Internet trafik monitor ?
Fra : Jakob

Dato : 13-08-02 00:44

Hver gang PC-en (win2000SP3) booter og loader de installerede progs og
services så er der heftig kommunikation gennem internetforbindelsen.
Hvilket software kan anbefales til at overvåge og stoppe trafikken ?
Jeg har virusscanner (tjojans scan)og spyware scans (Ad Aware+) men
alligevel er noget internetserversoftware der arbejder i baggrunden. Hvad
dælen gør man for at afsløre synderen (erne) og afinstallere lortet igen ?

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-08-02 09:42

> alligevel er noget internetserversoftware der arbejder i baggrunden. Hvad
> dælen gør man for at afsløre synderen (erne) og afinstallere lortet igen ?

Sletter windows...? :D

5,- på det er update funktionen, med mindre det er en evig konstant trafik..

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 13-08-02 13:08

In article <aj9h7i$t7d$3@sunsite.dk>, "Jakob" <-@-.-> wrote:

> Hver gang PC-en (win2000SP3) booter og loader de installerede progs og
> services så er der heftig kommunikation gennem internetforbindelsen.
> Hvilket software kan anbefales til at overvåge og stoppe trafikken ?

Jeg har haft meget sjov med Norton Personal Firewall, som rapporterer og
evt. blokerer for alle de her 'hemmelige' http-forbindelser til update.microsoft.com.

Mvh
Kenneth

Fra : F.Larsen

Dato : 13-08-02 21:59

"Jakob" <-@-.-> wrote in message news:aj9h7i$t7d$3@sunsite.dk...
> Hver gang PC-en (win2000SP3) booter og loader de installerede progs og
> services så er der heftig kommunikation gennem internetforbindelsen.

Med SP3 kommer der en ny service som installeres og startes automatisk
(ligger som en ikon i system tray). Servicen kendes fra bla. WinXP og står
for automatisk opdatering af windows.

Gå ind i "services" og stop og disable servicen der hedder "automatic
update" så burde den være klaret. Bemærk også at MS i den "reviderede EULA"
fraskriver sig ethvert ansvar hvis opdateringen går galt.

> Hvilket software kan anbefales til at overvåge og stoppe trafikken ?

Du kan evt installere zonealarm til at holde styr på de mange ms ting som
har "hjemve" ... ;=)
http://www.zonelabs.com

> Jeg har virusscanner (tjojans scan)og spyware scans (Ad Aware+) men
> alligevel er noget internetserversoftware der arbejder i baggrunden. Hvad
> dælen gør man for at afsløre synderen (erne) og afinstallere lortet igen ?

En god ide er at monitorere kørende task og ip forbindelse, sysinternal har
nogle udemærkede værktøjer:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Jakob

Dato : 16-08-02 16:54

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in

> Med SP3 kommer der en ny service som installeres og startes automatisk

Jeps, den blev straks deaktiveret i kontrolpanelet - men skal servicen også
deaktiveres ? Jeg ser at den står til "automatic" ?

> http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml

Tak for svaret