Mellemafgrøde
Fra : Emil

Dato : 11-08-02 00:12

Hej

Jeg har lige måttet rydde ca 1000 m2 af haven, som nu ligger med
bar jord.

Hvad kan jeg så nu, så ukrudt forhindres i at spire, og som evt
kan tilføre jorden nogle næringsstoffer.
Haven skal fræses og omlægges næste forår.

Jeg har tænk på kløver, ærter, salat og sennep; men jeg ved ikke
hvad der kan lade sig gøre på nuværende tidspunkt.

Har nogen et bud?

m.v.h. Emil

Fra : JS

Dato : 11-08-02 00:57

"Emil" <emilsen@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har tænk på kløver, ærter, salat og sennep; men jeg ved ikke
> hvad der kan lade sig gøre på nuværende tidspunkt.

Jeg har en pose Dæhnfeldt 1-årig dækblanding
(Blodkløver+Jordkløver+Honningurt) der er det angivet at det kan sås indtil
udgangen af august.
Man kan så enten grave/fræse det ned oktober/november eller vente til næste
forår.

Der er et afsnit om miljoplanter i dette hæfte fra Dæhnfeldt :
http://www.daehnfeldt.com/hhhdiv/images/boeger/dkbogbfr.pdf

De har tidligere haft et hæfte specielt om miljøplanter og grøngødning, men
det kan jeg ikke lige finde på deres side.

mvh/JS

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 11-08-02 09:46

> Jeg har tænk på kløver, ærter, salat og sennep; men jeg ved ikke
> hvad der kan lade sig gøre på nuværende tidspunkt.

Hej
Både sennep og ærter er et godt valg, det skal så fræses ned en gang i
november.
Gunnar