Menu i CSS????
Fra : Brian Thomsen

Dato : 11-08-02 20:58

Jeg er ved at bygge videre på min hjemmeside, men vil gerne lette
opdaterings-arbejdet!
Jeg har en menu i en tabel, der går igen på alle siderne og vil derfor gerne
lave det som et internt stylesheet.
Jeg har prøvet at lave en fil (menu.css) med følgende link (bruger dette som
test-side):

<head>
<title>Mit dokument</title>

</head>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="menu.css">

Iflg. oplysninger jeg kan finde på nettet, skulle det være rigtigt, hvorfor
det jo må være en fejl i selve "menu.css"!
Jeg har pt. bare sat det op som alm. tekst:

Forside
Hvem er jeg?
Festbilleder
Motorcykel
Gymnastik
Forsvaret
Links

Som i kan se, er CSS meget nyt for mig, og det er da sikkert også en
indlysende fejl jeg har lavet! Nogle forslag??

--

Mvh.

Brian Thomsen
brian-th@tiscali.dk
ICQ : 14525258

Fra : jopa

Dato : 11-08-02 21:10

"Brian Thomsen" skrev bla.

<head>
<title>Mit dokument</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="menu.css">
</head>
Linket til ekstern style skal ligge i headeren som her

--
jopa

www.web-templates.dk
www.jp-web.dk

Fra : Brian Thomsen

Dato : 11-08-02 21:20

"jopa" <j@jp-web.dks> skrev:
> Linket til ekstern style skal ligge i headeren som her

Oki, så tror jeg at jeg har misforstået noget!
Hvis jeg har en menu, der skal gå igen på alle siderne (lavet i tabel), hvad
skal jeg så gøre for IKKE at skulle lave den igen og igen på hver side??
--

Mvh.

Brian Thomsen
brian-th@tiscali.dk
ICQ : 14525258

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-08-02 21:46

Sun, 11 Aug 2002 22:19:45 +0200, skrev "Brian Thomsen"
<brian-th@tiscali.dk>:

>Hvis jeg har en menu, der skal gå igen på alle siderne (lavet i tabel), hvad
>skal jeg så gøre for IKKE at skulle lave den igen og igen på hver side?

Det kan du ikke med css.

Css er kun til angivelse af formatering, farver o.lign., ikke til
indhold.

Enten skal du bruge javascript til at inkludere indholdet på en
side, knap så anbefalesværdigt.

Eller, hvis du har adgang til det, noget serverside.
Ssi, php eller asp.

Fra : jopa

Dato : 11-08-02 21:59

"Brian Thomsen" skrev .
> [...]
hvad
> skal jeg så gøre for IKKE at skulle lave den igen og igen på hver side??

Så kan du efter at have lavet menuen kopiere hele siden dvs lave kopier så
du har til alle de efterfølgende sider du ønsker.
Derefter evt have et eksternt style for hver side der matcher de enkelte
undersider.
Ovenstående forudsætter at du ikke laver det i Frames

--
jopa

www.web-templates.dk
www.jp-web.dk

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 11-08-02 23:05

Brian Thomsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvis jeg har en menu, der skal gå igen på alle siderne
> (lavet i tabel), hvad skal jeg så gøre for IKKE at skulle
> lave den igen og igen på hver side??

Javascript, SSI, ASP, PHP eller lignende
Læs eventuelt mere her:
http://www.html.dk/artikler/00001/

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian Thomsen

Dato : 11-08-02 21:22

> Linket til ekstern style skal ligge i headeren som her

Hvis du kigger på www.bold.dk kan du se at, ikke alle, eksterne CSS ligger i
headeren..???
Hvordan gør man så det??

--

Mvh.

Brian Thomsen
brian-th@tiscali.dk
ICQ : 14525258

Fra : jopa

Dato : 11-08-02 21:38

"Brian Thomsen" skrev bla.
> Hvis du kigger på www.bold.dk kan du se at, ikke alle, eksterne CSS ligger
> headeren..???

Aner det ikke kan ikke gennemskue den klytkode du henviser til det er et
frameset med noget serverside include, og jeg kender ikke møj til ASP, men
normal fremgangsmåde er som jeg har beskrevet.

--
jopa

www.web-templates.dk
www.jp-web.dk

Fra : P.N.

Dato : 11-08-02 22:25

Måske du kan bruge følgende erfarring (men du kender nok allerede
funktionaliteten):
Jeg bruger Frontpage, og har lavet en htm-fil (formatteret med css) som
indeholder selve menuen. Ved at bruge "inkluderet side" (vistnok) af menuen
på alle sider, vil Frontpage automatisk opdatere alle sider hvis du laver en
ændring. Men det reducerer desværre ikke load-time når siderne hentes ned..