Lukke kæde i excel 2000
Fra : mosager@post6.tele.d~

Dato : 13-08-02 21:31

Er der nogen der ved hvordan man lukker en kæde i excel 2000.
Jeg har to dokumenter der er forbundet med en kæde. Kæden stammer fra et ark
med ukendt nummer ( ud af ca 30 ark), Jeg mener kæden oprindelig er dannet
fra en knap, men jeg kan ikke finde hvorfra kæden er startet. Kæden går til
et dokument, hvis oiprindelse kan ændres under rediger menuen kæder. Hvis
jeg ændrer navnet på dette dokument sker der ikke noget, så kæden har ingen
fungtion, og jeg vil derfor gerne have den fjernet idet der fremkommer en
dum promt ved opstart, der lyder om der skal opdateres.

Hvordan slipper jeg af med denne prompt??

Fra : pre

Dato : 14-08-02 15:57

Åbn dokumentet i Word. Indsæt denne linie i VBE´s Intermediate Window og
klik Enter:

ActiveDocument.Fields.Unlink

Hvis det ikke hjælper, så har du et lille hus der står i lys lue. Alle
Office programmerne er stillet til under alle omstændigheder at holde
styr på kæder mellem filer, og den funktion ødelægges kun ved grov
misligholdelse. Jeg gætter på at det er et eller flere Word dokumenter
der er "Indsat Speciel" og gætter på, at det at slette filerne løser
problemet men det er svjv. aldrig prøvet.
Dialogboksen enten i Word eller Excel skal normalt ha´ en Bryd Kæde
Funktion, som kun er aktiv hvor der er en kæde.

En "dum prompt" kan jeg ikke håndtere, der må stå noget konkret. Igen
må jeg gætte, f. eks. at der i Startmappen der et eller andet der skal
fjernes.

© pre 2002

Fra : Leo Heuser

Dato : 15-08-02 08:20

Her er nogle muligheder:

1. Du kan blive fri for prompten ved at vælge
Funktioner > Indstillinger, fanen "Rediger" og fjern
"hak" i "Spørg om kæder skal updateres automatisk"

2. Hvis du er *Stensikker* på, at resultatet i den kædede
celle ikke bliver brugt, kan du vælge Rediger > Kæder
"Skift kilde" og vælge, den projektmappe, du er i.

3. Højreklik på en arkfane og vælg "Marker alle ark"
Lav en søgning på [ (firkantparentes). Kig på
indholdet af de celler, der dukker op og se, om
de eventuelt kan ryddes.

Leo Heuser