Hjælp søges til NET-FAQ.dk
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-08-02 11:49

Til brugere af dk.edb.netvaerk.*

Jeg er gået i gang med at revidere designet af NET-FAQ.dk af flere
årsager. For at få et mere enkelt design, for at gøre det lettere (for
mig) at vedlige holde det og for at fjerne de funktioner der ikke
fungerede stabilt (interne tællere osv.).

Jeg er nået så langt som at have fået konverteret materialet til det
nye format, men jeg søger hjælp til finde de døde links og til at
finde nye.

Jeg har lavet et udtræk af alle links her:

http://www.net-faq.dk/links.htm

Hvis du vil hjælpe kan du undersøge om links er gyldige og skrive de
ugyldige her: (husk at skrive titel eller ID (det der står efter
get=).

Du må også meget gerne sende nye links. Skriv hvilken artikel det
hører til og i formatet. Jeg plejer at bruge sidens titel til navnet
på linket.

http://www.nytlink.dk (Navnet på siden)

Jeg har også en del rettelser liggende for efterhånden en del måneder
som jeg forventer at lægge på det nye system - og jeg forventer at det
bliver muligt at skrive kommentarer til hver enkelt artikel.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 12-08-02 11:58

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er nået så langt som at have fået konverteret materialet til det
> nye format, men jeg søger hjælp til finde de døde links og til at

Under id inetshape er følgende død
http://wipl-wrr.sourceforge.net/

under linkaggr:
http://www.3com.com/technology/tech_net/white_papers/500666.html

under h323:
http://www.databeam.com/h323/h323primer.html

under ip tlf:
http://www.3com.com/smallbusiness/products/products_voicesolutions.html
og det nye link til Omnipcx er
http://www2.ind.alcatel.com/omnipcx/index.cfm?cnt=index

under standard:
http://www.iec.ch/

Under ssl:
http://www.faqs.org/faqs/computer-security/ssl-talk-faq/

Nå det var lige hvad jeg nåede for denne gang ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-08-02 13:26

Stig Meyer Jensen wrote:

> Under id inetshape er følgende død
> http://wipl-wrr.sourceforge.net/

Næ nej, men der har vist været serverproblemer (jeg kunne ikke se den for 2
minutter siden men godt nu). Projektet er aktivt endnu.

/Rasmus

Hidden DOS secret:
add BUGS=OFF to your CONFIG.SYS

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-08-02 12:28

On Mon, 12 Aug 2002 12:49:21 +0200, Lars Kim Lund wrote:

> [...]

> Hvis du vil hjælpe kan du undersøge om links er gyldige og skrive de
> ugyldige her: (husk at skrive titel eller ID (det der står efter

Til bare at finde døde links kan:

linkcheck 1.05 has been released to CPAN.

DESCRIPTION

linkcheck checks the links on an HTML page

Måske hjælpe?

Det lyder dejligt!

Mvh.

--
"What are you doing in _here_?!" Adam Sjøgren
"Why? Are you taking a survey?" asjo@koldfront.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-08-02 12:43

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

>Til bare at finde døde links kan:
>
> linkcheck 1.05 has been released to CPAN.
>
> DESCRIPTION
>
> linkcheck checks the links on an HTML page
>
>Måske hjælpe?

Tjo. Jeg havde tænkt på det samme - men jeg troede ikke at de sider
der giver en speciel "hovsa, siden findes ikke mere" side returnerede
en 404. Men det gør de faktisk, hvis man checker headeren med wget.

Så det er muligt at det ikke er så slemt endda. Men jeg vil under alle
omstændigheder gerne have nye links.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Arne

Dato : 12-08-02 19:23

Hej Lars

Bliver det sådan at man kan logge ind og selv redigere i artiklerne ?
(altså slf kun de artikler man selv har skrevet .....)

mvh

Eivind

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-08-02 20:20

"Arne" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> wrote:

Øh?!

>Bliver det sådan at man kan logge ind og selv redigere i artiklerne ?
>(altså slf kun de artikler man selv har skrevet .....)

Jeg har brug for hjælp til vedligehold når jeg er færdig med
konverteringen - jeg må erkende at jeg min responstid er for lang, så
man kunne forestille sig flere modeller. SSH adgang til shell'en på
den maskine den kører på (hvis Jan tillader det) eller redigering via
en brugerflade. Jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at lave en
redigeringsformular, hvis jeg fik tid.

Søgning er i øvrigt lavet nu. Den virker lidt sløv (men jeg tror det
er fordi maskinen har lidt travlt lige nu).

http://www.net-faq.dk/faq.pl

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-08-02 21:14

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

> [...]
>mig) at vedlige holde det og for at fjerne de funktioner der ikke
>fungerede stabilt (interne tællere osv.).

Jeg tillader mig hermed at annoncere at omlægningen af NET-FAQ.dk er
færdig. Du kan se nye eller ændrede artikler her:

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=status

Nogle af de "store" emner er forholdsvis tynde, så rette mennesker med
tid og kompetence må gerne revidere dem. Jeg lover tilgengæld at jeg
vil være hurtigere til at opdatere.

Mange af de døde links stammer fra Whatis, der har ommøbleret deres
site på et tidspunkt. Hvis du skulle være interesseret i at hjælpe med
at ændre de links til nye placeringer kan jeg sende datamaterialet.

Derudover planlægger jeg at gøre det muligt at redigere artiklerne fra
en webformular, men jeg venter på en tilbagemelding fra boksens
systemfascist, eftersom metoden afhænger af svaret. Hvis du er
interesseret i den form for adgang kan du henvende dig til
undertegnede.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 13-08-02 22:12

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote:

> Jeg tillader mig hermed at annoncere at omlægningen af NET-FAQ.dk er
> færdig.

Flot arbejde, jeg må tage hatten af for at du bruger din ferie på det....

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil