Starte MS Excel fra Explorer..
Fra : Søren Altmann

Dato : 13-08-02 20:11

Hej,

Jeg har et MS-Excel system, som jeg ønsker at linke til fra en HTML-side.

Det virker fint, men noget tyder på at jeg ikke får adgang til alle
funktioner i f.eks. VBA når jeg åbner dokumentet via min browser.

Derfor ville jeg nu forsøge at starte "hele" Excel via browseren med en
CreateObject funktion.

dim app
set app = createobject("Excel.Application")

Dette kald giver bare ikke andet end.. "ActiveX component can't create
object".

Excel er installeret og fungerer fint.

// Søren

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-08-02 20:46

"Søren Altmann" <soren@altmann.dk> wrote
> Derfor ville jeg nu forsøge at starte "hele" Excel via browseren med en
> CreateObject funktion.
[SNIP]
> Dette kald giver bare ikke andet end.. "ActiveX component can't create
> object".

Dette skyldes at dit site ikke er i Internet Explorers "sikre zone", det
kræver specielle tilladelser for at kunne bruge ActiveX objekter clientside.

Indstillingerne ændres i IE under:

Tools -> Internet Options -> Security -> Trusted sites -> Knappen:
"Sites..."

Her tilføjer du så adressen til domænet hvor det bliver brugt f.eks.
http://domæne.dk og så burde du kunne bruge ActiveX objekter.

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-08-02 20:56

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote
> [...]
> "Sites..."
>
> Her tilføjer du så adressen til domænet hvor det bliver brugt f.eks.

Evt. skal indstillinger for den "Sikre zone" også ændres.

Fra : Søren Altmann

Dato : 14-08-02 10:54

> Dette skyldes at dit site ikke er i Internet Explorers "sikre zone", det
> kræver specielle tilladelser for at kunne bruge ActiveX objekter
clientside.

Hvis du jeg ikke afvikler det fra en webserver, men fra en html-fil på vores
LAN...? Det kan jeg måske ikke ??

// Søren

Fra : Søren Altmann

Dato : 14-08-02 11:20

Jeg har fundet ud af det nu....

Det var noget med security.. tak for hjælpen !

// Søren