Hvad er dette?
Fra : Finn Christensen

Dato : 13-08-02 11:31

Min firewall kom lige op med nedenstående, som jeg gerne lige vil høre om
der er nogen der kan fortælle mig betyder. Hvad er det der skal sendes?
hvorfor? Og hvorhen??

Hilsen
Finn

File Version : 5.1.2600.0 (xpclient.010817-1148)
File Description : LSA Shell (Export Version)
File Path : C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
Process ID : 240 (Heximal) 576 (Decimal)

Connection origin : remote initiated
Protocol : UDP
Local Address : 192.168.1.2
Local Port : 500 (ISAKMP - Internet Security Association and Key
Management/IPSEC Key Exchange)
Remote Name :
Remote Address : 195.222.20.220
Remote Port : 500

Fra : Finn Christensen

Dato : 13-08-02 12:24

> Connection origin : remote initiated

> Management/IPSEC Key Exchange)

> Remote Address : 195.222.20.220

Det er jo især de tre linier der fik mig til at spidse øren....

Fin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-08-02 20:29

On Tue, 13 Aug 2002 12:30:39 +0200, "Finn Christensen"
<finn@webhusetNOSPAMZ.dk> wrote:

> Min firewall kom lige op med nedenstående, som jeg gerne lige vil høre om
> der er nogen der kan fortælle mig betyder.

En eller anden fra tuluke.jetoil.ee har forsøgt at initiere en
VPN-forbindelse til din PC. Hvis du ikke bruger IPSec, så slå
servicen fra i Windows; den er default slået til.

Og læs så
http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Finn Christensen

Dato : 14-08-02 09:58

> [...]
> VPN-forbindelse til din PC. Hvis du ikke bruger IPSec, så slå
> servicen fra i Windows; den er default slået til.

Tak for svaret og for tippet.
Kan nogen så fortælle mig hvordan jeg slår "IPSec" og hvordan jeg ved om jeg
skal bruge det??

Det står der nemlig ikke rigtigt noget om i det ovenstående anbefalede link,
synes jeg

Finn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-08-02 18:49

On Wed, 14 Aug 2002 10:58:08 +0200, "Finn Christensen"
<finn@webhusetNOSPAMZ.dk> wrote:

> Kan nogen så fortælle mig hvordan jeg slår "IPSec"

Har du kigget i Start | Control Panel | Aministrative Tools |
Services ?

> og hvordan jeg ved om jeg skal bruge det??

Slå det fra. (Hvis du skal bruge det, finder du ud af det).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Finn Christensen

Dato : 14-08-02 21:48

> Har du kigget i Start | Control Panel | Aministrative Tools |
> Services ?

NOPE - for der vidste jeg ikke det lå. men det fortalte du mig og tak for
det

Finn