Trådløst netværk
Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-08-02 16:19

Hej

Jeg søger et trådløst netværk som skal kunne række over ca. 2 km.

Jeg har bla set at TRENDnet lavet noget til udendørs brug (op til 8 km)
TEW-0A14D.

Men er der nogen af jer der har prøvet det?

Mvh Michael

Fra : Jesper

Dato : 12-08-02 20:57

> Men er der nogen af jer der har prøvet det?

Har ikke forsøgt selv - men iflg. diverse tegninger etc. jeg har studeret
taler vi om streng overholdelse af "line of sight" som minimum.
Ellers har jeg været på et netværk med en forbindelse der strakte sig over
ca. 10 km - trådløst, så det kan lade sig gøre.

mvh
Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-08-02 00:29

On Mon, 12 Aug 2002 17:18:34 +0200, "Michael Thomsen"
<gichael@hunters.dk> wrote:

> Jeg søger et trådløst netværk som skal kunne række over ca. 2 km.

Det kan fint lade sig gøre, hvis man overholder, at der skal være
'line of sight' mellem de to wireless enheder.

I praksis vil det altid være en god idé, at få folk med forstand
på det til at lave site inspection før man bruger pengene. Alter-
nativt kan man måske købe stumperne med returret og så rode med
det selv.

> Jeg har bla set at TRENDnet lavet noget til udendørs brug (op til
> 8 km) TEW-0A14D.
>
> Men er der nogen af jer der har prøvet det?

Ja, vi laver en del af den slags i firmaet. Dog ikke med de
produkter.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/