ström på netkort fra bundkort ?
Fra : Mikkel

Dato : 12-08-02 19:34

Hej
Jeg har et problem med en computer her
Efter jeg har forbundet 2 computere i et netvärk vil den en ikke afbryde
netkortet helt selv om computeren er slukket, jeg kan kun se den er afbrudt
fra den anden computer (mastercomputeren (den med internet)) hvis jeg
träkker strömstikket helt ud af den computer jeg har problemer med.
Jeg har en mistanke om at det kan väre strömstyringen på bundkortet, men jeg
ved ikke lige hvad jeg skal slå fra og til, og jeg synes jeg har prövet lidt
af hvert.
Bundkortet er et MSI Micro-star Ms-6156 VA

Jeg har X postet dette i dk.edb.hardware.bundkort, og i dk.edb.netvärk.

Please hjälp mig

Mvh
Peter Micheelsen
lpm@it.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-08-02 19:37

Mikkel wrote:

> Efter jeg har forbundet 2 computere i et netvärk vil den en ikke afbryde
> netkortet helt selv om computeren er slukket, jeg kan kun se den er
> afbrudt fra den anden computer (mastercomputeren (den med internet)) hvis

Det tror jeg ikke, du kan. Min computer gør det samme, og jeg kan kun komme
af med strømmen til netkortet ved at slukke på hovedafbryderknappen bagpå
maskinen. Det er vist nødvendigt for at WOL skal fungere og virker dermed
altid på ATX-maskiner...

/Rasmus

Because I don't want to force you to follow my philosophy, even though
it happens to be the only possible correct philosophy.
-- Ted Lemon

Fra : Mikkel

Dato : 14-08-02 22:31

> Det tror jeg ikke, du kan. Min computer gør det samme, og jeg kan kun
komme
> af med strømmen til netkortet ved at slukke på hovedafbryderknappen bagpå
> maskinen.

Ok tak skal du have, så kommer vi jo nok til at leve med det sådan

> Hvad er problemet med at netkortet er tændt?

Problemet er nu ikke så stort, det ville jo bare nogle gange være rart at
vide om der sidder en vågen på børneværelset, eller om computeren derinde er
slukket.

Mvh.
Peter Micheelsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-02 22:35

"Mikkel" <lpm@it.dk> writes:

> Problemet er nu ikke så stort, det ville jo bare nogle gange være rart at
> vide om der sidder en vågen på børneværelset, eller om computeren derinde er
> slukket.

Sluk på væggen. Så bruger den garanteret heller ikke noget strøm.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-02 20:41

"Mikkel" <lpm@it.dk> wrote in message news:aj8v41$vac$1@news.cybercity.dk...

> [...]
lidt
> af hvert.
> Bundkortet er et MSI Micro-star Ms-6156 VA

Jeg ved dog ikke lige om du overhovedet kan slå det fra... Hvis du kan, er
det helt sikkert enten i bios for bundkortet.. Eller nogle instillinger på
netkortet, som man måske kan justere med et program fra producenten...

Men bare et dumt spørgsmål.. Hvad er problemet med at netkortet er tændt?