postgresql?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 12-08-02 20:11

Hejsa,

Jeg har installeret PostgreSQL på min server (Woody) og forventede en
"template1" DB, men som en bonus har jeg også fået en template0 DB, som ikke
accepterer forbindelser.

Kan jeg droppe den, eller har den nogen betydning?

Mvh
Tonni

Fra : Finn Nielsen

Dato : 12-08-02 21:16

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> writes:

> [...]
> accepterer forbindelser.
>
> Kan jeg droppe den, eller har den nogen betydning?

Dokumentationen til postgresql ligger på http://www.postgresql.org/idocs/,
og den har jo en sød søgefunktion man kan bruge.

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/

"Creatures seemed to turn up in the world randomly, and certainly not
according to any pictures in a book." - The science of Discworld

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 12-08-02 21:42

"Finn Nielsen" <spamtrap1@zznyyd.dk> skrev i en meddelelse

> Dokumentationen til postgresql ligger på http://www.postgresql.org/idocs/,
> og den har jo en sød søgefunktion man kan bruge.

Ja goddaw! Jeg skal åbenbart prøve et par gange, for at finde det jeg søger
:)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Finn Nielsen

Dato : 13-08-02 00:54

> [...]

> "Finn Nielsen" <spamtrap1@zznyyd.dk> skrev i en meddelelse

> Ja goddaw! Jeg skal åbenbart prøve et par gange, for at finde det jeg søger

En søgning på template0 giver ellers ikke særlig mange resultater.

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 13-08-02 22:10

In <aj918v$jv$1@sunsite.dk>, Tonni Aagesen wrote:

> Jeg har installeret PostgreSQL på min server (Woody) og forventede en
> "template1" DB, men som en bonus har jeg også fået en template0 DB, som
> ikke accepterer forbindelser.
Du må helst ikke pille i dine "template" databaser da de, af det jeg har
forstået, indeholder system tabeller !

> Kan jeg droppe den, eller har den nogen betydning?
Nix, det ville ikke være så godt

Lav et login til "postgres" brugeren, op upret dig selv med "createuser"
og log herefter ind som dig selv, og udfør en "createdb test". Herefter
har du en test database du kan lege med, med dig som ejer.

Hvis du vil se hvilke databaser der er til rådighed så skriv "psql -l"
eller kommer du ind i basen med "psql test".

Håber det kan bruges

/BL