.
Jeg har tænkt på om det ikke kan være trykfjederen der er for slap og så
fedter remmen rundt i stedet.

mvh Henning

Fra : Brian/Hekto

Dato : 15-08-02 09:17

In article <Sbu69.1015$ww6.209613@news010.worldonline.dk> of Wed, 14 Aug
2002 16:57:15 +0200, posted from brockhoff@12move.dk, Henning B. says...

> [...]
> variator og slidt kobling.8.5 gram er original vægt for peugeot.
> Jeg har tænkt på om det ikke kan være trykfjederen der er for slap og så

Der kan være fedt på remmen, så kommer og går det. Det kan også være
remmen der er slidt?

Fjederen tror jeg ikke rigtigt på; men du kan da prøve at skifte den. Det
er forholdsvis enkelt.

Prøv at tørre alle remskiver af med rensebenzin, og tør også remmen
grundigt af.

Fra : Henning B.

Dato : 15-08-02 16:49

Hejsa
Nu har jeg prøvet med lidt tungere ruller og det hjalp betydeligt.
Tak for hjælpen

Fra : Morten Larsen

Dato : 15-08-02 21:41

> Hejsa
> Nu har jeg prøvet med lidt tungere ruller og det hjalp betydeligt.
> Tak for hjælpen
> MVH Henning.

Meget mærkeligt, hvis du spørger mig, jeg havde lidt
af samme problem på en Gilera Stalker, og
der hjalp det med lettere ruller.
(giver lidt mere larm ved acc. pga omdrejninger)
Ok det var jo heller ikke en Peugeot.

Tungere ruller vil give et lavere omdrejningstal under acceleration,
men hvis det er det der skal til på din knallert så er det vel sådan.

Måske den nye variator-skål er anderledes end den gamle ?

Morten

Fra : Henning B.

Dato : 16-08-02 14:39

Hej
Ja jeg har haft samme tanke om at de folk der sidder på lageret ikke aner en
kæft om hvad de skal kigge efter.

MVH Henning