Validering!!
Fra : Faxe

Dato : 12-08-02 22:37

Hej Alle

Jeg er endeligt blevet færdig med min nye side, og skal igang med at
validere den!!

- Men den fortæller mig at tegn som <, > og " ikke er tilladt!! hvad fanden
er meningen???

i første omgang er det kun index-siden
adressen er http://www.faksebadminton.dk/nyt_design/index.shtml

Validering:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.faksebadminton.dk%2Fnyt_d
esign%2Findex.shtml&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+aut
omatically%29

/Faxe

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 12-08-02 23:06

"Faxe" skrev ...

> - Men den fortæller mig at tegn som <, > og " ikke er tilladt!!
> hvad fanden er meningen???

Det gør den da ikke. Her er hvad den fortæller dig:

Warning: No Character Encoding detected!

Prøv at rette det, det hjælper sikkert.

I øvrigt er siden for bred til at kunne ses ordentligt
i en 800*600 opløsning.

Michael Kjærgård

Fra : Faxe

Dato : 12-08-02 23:25

Hej Micheal

Line 16, column 0:
^
Error: missing a required sub-element of "TABLE"

Hvad betyder dette?

/Faxe

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 12-08-02 23:40

"Faxe" skrev ...

> Line 16, column 0:
> ^
> Error: missing a required sub-element of "TABLE"
>
> Hvad betyder dette?

Tja - du mangler en >-slutklamme i den foregående tag.
Det gør du også ved den anden fejl i linje 52.
Mon ikke det er derfor?

Michael Kjærgård

Fra : Faxe

Dato : 12-08-02 23:47

> Tja - du mangler en >-slutklamme i den foregående tag.
> Det gør du også ved den anden fejl i linje 52.
> Mon ikke det er derfor?

Jo, men sætter jeg dem, klager den over at de sidder der!!

/Faxe

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-08-02 23:32

On Mon, 12 Aug 2002 23:36:37 +0200, "Faxe" <jademutter@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er endeligt blevet færdig med min nye side, og skal igang med at
>validere den!!

Glimrende ting at gøre.

>- Men den fortæller mig at tegn som <, > og " ikke er tilladt!! hvad fanden
>er meningen???

Nej, det er ikke det. Den fortæller dig. Den fortæller, at der går et
eller andet galt i strukturen - fejlen ligger linien før, men den
opdager det først i linie 16.

- du har glemt at lukke </table>

^- her opdager den fejlen

Den anden fejl har samme årsag.

Problemet med validatorer er, at de ikke kan fortælle dig, hvad
*løsningen* er - de kan kun fortælle dig, hvor det går galt.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-08-02 23:39

Du misforstår det. At den røde caret står ved < betyder ikke at det er
det tegn det er galt med, men viser at fejlen er før det nævnte tag.
Det er ikke legalt at have en table ude TD.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-08-02 23:43

Forresten ser det ud til at det du forsøger at bruge er en <thead> med
en caption.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-08-02 23:50

Mon, 12 Aug 2002 23:36:37 +0200, skrev "Faxe"
<jademutter@hotmail.com>:

>Jeg er endeligt blevet færdig med min nye side, og skal igang med at
>validere den!!

De eneste to fejl, der er nu er , at du har glemt to > i linje 16
og 51.

Tabellen afsluttes sådan </table, det skal være </table>

Fra : Faxe

Dato : 12-08-02 23:55

Hej Alle

Endeligt validerede den!! fejlen var at man ikke må lave <table> uden <tr>
og <td>, nøjagtigt som Jens Peter Karlsen sagde!!

TAK!!!!

/Faxe