Simlåst?
Fra : Michael Michel Niels~

Dato : 13-08-02 10:47

Hey

Hvis man har en mobiltelefon der er simlåst til Telia (der kører på TDK's
net) - kan man så bruge et simkort fra Telmore (der også kører på TDK) ...
Har hørt noget om, at telefonen er låst til et bestemt net?

Michael

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 13-08-02 12:53

"Michael Michel Nielsen" <NOSPAMindy@indy.dk> wrote in message
> [...]
> net) - kan man så bruge et simkort fra Telmore (der også kører på TDK) ...
> Har hørt noget om, at telefonen er låst til et bestemt net?

Hvis du har en Telia telefon der kører med et TDC kort så er den ikke låst !
Ellers så skal den låses op før den kan bruges.

Fra : Kent

Dato : 14-08-02 00:02

telefonen bliver låst til en kode og hvert mobil firma med der sælger
simkort har hver deres kode fx 230-31..
"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:ajarul$kv5$1@sunsite.dk...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-08-02 12:57

Michael Michel Nielsen skrev:

>Hvis man har en mobiltelefon der er simlåst til Telia (der kører på TDK's
>net) - kan man så bruge et simkort fra Telmore (der også kører på TDK) ...

Telia har deres eget net, de bruger ikke TDCs net.

>Har hørt noget om, at telefonen er låst til et bestemt net?

Sådan er det oftest, ja - men ikke altid. En telefon købt hos TDC kan
oftest bruges hos Telmore uden problemer. Telia har som sagt deres
eget net, og kan derfor kan Telia-låste telefoner aldrig bruges hos
Telmore (før de bliver låst op).

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Pita

Dato : 13-08-02 15:27

> [...]
> oftest bruges hos Telmore uden problemer. Telia har som sagt deres
> eget net, og kan derfor kan Telia-låste telefoner aldrig bruges hos

Telia har deres eget net, ja, men det dækker ikke over det hele, og så
roamer de via Sonofon's net. Så en Telia telefon kan både køre Sonofon og
Telia, kan den køre TDC, ja så er den ikke låst. Så kan man godt bruge
Telmore i den, hvis den da godkender kortet, og det burde den eftersom den
ikke er låst.

--
Pita

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-08-02 17:54

En der kalder sig "Pita" skrev:

>Telia har deres eget net, ja, men det dækker ikke over det hele, og så
>roamer de via Sonofon's net.

Korrekt - det betyder dog ikke, at den kan bruges med Sonofons
SIM-kort.

>Så en Telia telefon kan både køre Sonofon og Telia,

Nej! Den kan roame på Sonofons net, ja - men du kan ikke benytte et
Sonofon-kort i den.

>kan den køre TDC, ja så er den ikke låst.

Hvis du med 'køre' mener, at man kan bruge et TDC-kort i den, så er
det korrekt - at så er den ikke låst. Kan du bruge et Sonofon-kort i
den, så er den heller ikke låst.

>Så kan man godt bruge Telmore i den, hvis den da godkender kortet,
>og det burde den eftersom den ikke er låst.

Vi VED ikke om den er låst eller ej. Jeg tror Michael som skrev det
oprindelige indlæg enten har misforstået noget, eller skrevet forkert.