ADO constant til opdatering af Acces tabel~
Fra : A. Høegh

Dato : 11-08-02 22:31

Hejsa.

Jeg har ikke kodet i et godt stykke tid, og sidder nu her med et alt for
lamt problem. Det er noget med at når man bruger metoden objRS.AddNew til at
tilføje en post i sit recordset (der er en Access 2002 tabel med en
autonummererings-kolonne), så skal man bruge en bestemt ADO konstant før at
det vil virke. Hvilken?

Jeg kan ikke finde hjælp i mine dyre bøger fra IDG eller Wrox
forlag...nederen :[

/A. Høegh

Fra : Lucien

Dato : 11-08-02 23:42

A. Høegh wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> det vil virke. Hvilken?
>
> Jeg kan ikke finde hjælp i mine dyre bøger fra IDG eller Wrox

Hejsa............

Prøv med:

Const adOpenStatic = 3
Const adLockOptimistic = 3

Ellers er det også er en god idé at inkludere alle ADO konstanterne, så de er
tilrådighed. Jeg gør det ved hjælp af en <!--#include file="ADOvbs.inc"--> oppe
i toppen af mine asp doc's........

Hvis ikke du har den fil, så skriv til mig. Så sender jeg den til dig!

Mvh Lucien

e[lvd@vip.cybercity.dk]

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-08-02 08:21

"Lucien" <lvd@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvis ikke du har den fil, så skriv til mig. Så sender jeg den til dig!

ADOvbs.inc kan findes ved at søge efter den på putteren
Der findes indtil flere eksemplarer
Fx c:\program files\common files\system\ado (win2k)

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : A. Høegh

Dato : 12-08-02 14:20

Ingen grund til at Quote. Hvis jeg ikke havde basal erfaring med ADO, ville
jeg jo nok ikke stille pågældende spørgsmål. Ergo, jeg har self.
adovbs.inc...

/A. Høegh

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-08-02 14:21

A. Høegh wrote:
> Ingen grund til at Quote. Hvis jeg ikke havde basal erfaring med ADO,
> ville jeg jo nok ikke stille pågældende spørgsmål. Ergo, jeg har self.
> adovbs.inc...

Basal erfaring med ADO behøves nødvendigvis ikke have noget med adovbs.inc
at gøre, for mig virker det latterligt at importere filen da man normalt kun
gør brug af ganske få af konstanterne.

--
Jakob Andersen

Fra : A. Høegh

Dato : 12-08-02 18:54

> [...]
> at gøre, for mig virker det latterligt at importere filen da man normalt

Whatever...bare jeg da kunne få noget hjælp med mit problem.

/A. Høegh

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-08-02 19:33

"A. Høegh" <ah@evomedia.dk> wrote

http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-08-02 19:35

"A. Høegh" <ah@evomedia.dk> wrote
> Whatever...bare jeg da kunne få noget hjælp med mit problem.

Jeg troede du havde fået løst dit problem:

objRS.Open "Din SQL her", objConn, 3, 3

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-08-02 19:45

"A. Høegh" <ah@evomedia.dk> wrote in message
> kun
>
> Whatever...bare jeg da kunne få noget hjælp med mit problem.

Hvordan åbner du dit recordset?

Connection.Execute
Connection.OpenRecordset
Recordset.Open

Du kan sætte nogle optionelle parametre der fortæller ADO hvordan dit
recordset skal åbnes, om du kan scrolle, update etc

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : A. Høegh

Dato : 12-08-02 20:13

> Du kan sætte nogle optionelle parametre der fortæller ADO hvordan dit
> recordset skal åbnes, om du kan scrolle, update etc

I know, damnit, men HVILKE? =)

Bruger Recordset.Open...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-08-02 20:24

> I know, damnit, men HVILKE? =)

Kommer jo an på metoden du bruger

> Bruger Recordset.Open...

Faldt lige over den her da jeg søgte på Google
http://www.destination21.dk/tilfoj.htm

Jeps det ser besynderligt ud...
Vælg "view source"

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-08-02 20:27

"A. Høegh" <ah@evomedia.dk> wrote
> I know, damnit, men HVILKE? =)

Hvis du kigger i dokumentationen for ADO og finder Open metoden på recordset
objektet[1] vil du se at der er følgende optionelle parametre:

Source som er enten en SQLsætning, navnet på en tabel eller et Command
objekt.
ActiveConneciton som er navnet på en åben connection til databasen eller en
connectionstring
CursorType som er den cursortype du ønsker at bruge de står beskrevet her
[2]
LockType som er hvilken "lås" der sidder på dit recordset, de forskellige
muligheder står beskrevet her [3]
Der ud over er der en række ekstraparemetre som du også kan læse mere om på
siden.

[1] <http://msdn.microsoft.com/library/en-us/ado270/htm/mdmthrstopen.asp>
[2]
<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/ado270/htm/mdcstcursortypeenum.asp>