Image Size... Kan den findes?
Fra : Søren

Dato : 12-08-02 15:12

Hey!

Jeg vil egentligt bare høre, om der er en nem måde at hente
oplysningerne om et (.gif) billedes højde/bredde via ASP, FSO
eller noget i den retning??

Jeg har tjekket en guide på 4guysfromrolla.com, men den er lige
en anelse langhåret for mig...

Thx!

- Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-08-02 15:22

Søren wrote:
> Jeg vil egentligt bare høre, om der er en nem måde at hente
> oplysningerne om et (.gif) billedes højde/bredde via ASP, FSO
> eller noget i den retning??

Jeg vil anbefale dig at kigge på ASP.NET her kan ret let laves en side du
kan poste dine info til og få svar med billedets info, men det kræver
selvfølgelig at din server understøtter .NET frameworket

Alternativt:
http://www.developerfusion.com/show/1971/

--
Jakob Andersen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-08-02 17:09

> Jeg har tjekket en guide på 4guysfromrolla.com, men den er lige
> en anelse langhåret for mig...

Jeg har før lave en løsning hvor jeg først viste billedet på en html side,
og så fik et javascript til at reloade siden med ?Height=' + img.height +
'&Width=' + img.width. Altså skal den kun vise billedet og javascriptet hvis
Height er = ingenting.

Håber du forstår hvad jeg mener :)

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-08-02 17:35

Hvis du kan benytte dig af ASP upload, så er her det jeg benytter til at få
lagt de oplysninger i en database, som du gerne vil have.

<% Sub SubUploadgem

Dim strImageID, strNewsID, strImageName, strImageSize, strImageWidth,
strImageHeight

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.SaveVirtual("../images/")

For Each File in Upload.Files

strImageName = File.ExtractFileName
strImageSize = File.OriginalSize
strImageWidth = File.ImageWidth
strImageHeight = File.ImageHeight

Next

For Each File in Upload.Files

File.ToDatabase Session("DB1"), "INSERT INTO tbl_Image (ImageName,
ImageSize, ImageWidth, ImageHeight) VALUES ('" & strImageName & "', '" &
strImageSize & "', '" & strImageWidth & "', '" & strImageHeight & "' )"

Next

End Sub %>

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Are you supposed to gain weight if you run backwards??

Fra : Søren

Dato : 13-08-02 07:01

Christian M. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvis du kan benytte dig af ASP upload, så er her det jeg benytter til at få
> lagt de oplysninger i en database, som du gerne vil have.
>
> <% Sub SubUploadgem
&gt;
&gt; Dim strImageID, strNewsID, strImageName, strImageSize, strImageWidth,
&gt; strImageHeight
&gt;
&gt; Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
&gt; Upload.SaveVirtual("../images/")
&gt;
&gt; For Each File in Upload.Files
&gt;
&gt; strImageName = File.ExtractFileName
&gt; strImageSize = File.OriginalSize
&gt; strImageWidth = File.ImageWidth
&gt; strImageHeight = File.ImageHeight
&gt;
&gt; Next
&gt;
&gt; For Each File in Upload.Files
&gt;
&gt; File.ToDatabase Session("DB1"), "INSERT INTO tbl_Image (ImageName,
&gt; ImageSize, ImageWidth, ImageHeight) VALUES ('" & strImageName & "', '" &
&gt; strImageSize & "', '" & strImageWidth & "', '" & strImageHeight & "' )"
&gt;
&gt; Next
&gt;
&gt;
&gt;
&gt; End Sub %>

> --
>
> Mvh / Regards
>
> -=< Christian >=-
> ICQ: 25308942
> http://www.cmnielsen.dk
> Are you supposed to gain weight if you run backwards??

Tak for svarene ppl! (Selvom der nu er en gut på www.netcoders.dk der blev
noget mobset over jeg havde postet samme sprøgsmål der... *Suk*...)

Anyway, hvis det er muligt tror jeg denne løsning er den bedste (Upload
scriptet... Men det kan vel laves om til at virke ved et standard ASP kald -
tror jeg da... :), ellers kan Jscriptet måske bruges...

Takker!

Fra : Søren

Dato : 14-08-02 21:38

Vil bare lige sige at problemet er løst nu - tak for jeres hjælp...

Mvh.