Potens regning i VB5.0
Fra : Jakob

Dato : 11-08-02 09:00

Hej Gruppe.

Jeg har lavet et lille program som regne nogle tal ud, bla. via. 10 ^x. Men
når x f.eks. -1,75 regner det galt.

Eks.

VB :
r = 10^(1,75) = 1,778279

Hvis man regner det ud på lommeregner (Som er det rigetige tal) bliver det
0,01778279

r = Text felt

Er der nogle som kan sige hvad jeg / VB gør galt.

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 11-08-02 09:02

Fra : preben nielsen

Dato : 11-08-02 09:31

> [...]
> Hej Gruppe.
>
> Jeg har lavet et lille program som regne nogle tal ud, bla. via.

Du har skrevet 1,75 forkert. I VB hedder det 1.75 (punktum, ikke
komma).

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jakob

Dato : 11-08-02 10:43

Tak, men det var ikke det. Jeg skrev reslutatet ud til en tekst box som kun
vidste resultatet som 1,778279, men når
jeg regnede videre i formel endte det OK. (mærkeligt muligvis er der for at
text feltet ikke vier nuller foran resultatet)

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : Verner Neumann

Dato : 17-10-02 15:40

Hej Jacob

Prøv at øg bredden på din tekstbox så du kan se hele resultatet
1,77827941003892E-02

mvh
verner neumann