hvad betyder dette? *haster*
Fra : Stig

Dato : 13-08-02 15:21

Hej gruppe.

På min nye webhotel hvor jeg lige har uploadet mine filer for jeg pludse
denne fejl når jeg kommer i kontakt med sitet:

Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'Server.Execute'

/default.asp, line 68

Jeg kan ikke se at det er mit asp der skulle fejle, for det virker fint på
friserverplads.dk (feks)

Mit webhotel understøtter ASP.

Hvor ligger fejlen?

Mvh

Stig

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 13-08-02 15:24

"Stig" <ingenmail@ingenspam.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
>
> Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'
>
> Object doesn't support this property or method: 'Server.Execute'

Du er muligvis havnet på en IIS 4 (Windows NT) - Server.Execute er så vidt
huskes først understøttet fra og med version 5 (Windows 2000).

/Tobias

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-08-02 15:26

> [...]
> Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'
> Object doesn't support this property or method: 'Server.Execute'

Dit webhotel understøtter højst sandsynligt kun ASP 2.0 hvor Execute metoden
på Server objektet endnu ikke eksisterede.

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt

Fra : Stig

Dato : 13-08-02 15:28

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> Dit webhotel understøtter højst sandsynligt kun ASP 2.0 hvor Execute
metoden
> på Server objektet endnu ikke eksisterede.

Vildt. Har lige købt et domæne plus webhotel og så kan jeg endda ikke bruge
det.
Kan man på nogen måde anullere det? Jeg har ingen regning fået, og det er
kun lige kommet til at virke idag.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-08-02 15:32

> [...]
> det.
> Kan man på nogen måde anullere det? Jeg har ingen regning fået, og det er

Spørg evt. om det i news:dk.videnskab.jura

Afhængig af hvilket firma det er kan det også være det blot er et spørgsmål
om at blive flyttet til en anden server.

Fra : Søren

Dato : 13-08-02 18:12

> Kan man på nogen måde anullere det? Jeg har ingen regning fået, og det er
> kun lige kommet til at virke idag.

Var det ikke en ide lige at tage 2 sek pause, og så prøve at skrive/ringe til
din udbyder af webhotel, og spørge om det er noget i den retning der kunne
være problemet, inden du går igang med anullere dit abonoment, og derved
sikrer dig endnu mere nedetid?
Det kunne jo have været et eller andet midlertidigt problem på deres server
eller lignende...

Prøv lige at tjekke med dem først... For en sikkerhedsskyld...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig

Dato : 13-08-02 19:19

"Søren" <soren@andersen.as> wrote in message news:ajbelp$80q$1@sunsite.dk...

> [...]
server
> eller lignende...
>
> Prøv lige at tjekke med dem først... For en sikkerhedsskyld...

Hejsa. Det har jeg forlængst gjort.
De kan give mig svaret at de kører med; Chilisoft ASP
http://www.chilisoft.com/chiliasp/
Er det mon grunden til det? For som sagt, så virker præcis de samme filer på
friserverplads og min egen IIS5 server.

For jeg kan desværre ikke bruge mit webhotel så.
Mvh
Stig

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-08-02 21:52

"Stig" <ingenmail@ingenspam.dk> wrote in message

> De kan give mig svaret at de kører med; Chilisoft ASP
> http://www.chilisoft.com/chiliasp/
> Er det mon grunden til det?

Jep

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : SumSum

Dato : 13-08-02 22:09

> [...]

> friserverplads og min egen IIS5 server.
>
> For jeg kan desværre ikke bruge mit webhotel så.

Kunne det tænkes at du har købt hos b-one? Det har jeg nemlig selv gjort og
blev meget skuffet da jeg opdagede at de ikke understøtter access og at jeg
skulle skifte til MySQL for at have glæde af deres site. Jeg kan ikke få
mine penge tilbage og vil fremover gå langt udenom dem.

SumSum

---

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-08-02 22:13

"SumSum" <motor30@hotmail.com> wrote
> [...]
> skulle skifte til MySQL for at have glæde af deres site. Jeg kan ikke få
> mine penge tilbage og vil fremover gå langt udenom dem.

De skriver jo at databasen er mySQL og ydermere gør de også tydeligt
opmærksom på at det er chilisoftASP.

[Citat fra http://www.b-one.nu]
"ASP er en forkortelse for Active Server Pages, hvilket er et
programmeringssprog, for dynamiske websider, der giver mulighed for at
udvikle, vedligeholde og designe mere avancerede websites. B-one benytter en
ASP-fortolker fra Sun Microsystems, for yderligere teknisk information se:
http://www.chilisoft.com/chiliasp/"
[Citat slut]

Fra : SumSum

Dato : 13-08-02 22:35

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> ASP-fortolker fra Sun Microsystems, for yderligere teknisk information se:

Jeg er klar over at fejlen er min egen. Jeg kiggede på b-one efter at have
kigget på cliche.dk, som også skriver, hvad der ikke understøttes. Da der
ikke stod at access ikke var understøttet hos b-one gik jeg ud fra at access
var understøttet. Som sagt min fejl, men stadig irriterende. Jeg har nu et
domæne, som jeg ikke kan bruge, med mindre jeg vil lære noget andet end det
jeg har brugt 1 måned på at lære at kende. Jeg har en komplet webside lavet
i asp med access databaser og jeg har ikke planer om at skifte. Den slags
fejl lærer man af og jeg spekulerede på om Stig havde begået samme fejl. Det
er jo altid rart når man kan dele sin dumhed med andre

SumSum

---

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-08-02 22:41

> [...]
> og jeg spekulerede på om Stig havde begået samme fejl. Det
> er jo altid rart når man kan dele sin dumhed med andre

Jeg skrev det sådan set bare for at b-one ikke blev hængt ud på et falsk
grundlag. Og mht. dig vil jeg faktisk anbefale dig at lægge den energi i at
opgradere især hvis du har mange besøgende, da hastigheden bliver noget
bedre..

Fra : SumSum

Dato : 14-08-02 16:40

> Jeg skrev det sådan set bare for at b-one ikke blev hængt ud på et falsk
> grundlag.

Lyder rimeligt. Det var heller ikke min mening, for deres support har været
meget behjælpelige med oplysninger om hvordan jeg lærer MySQL. Jeg er bare
ikke klog nok til at oprette en simpel tabel med PHPMyAdmin. Jeg får hele
tiden en fejlmelding og skal starte helt forfra med at indtaste feltkoder og
det stopper man hurtigt med, når man ikke kan finde fejlen.

> Og mht. dig vil jeg faktisk anbefale dig at lægge den energi i at
> opgradere især hvis du har mange besøgende, da hastigheden bliver noget
> bedre..

Tja, fra 0-1000 anmodninger i timen. Er det mange?

Hilsen
SumSum

---

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-08-02 17:28

"SumSum" <motor30@hotmail.com> wrote
> Tja, fra 0-1000 anmodninger i timen. Er det mange?

Tja, det er det vel. Det kommer an på datamængden, men du får det ihvertfald
mere skalerbart med mySQL

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 14-08-02 18:30

Jakob Andersen wrote:
> Tja, det er det vel. Det kommer an på datamængden, men du får det
> ihvertfald mere skalerbart med mySQL

I hvert fald hvis udbyderen har en server der kan klare presset *hrøm...
cliche.dk*.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."