A7V CPU upgrade Duron 700 til 1200 kører i~
Fra : Joe

Dato : 13-08-02 20:01

Upps, jeg har vist dummet mig..
Solgt min 700 MHz Duron, og købt en 1.2 GHz Morgan. PC'en vil ikke boote, og
efter hvad jeg har læst i dette forum, burde jeg - mens 700'eren sad i, have
opgraderet min 1007 BIOS til en nyere..
Hvad gør jeg ? Jeg kan jo ikke opgradere min bios når PC'en ikke vil boote
?!! Er der et trick ?

Hvilken BIOS kan i øvrigt anbefales ? Den nyeste hedder vist 1011

Jeg har ikke købt ny køler, men den til 700'eren burde vel kunne klare en
1200 ?

På forhånd tak

Steffen

Fra : Robin og Karina

Dato : 13-08-02 20:25

Jeg tror ikke der er noget trick(du kan hotflashe din bios på en vens
motherboard, IKKE ANBEFALET).
Du bliver nød til at skaffe en gammel cpu og opdatere bios.
Jeg har lige opdateret min pc fra en duron 700 til duron 1200 og jeg
opdaterede min bios først. Jeg har en duron 700 til salg for 150,- men kun
ved afhentning(Aalborg).
icq: 21135266

Fra : Joe

Dato : 13-08-02 21:12

Tak for svaret
Jeg havde nok på fornemmelsen, at der ikke er nogen vej udenom at låne en
gl. cpu
Hvilken bios ver. kører du, og hvad siger du til køler spørgsmålet ?

vh. Steffen

Fra : Robin og Karina

Dato : 13-08-02 22:11

det var fra bios 1003 til 1011 (jeg ved ikke fra hvilken version duron
morgan understøttes)
har også sat en duron 1200 i en abit kt7-raid hvor jeg også måtte opdatere
bios

ang. kølning ville jeg ikke nøjes med en standard køler til 1200 mhz!! find
en billig lydløs der under støtter 1200mhz+
Jeg har selv en Zalman kobber vifte og med 700@950 duron lå temp på 33
grader nu med 1200@1350 på 48 grader <--begge med artic silver kølepasta

hilsen Robin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-08-02 03:20

> ang. kølning ville jeg ikke nøjes med en standard køler til 1200 mhz!!
find
> en billig lydløs der under støtter 1200mhz+

Sådan lige et generelt spørgsmål angående køling...
Hvordan kan man angive at en cpu er egnet til en vis MHz ??
Svarer det ikke lidt til at sige at fælgene på ens bil kan klare en 200
Watts bilradio ?
Hver type cpu udvikler vel hver sin mængde varme ved en given hastighed,
så findes der ikke en mere præcis måde at udregne det på ? Noget med
varmekapacitet/temperatur osv ? Men ok, hvis cpu'erne udvikler cirka
lige meget varme ved samme frekvens, så går det vel?

/Sune

Fra : Leony

Dato : 14-08-02 12:49

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan lige et generelt spørgsmål angående køling...
> Hvordan kan man angive at en cpu er egnet til en vis MHz ??

Mon ikke der menes, at man skal finde en køler der er godkendt til et vist
antal MHz, produceneterne er jo vilde med den betegnelse.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/