UpsideDown & Vandmærke blev en topscorer
Fra : pre

Dato : 12-08-02 08:04

Rigtig mange har fået Vandmærke-Makroen så sandsynligvis er der indsat
et utal af firkantede mærker rundt omkring. Word er ikke (udelukkende)
firkantet, eller trekantet som det også kan sættes. Word kan også køre
rundt og her er opskriften på en cirkeltekst, selve teksten kan selvsagt
ændres efter behag:

Start med Vis Sidehoved. Kør makroen (Word vil givetvist brokke sig, men
leverer dog det væsentligste, nemlig teksten indsat i det rigtige
tekstlag). I WordArts værktøjslinie klik på Abc (formatér WordArt) og
vælg den cirkel, der vises som nr 3 i linie 2.
Markér teksten og brug Words almindelige værktøjer til at trække op og
ned så der dannes en cirkel (oval), også størrelsen kan justeres. I
værktøjslinien vælg malerbøtten, giv teksten en farve der passer til
formålet (Linien kan gøres usynlig) og kontrollér i Layout at mærket er
"Bagved tekst".

Sub Rundt()
ActiveDocument.Shapes.AddTextEffect(msoTextEffect1, _
"Her går det godt, her bor de tossede", "Arial Black", 10#,
msoFalse, _
msoFalse, 199.1, 204.35).Select
Selection.ShapeRange.TextEffect.PresetShape = _
msoTextEffectShapeCircleCurve
Selection.ShapeRange.ScaleHeight 3.84, msoFalse,
msoScaleFromBottomRight
End Sub

I morgen kommer jeg med en mere farverig udgave med en interessant
skyggevirkning.

© pre 2002

Fra : pre

Dato : 12-08-02 18:38

Den gik ikke (som vandmærke)

Teksten kommer godt nok frem men ikke som vandmærke - d.v.s. at
opskriften kan bruges hvis Vis Sidehoved udelades. Farver og linier kan
justeres efter behag.

© pre 2002