Tabeller [HJÆLP]
Fra : Jesper

Dato : 12-08-02 21:14

Hej allesammen...

Jeg har brug for hjælp!! Jeg ka for det første ik få min tabel
til at blive lang. Altså jeg har ca 10 links i min tabel, men jeg
ka ik få dem til at fylde mere end det første stykke af min
side!! Kan det ha noget at gøre med, at min tabel i ligger i
"head" afdelingen? For det andet har jeg "border" på og vil gerne
ha en MEGET fed ramme! Har I nogen? Jeg ka heller ik få skiftet
"font color"... Og lige til sidst, jeg har noget tekst ved siden
af min tabel og det går ind og generer min tabel! Altså det
fylder så meget at det kommer ud under min tabel. Kan jeg få det
væk uden at jeg ska bruge frames?? På forhånd mange, mange tak!!

Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 12-08-02 21:22

"Jesper" skrev ..
> Jeg har brug for hjælp!! Jeg ka for det første ik få min tabel
> til at blive lang. Altså jeg har ca 10 links i min tabel

Det ville være lettere at hjælpe dig hvis du oploadede en testside

--
jopa

www.web-templates.dk
www.jp-web.dk

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 12-08-02 21:49

Jesper wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg ka for det første ik få min tabel til at blive lang.

Har du prøvet med atributten "width" - sådan her:

> Kan det ha noget at gøre med, at min tabel
> i ligger i "head" afdelingen?

Ikke forstået? Din tabel skal placeres mellem <body> og </body> i
dine HTML koder.

> For det andet har jeg "border" på og vil gerne
> ha en MEGET fed ramme! Har I nogen?

Ja, her er én du kan låne

Kig her for at lære om at lave dine egne kanter med CSS
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion11.asp

> Jeg ka heller ik få skiftet "font color"...

Igen - CSS er svaret!

Kig her for mere information:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp

> Og lige til sidst, jeg har noget tekst ved siden af min
> tabel og det går ind og generer min tabel! Altså det
> fylder så meget at det kommer ud under min tabel.
> Kan jeg få det væk uden at jeg ska bruge frames??

Ja! Gør dine tabeller brede nok eller brug et blok element omkring
din tekst - f.eks. <p>,<div>, <h1> eller lignende.

Mvh
Jonas