'Trådløst nætværk
Fra : NOPz

Dato : 12-08-02 20:51

er det muligt at anvende et trådlåst nætværk unden et access point, altså
hvor vi bare har flere bærbare med trådløse netkort i ??
På forhånd tak
Michael Pedersen

Fra : Arne Keller

Dato : 12-08-02 20:58

On Mon, 12 Aug 2002 21:50:34 +0200, "NOPz" <ingen@ting.dk> wrote:

>er det muligt at anvende et trådlåst nætværk unden et access point, altså
>hvor vi bare har flere bærbare med trådløse netkort i ??

Ja, netkortet skal supportere det.
Det kaldes ofte ad-hoc mode.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-02 21:06

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

> Ja, netkortet skal supportere det.
> Det kaldes ofte ad-hoc mode.

Men der skal det ene netkort vel fungere som adganspunkt?? Eller kan de
kommunikere sammen, ligesom en walkie.talkie?

Fra : Arne Keller

Dato : 12-08-02 22:40

On Mon, 12 Aug 2002 22:05:58 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

>Men der skal det ene netkort vel fungere som adganspunkt??

Nej

>Eller kan de
>kommunikere sammen, ligesom en walkie.talkie?

Ja det kan du vel godt kalde det.

Fra : NOPz

Dato : 12-08-02 23:11

Takker for svaret
ver ikke helt sikker med det der peer to peer ac-hoc, men det virker altså
med flere end 2 computere

Fra : Splyf

Dato : 13-08-02 07:24

> Nej

> Ja det kan du vel godt kalde det.

Hvad er så ideen med at bruge et accesspoint?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-08-02 08:36

"Splyf" <splyf@msn.com> crashed Echelon writing

> Hvad er så ideen med at bruge et accesspoint?

Accesspoints giver også adgang fra det trådeløse netværk til det
trådede...erhmm... selve det kablede netværk.

--
Bjarke Andersen