Vedr. adoption.
Fra : Lene C. Petersen

Dato : 11-08-02 21:53

Hejsa.

Er der nogen som kan fortælle mig lidt om adoption - hvordan man kommer
igang, hvilke overvejelser man skal gøre sig, hvad det koster - kan man selv
vælge land osv. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om det inden jeg
foreslår det til min kæreste.
Lige nu har vi en dreng på 2½ år - og som det ser ud nu - bliver han kun til
enebarn med mindre at vi adopterer.

Så kom med dine erfaringer og hjælp mig lidt på vej

Med venlig hilsen

Zille

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-08-02 00:58

In article <3d56ce81$0$14333$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Lene C. Petersen" <lcp@mailme.dk> wrote:

> Så kom med dine erfaringer og hjælp mig lidt på vej

Må jeg anbefale http://www.adoption.dk/ til at få et overblik over
reglerne. Kontakt derefter et af adoptionsburoerne og bed dem om at
sende jer deres materiale om det. I det står der en masse om regler,
procedurer, priser osv.

Det eneste i så mangler, er det følelsesmæssige og der skal i være helt
sikre på at i er enige om at det er den vej i vil gå.

Vi har ikke selv adopteret, men hvis vi ikke bliver gravide ved næste
IVF-behandling, så gør vi det.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Sigrun

Dato : 12-08-02 12:06

Hej Zille

Vi har to døtre, som vi har adopteret. De er (efter vores mening) jordens
dejligste børn - og vi er sikre på at vi ikke kunne have lavet dem bedre
selv
Vi har lavet en hjemmeside, hvor vi har fortalt om forløbet:
http://www.sigrun.dk/adoption. Du skal dog være opmærksom på at proceduren
har ændret sig - men følelserne er stadig de samme.

Jeg kan også anbefale at besøge følgende sider:
Adoption og Samfund: http://www.adoption.dk Forening for adoptanter og
adoptivbørn
DanAdopt http://www.danadopt.dk Adoptionsformidler
AdoptionCenter http://www.adoptioncenter.dk Adoptionsformidler

Prisen kan I finde på ovestående links.
Man vælger selv land. Dog kan der være enkelte lande, som stiller særlige
krav til adoptivforæældrene.

Det er svært uden videre at fortælle hvad man skal overveje - så prøv at
starte med ovenstående links - og spørg så eventuelt igen.

Med venlig hilsen
Sigrun
Mor til 2 dejlige piger fra Indien