/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Kan jeg gøre noget??
Fra : Morten Christensen


Dato : 10-08-02 11:45

Jeg er så uheldig at have fået konfiskeret min scooter for anden gang med
tun på. Det betyder jo så at de beholder den næste gang.

Men nu har jeg hørt lidt forkselligt rundt omkring:

- At de slet ikke må beholde scooteren selv om det er tredje gang
- At jeg kan sælge scooteren og købe en anden og få 3 nye forsøg
- At jeg kan få den forsikret i min fars navn og så bare sige at jeg har
lånt den af
ham og at de så ikke må beholde den.

Er noget af det sandt??

Hvis nej, er der så slet ikke andet jeg kan gøre??

Jeg tror mest på nr. 3, for det lyder da ikke logisk at de f.eks. må beholde
en af mine venners scooter hvis jeg nu har lånt den...

Men er der nogen her der ved noget??

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522



 
 
Anders Sune Jensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 10-08-02 12:18


> Hvis nej, er der så slet ikke andet jeg kan gøre??


Jo, køre lovligt istedet for at race afsted på cykelstier med over 30.

Anders



Troels Plougmann Ols~ (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann Ols~


Dato : 10-08-02 13:13

> Jo, køre lovligt istedet for at race afsted på cykelstier med over 30.

Du har vist ikke scooter/knallert...

// Troels



Claus MC (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus MC


Dato : 10-08-02 15:23

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d550354$0$87290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du har vist ikke scooter/knallert...

Nej, men tilsyneladende en portion sund fornuft......Du lyder som en
narkoman, når du får det til at fremstå som om, at det bare er
livsnødvendigt at fare rundt på cykelstierne med uforsvarlig hastighed.

/Claus



Troels Plougmann Ols~ (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann Ols~


Dato : 10-08-02 15:26

> Nej, men tilsyneladende en portion sund fornuft......Du lyder som en
> narkoman, når du får det til at fremstå som om, at det bare er
> livsnødvendigt at fare rundt på cykelstierne med uforsvarlig hastighed.

Så hut jeg visker må en cykel gerne cykle ved kantstenen, selvom der er
cykelsti (som f. eks. ved en hovedvej), må en cykel det må en knallert også.
Så i dine øjne er det mere sikkert at knallerten/scooteren kører i
vejkanten. Fint nok, så gør jeg det !

Desuden lyder det som om du kommer fra Københavns-området... Her hvor jeg
kommer fra (12 km nord for Aalborg) er der aldrig et øje på cykelstierne...
(ingen dårlige jokes, tak!)

// Troels

P.S: Er du et "member" fra dk.snak.mudderkastning? Det lyder sådan, du er
lidt "bidende", selvom der ingen grund er til det?



Claus MC (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus MC


Dato : 10-08-02 15:42

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d552271$0$87299$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så hut jeg visker må en cykel gerne cykle ved kantstenen, selvom der er
> cykelsti (som f. eks. ved en hovedvej), må en cykel det må en knallert
også.
> Så i dine øjne er det mere sikkert at knallerten/scooteren kører i
> vejkanten. Fint nok, så gør jeg det !

Så skal du nok prøve at læse i færdselsloven:

§ 14. Er der på vej anlagt særlige baner for forskellige færdselsarter, skal
kørende benytte den bane, som er bestemt for færdsel med køretøj af den
pågældende art.

Stk. 2. Ikke registreringspligtig knallert skal føres på cykelsti,
medmindre andet er tilkendegivet ved afmærkning. Hastigheden skal på
cykelsti afpasses således, at der ikke fremkaldes fare eller ulempe for den
øvrige færdsel på denne. Cyklist og fører af ikke registreringspligtig
knallert må kun anvende cykelsti i højre side af vejen i færdselsretningen,
medmindre andet er tilkendegivet ved afmærkning.

> Desuden lyder det som om du kommer fra Københavns-området... Her hvor jeg
> kommer fra (12 km nord for Aalborg) er der aldrig et øje på
cykelstierne...
> (ingen dårlige jokes, tak!)

Oprindeligt 60 km nord for Aalborg

> P.S: Er du et "member" fra dk.snak.mudderkastning? Det lyder sådan, du er
> lidt "bidende", selvom der ingen grund er til det?

Nej, det er jeg ikke. Jeg er bare træt af den egoisme, der bliver mere og
mere fremtrædende i vores trafik-kultur.

Tag det ikke personligt.

/Claus



Tim Sørensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Tim Sørensen


Dato : 10-08-02 20:43

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
news:aj37d1$ekd$1@sunsite.dk...
> Nej, men tilsyneladende en portion sund fornuft......Du lyder som en
> narkoman, når du får det til at fremstå som om, at det bare er
> livsnødvendigt at fare rundt på cykelstierne med uforsvarlig hastighed.

Sure nar!
Hvis der er mere du vil, så fortsætter vi bare her:
FUT: news://dk.snak.mudderkastning

Eller hvis du er bare vil lære at opføre dig ordenligt så:
FUT: news://dk.admin.netikette

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/



Claus MC (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus MC


Dato : 10-08-02 20:50

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aj3q89$qsd$1@news.cybercity.dk...
> Sure nar!
> Hvis der er mere du vil, så fortsætter vi bare her:
> FUT: news://dk.snak.mudderkastning
>
> Eller hvis du er bare vil lære at opføre dig ordenligt så:
> FUT: news://dk.admin.netikette

Javel Hr. Netbetjent! Når man færdes på Usenet kan man ikke forvente at alle
er rygklappere.

Men jeg kan forstå på dit svar & attitude, at du også har fået ovenstående
links engang, for jeg kendte dem ikke........

Nar ?

Mvh

Claus



Tim Sørensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Tim Sørensen


Dato : 10-08-02 21:00

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
news:aj3qj6$kdr$1@sunsite.dk...
> Javel Hr. Netbetjent! Når man færdes på Usenet kan man ikke forvente at
alle
> er rygklappere.
>
> Men jeg kan forstå på dit svar & attitude, at du også har fået ovenstående
> links engang, for jeg kendte dem ikke........
>
> Nar ?
>
> Mvh
>
> Claus

Denne tråd fortsætter i dk.snak.mudderkastning

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/



Anders Sune Jensen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 11-08-02 11:09


Troels Plougmann Olsen <puttitat@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d550354$0$87290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jo, køre lovligt istedet for at race afsted på cykelstier med over 30.
>
> Du har vist ikke scooter/knallert...


Jo det har jeg da. Kører på mit 5 år som 45'er trafikant. Og jeg skal ikke
være bleg for at sige at min scooter er bragt 'tilbage' i oprindelig stand
som tiltænkt fra fabrikken. Det giver nogle trafiksikkerhedsmæssige fordele
i trafikken at man kan følge med!!
Men at ønske en 30 knallert skal køre meget stærkere er hul i hovedet. Du
befinder dig for det meste på cykelstier ( tror jeg )
hvor der færdes alt fra Bjarne Riss wannabees til børn just startet i skole.
Og kører du bare halvt så grimt som ungdommen her i Farum, er du til
livsfare
for alt og alle incl. dig selv. Vent til du bliver 18 så kan du tune hvad
f.... du lyster. Men hold dig fra cykelstierne.

MVH Anders 36 år og 2 børn i skolepligtig alder der kører på cykelstien, og
som ikke har problemmer med at fortælle hvad jeg mener om trafikidioter på
cykelstien.





Morten Christensen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 11-08-02 12:42

Det passer ikke, jeg kører _aldrig_ på cykelstier overhovedet. Jeg kører på
vejen som en 45 knallert og jeg kan følge med trafikken og jeg generer ikke
nogen overhovedet.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d56380e$0$14371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Troels Plougmann Olsen <puttitat@adslhome.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d550354$0$87290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Jo, køre lovligt istedet for at race afsted på cykelstier med over 30.
> >
> > Du har vist ikke scooter/knallert...
>
>
> Jo det har jeg da. Kører på mit 5 år som 45'er trafikant. Og jeg skal ikke
> være bleg for at sige at min scooter er bragt 'tilbage' i oprindelig stand
> som tiltænkt fra fabrikken. Det giver nogle trafiksikkerhedsmæssige
fordele
> i trafikken at man kan følge med!!
> Men at ønske en 30 knallert skal køre meget stærkere er hul i hovedet. Du
> befinder dig for det meste på cykelstier ( tror jeg )
> hvor der færdes alt fra Bjarne Riss wannabees til børn just startet i
skole.
> Og kører du bare halvt så grimt som ungdommen her i Farum, er du til
> livsfare
> for alt og alle incl. dig selv. Vent til du bliver 18 så kan du tune hvad
> f.... du lyster. Men hold dig fra cykelstierne.
>
> MVH Anders 36 år og 2 børn i skolepligtig alder der kører på cykelstien,
og
> som ikke har problemmer med at fortælle hvad jeg mener om trafikidioter på
> cykelstien.
>
>
>
>



Mythos (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Mythos


Dato : 11-08-02 13:01


"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d564d5e$0$248$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Det passer ikke, jeg kører _aldrig_ på cykelstier overhovedet. Jeg kører

> vejen som en 45 knallert og jeg kan følge med trafikken og jeg generer
ikke
> nogen overhovedet.
>
Tja, som det ser ud for dig nu, så kan det være du skulle overveje at køre
som det er foreskrevet, hvis du forsat vil køre med motor, eller nøjes med
en cykel.

Kim Larsen




Troels Plougmann Ols~ (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann Ols~


Dato : 14-08-02 15:46

> Tja, som det ser ud for dig nu, så kan det være du skulle overveje at køre
> som det er foreskrevet, hvis du forsat vil køre med motor, eller nøjes med
> en cykel.

Ævlehoved, en 45 har sgu intet at lave på en cykelsti. Den må gerne køre på
vejen, også midtpå (altså i kørebanen). Har haft en snak med Aalborg Poli10
om sagen, fordi en panner har haft stoppet min far på hans 45'er fordi han
kørte midt på vejen (dvs. midt i kørebanen!), der fik panneren lang næse, en
45'er må GERNE køre midt på kørebanen, og det foretrækkes også af de fleste
pansere.

Men hvem ved om policen har fejlinformeret mig?!

// Troels



Martin L. Johansen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 14-08-02 16:57


"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5a6d2a$0>

> Men hvem ved om policen har fejlinformeret mig?!

Det har de ikke.

En 45 skal placerer sig som en motorcyklist/bil. En 30 skal placeres på
cykelsti og f*nme ikke andre steder. Jeg får en fis når jeg møder en 30 midt
på normal vej som vitterlig ikke kører mere end 30 :-/

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk



Michael Frederiksen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 14-08-02 17:15


"Martin L. Johansen" <volcanedk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:V2v69.1113$ww6.217770@news010.worldonline.dk...
>
> "Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d5a6d2a$0>
>
> > Men hvem ved om policen har fejlinformeret mig?!
>
> Det har de ikke.
>
> En 45 skal placerer sig som en motorcyklist/bil. En 30 skal placeres på
> cykelsti

Ja, hvis den kun kører 30, ellers er det væk fra cykelstierne! det ligner
ikke noget at ligge med 50-60 km/t på cykelstierne.. jeg går amok når jeg
ser det!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Martin L. Johansen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 14-08-02 19:06


"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis den kun kører 30, ellers er det væk fra cykelstierne! det ligner
> ikke noget at ligge med 50-60 km/t på cykelstierne.. jeg går amok når jeg
> ser det!

Enig! Så kan man så spørge sig selv.. : Skal den så køre på vejen uden
plader eller helt holdes væk fra trafikken?

De knægte på en 14-17 år på deres 30'er har jo ikke den samme
erfaring/træning som os andre der trods alt har et pap.

Jeg bliver nok sablet nu, men det må jeg tage med mig

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk



Morten Larsen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 14-08-02 19:30


> Jeg bliver nok sablet nu, men det må jeg tage med mig
>

Nææh - ikke af mig

Morten



Anders Sune Jensen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 14-08-02 20:04


Morten Larsen <hos@larsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aje7if$k1c$1@news.cybercity.dk...
>
> > Jeg bliver nok sablet nu, men det må jeg tage med mig
> >
>
> Nææh - ikke af mig
>
> Morten
>
>

Heller ikke af mig. Fartbøller på cykelstien på konfirmationsalderen skulle
EN gang køres ned med 50-60 i timen på cykel så ville de fatte hvad det er
de har gang i . Og fri mig så for det pis med 'jamen så kører vi bare på
vejen'. Der har i INTET at gøre.

MVH Anders



Martin L. Johansen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 14-08-02 20:36


"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5aa9d4

> > Nææh - ikke af mig

> Heller ikke af mig. Fartbøller på cykelstien på konfirmationsalderen
skulle
> EN gang køres ned med 50-60 i timen på cykel så ville de fatte hvad det er
> de har gang i . Og fri mig så for det pis med 'jamen så kører vi bare på
> vejen'. Der har i INTET at gøre.

Rart jeg ikke er den eneste med den holdning!

MVH
Martin



Anders Sune Jensen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 14-08-02 20:37


> Rart jeg ikke er den eneste med den holdning!
>
> MVH
> Martin
>
>

Takker. Lad os vinke til hinanden hvis vi ses. Mellem Farum og Kbh er bedst
for mig

MVH Anders



Martin L. Johansen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 14-08-02 20:57


"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> Takker. Lad os vinke til hinanden hvis vi ses. Mellem Farum og Kbh er
bedst
> for mig

Av for en lang tur jeg skal på for at hilse på dig! Mon du kan se mig hvis
jeg vinker fra Kolding's højeste punkt?

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk



Michael Frederiksen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 14-08-02 21:53


"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5aa9d4$0$27867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> de har gang i . Og fri mig så for det pis med 'jamen så kører vi bare på
> vejen'. Der har i INTET at gøre.

Vel lige så lidt som din Area 51 der også render ca 70, har at gøre der!?
Jeg kan ikke se hvorfor det ikke er bedre at jeg kører på vejen, end
cykelstien, hvor dine små piger cykler i skole!
Jeg har rundet 10K Km på ca 1 år, så jeg ved efter hånden hvad jeg laver på
vejen!
Tror jeg ved mere om vejplacering end de 45'ere der kører 45 km/t langs
kantstenen og bliver overhalet konstant!
--

Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Anders Sune Jensen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 14-08-02 23:26



> Vel lige så lidt som din Area 51 der også render ca 70, har at gøre der!?

Fordi færdselsloven foreskriver det. Jeg har taget et kørekort. Etc. Etc....

> Jeg kan ikke se hvorfor det ikke er bedre at jeg kører på vejen, end
> cykelstien, hvor dine små piger cykler i skole!

Endnu engang : 45'er på vejen, 30 på cykelstien hvor en sådan forefindes.


> Jeg har rundet 10K Km på ca 1 år, så jeg ved efter hånden hvad jeg laver

> vejen!

Tillykke med det!!!!!!


> Tror jeg ved mere om vejplacering end de 45'ere der kører 45 km/t langs
> kantstenen og bliver overhalet konstant!
> --

Hmmmmm.........


Din argumentation er en kende tynd ( efter min mening ) . Den grænser til
selvjustits : Jeg er meget bedre end de andre til at køre hvor jeg lyster,
ergo gør jeg det!! Hvis vi på en eller anden måde skal holde lidt
trafiksikkerhed i DK er der altså visse regler der skal overholdes. Vi kan
alle blive enige om at spritbilister ikke har noget at gøre på vores veje.
Men din argumentation med at du kører langt hurtigere ( og synes du,
sikrere ) så du bare trækker ud på /kører på vejbanen holder altså ikke en
meter.

Anders



Michael Frederiksen (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 15-08-02 15:13


"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5ad947$0$88381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> > Vel lige så lidt som din Area 51 der også render ca 70, har at gøre
der!?
>
> Fordi færdselsloven foreskriver det. Jeg har taget et kørekort. Etc.
Etc....
>
> > Jeg kan ikke se hvorfor det ikke er bedre at jeg kører på vejen, end
> > cykelstien, hvor dine små piger cykler i skole!
>
> Endnu engang : 45'er på vejen, 30 på cykelstien hvor en sådan forefindes.
>
>
> > Jeg har rundet 10K Km på ca 1 år, så jeg ved efter hånden hvad jeg laver
> på
> > vejen!
>
> Tillykke med det!!!!!!
>
>
> > Tror jeg ved mere om vejplacering end de 45'ere der kører 45 km/t langs
> > kantstenen og bliver overhalet konstant!
> > --
>
> Hmmmmm.........
>
>
> Din argumentation er en kende tynd ( efter min mening ) . Den grænser til
> selvjustits : Jeg er meget bedre end de andre til at køre hvor jeg lyster,
> ergo gør jeg det!! Hvis vi på en eller anden måde skal holde lidt
> trafiksikkerhed i DK er der altså visse regler der skal overholdes. Vi kan
> alle blive enige om at spritbilister ikke har noget at gøre på vores veje.
> Men din argumentation med at du kører langt hurtigere ( og synes du,
> sikrere ) så du bare trækker ud på /kører på vejbanen holder altså ikke en
> meter.

Jeg kører langt sikrere end så mange andre i min alders gruppe på
knallerter, og sikkert også farligere end så mange andre på knallert i min
aldersgruppe. Jeg siger bare: jeg bryder mig ikke om at kører 60-70 stykker
på cykelstien som så mange andre gør! Jeg har ikke snakket noget om det var
sikrere for mig, mere for dem der cykler på de smalle cykel stier i klb,
bl.a. min lillesøster. Jeg er udemærket klar over de regler der er i dk mht
til 30 og 45 knallert, tag ikke fejl af det! Men du må sgu da kunne se
formålet med at placere sig på vejen, kører pænt, holde rækkefølgen (dvs
ikke overhale hasaderet) end at ligge på cykelstierne med samme og højere
hastigheder end bilerne, samt overhale cykellister og andet godtfolk på
cykelstien! det er squ da logik at det er mindre farligt! Om det så er
lovligt eller ej er for mig ikke interresant! Jeg bryder loven.. jeg er
kriminel, ja! Men jeg føler det er mere ansvarligt den måde jeg gør det på,
frem for så mange andre..


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



>
> Anders
>
>



Anders Sune Jensen (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 15-08-02 15:55


> Jeg kører langt sikrere end så mange andre i min alders gruppe på
> knallerter, og sikkert også farligere end så mange andre på knallert i min
> aldersgruppe. Jeg siger bare: jeg bryder mig ikke om at kører 60-70
stykker
> på cykelstien som så mange andre gør! Jeg har ikke snakket noget om det
var
> sikrere for mig, mere for dem der cykler på de smalle cykel stier i klb,
> bl.a. min lillesøster. Jeg er udemærket klar over de regler der er i dk
mht
> til 30 og 45 knallert, tag ikke fejl af det! Men du må sgu da kunne se
> formålet med at placere sig på vejen, kører pænt, holde rækkefølgen (dvs
> ikke overhale hasaderet) end at ligge på cykelstierne med samme og højere
> hastigheder end bilerne, samt overhale cykellister og andet godtfolk på
> cykelstien! det er squ da logik at det er mindre farligt! Om det så er
> lovligt eller ej er for mig ikke interresant! Jeg bryder loven.. jeg er
> kriminel, ja! Men jeg føler det er mere ansvarligt den måde jeg gør det
på,
> frem for så mange andre..

Harmonerer det med en udtalelse fra dig selv i en anden tråd :

'okay, sådan kan du også vende det! Men faktum er at det her ikke er en
køb/salg gruppe, så køb/salg skal holdes væk! færdig! man KAN også kører 170
på de danske motorveje, men man MÅ ikke, præcis som at man kan poste
køb/salg herinde men må ikke...'

Citat slut

MVH Anders




Michael Frederiksen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 17-08-02 17:44


"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5bc129$0$27688$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Harmonerer det med en udtalelse fra dig selv i en anden tråd :
>
> 'okay, sådan kan du også vende det! Men faktum er at det her ikke er en
> køb/salg gruppe, så køb/salg skal holdes væk! færdig! man KAN også kører
170
> på de danske motorveje, men man MÅ ikke, præcis som at man kan poste
> køb/salg herinde men må ikke...'
>
> Citat slut


Nej egentlig ikke :)

Men som jeg opfattede "vores" diskution, gik det på hvad der var mest
sikkert, ikke lovligt! Altså hvordan det var smartest at placere i forhold
til så meget andet..
kan en "sjov" historie:
Jeg kom kørende af slagelse vej, i kalundborg, på vej ind mod byen.
Slagelsevej er en "Villavej" med fartchikaner og cykelsti/fortov.
Jeg kom fra arbejde og skulle ind og hæve penge. op af en tilstødende vej,
kom to af mine bekendte (nej ikke venner!) på en RMX'er og en jog.. de røg
ud foran mig, så jeg måtte bremse op, på tværs ove vejen og ind på
cykelstien, ud foran bilen, der kørte foran mig.. længere fremme røg de op
på cykelstien igen og overhalede indenom igen, ca 100 m længere fremme igen,
kørte de op på cykelstien i et T-kryds fordi cykelslister ikke skal holde
tilbage for rødt, og ud på vejen igen, foran en bil der lige havde svinget
rundt.. med andre ord, kørte de grovt uforsvarligt.. alt imens lå jeg pænt
bag bilen og fulgte trafikken.. der kom også en Neo's på cykelstien og
overhalde med ca 50-60 stykker på cykelstien, hvor der var små børn på vej
ind mod byen..

Hvem af os synes du kørte mest fornuftigt, hvis vi antager at en af de små
piger på cykelstien kunne have været DIN datter??

Vi kan også godt sige at der kørte en halvgammel sut på en lovlig knallert,
men stadig overhalede med tophastighed på en cykelsti der er lidt uner en
meter bred!

Hvem kørte så mest fornuftigt nu hvis vi drager det eksempel ind??

;)

Håber ikke vi er uvenner over det her, jeg prøver bare at få dig til at
forstå det..
(det ved jeg egentlig godt du har, du virker helt igennem reel omkring
knallert, har læst en del af dine angreb på bøller der kører på cykelstien
med dine piger)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Morten Larsen (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 15-08-02 21:52

> Tror jeg ved mere om vejplacering end de 45'ere der kører 45 km/t langs
> kantstenen og bliver overhalet konstant!
> --
>

Du er netop een af dem jeg skriver om i mit tidligere indlæg.

Dem på 45'ere har et kørekort (blevet undervist, samt bestået
en prøve, jeg ikke en gang gider sammenligne med en
ungdoms-klub-knallert-prøve),
du har kørt 10K km på et år - flot.
Hvad er der i vejen med at køre 45, og blive overhalet konstant ?
Jeg ser en en flok 45'ere der overholder loven, og en flok teenagere på
30'ere der er til gene for trafikken, samt er til fare for dem selv og
andre.

Morten




Anders Sune Jensen (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 16-08-02 06:22


> Du er netop een af dem jeg skriver om i mit tidligere indlæg.
>
> Dem på 45'ere har et kørekort (blevet undervist, samt bestået
> en prøve, jeg ikke en gang gider sammenligne med en
> ungdoms-klub-knallert-prøve),
> du har kørt 10K km på et år - flot.
> Hvad er der i vejen med at køre 45, og blive overhalet konstant ?
> Jeg ser en en flok 45'ere der overholder loven, og en flok teenagere på
> 30'ere der er til gene for trafikken, samt er til fare for dem selv og
> andre.


Kloge ord. Og sande.

MVH Anders



Michael Frederiksen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 17-08-02 17:49


"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> skrev i en meddelelse
news:ajh4a0$17mn$1@news.cybercity.dk...
> > Tror jeg ved mere om vejplacering end de 45'ere der kører 45 km/t langs
> > kantstenen og bliver overhalet konstant!
> > --
> >
>
> Du er netop een af dem jeg skriver om i mit tidligere indlæg.
>
> Dem på 45'ere har et kørekort (blevet undervist, samt bestået
> en prøve, jeg ikke en gang gider sammenligne med en
> ungdoms-klub-knallert-prøve),

Hvor meget kører man på to hjul når man tager bilkørerkort??
den "kørerskole" ungdoms skolerne tilbyder er noget p*s..
selv har jeg traktor kørerkort, som er meget mere teoretisk..
(ikke at jeg skal ophæve mig over andre, siger bare jeg kan min teori)

> du har kørt 10K km på et år - flot.

Tak ;)

> Hvad er der i vejen med at køre 45, og blive overhalet konstant ?

de fleste 45'er chaufører har ikke begreb om hvor de skal placere sig på
vejen, så de ligger helt til højre, så billister sniger sig udenom, og
faktisk tit er _meget_ tæt på dem.. De er til farer for sig selv!

> Jeg ser en en flok 45'ere der overholder loven, og en flok teenagere på
> 30'ere der er til gene for trafikken, samt er til fare for dem selv og
> andre.

DU ser.. Det gør mig ondt at du ikke har set en teenager der kan finde ud af
at placere sig, og kører fornuftigt uden at genere.. virkelig, de findes!!


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Mythos (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Mythos


Dato : 14-08-02 20:51


"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5a6d2a$0$87287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tja, som det ser ud for dig nu, så kan det være du skulle overveje at
køre
> > som det er foreskrevet, hvis du forsat vil køre med motor, eller nøjes
med
> > en cykel.
>
> Ævlehoved, en 45 har sgu intet at lave på en cykelsti. Den må gerne køre

> vejen, også midtpå (altså i kørebanen). Har haft en snak med Aalborg
Poli10
> om sagen, fordi en panner har haft stoppet min far på hans 45'er fordi han
> kørte midt på vejen (dvs. midt i kørebanen!), der fik panneren lang næse,
en
> 45'er må GERNE køre midt på kørebanen, og det foretrækkes også af de
fleste
> pansere.
>
> Men hvem ved om policen har fejlinformeret mig?!
>
> // Troels
>
>

For nu lige at være sikker, men hvor har jeg skrevet at en 45'er skal eller
har kørt på cykelstien ? Eller har du svaret forkerte mand ?

Kim Larsen



Morten Christensen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 10-08-02 15:47

Kan vi ikke stoppe den diskussion med om det er fornuftigt eller ej?? Det er
jeg ligeglad med og det var ikke det jeg spurgte efter.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d54f67f$0$88395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Hvis nej, er der så slet ikke andet jeg kan gøre??
>
>
> Jo, køre lovligt istedet for at race afsted på cykelstier med over 30.
>
> Anders
>
>



LowLifeDK (10-08-2002)
Kommentar
Fra : LowLifeDK


Dato : 10-08-02 16:03

Hørt ! du er bare ramlet ind i en stime småborgerlige træmænd....

Venter selv med interesse på et kvalificeret/intelligent svar på dit simple
spørgsmål.


"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d55277d$0$403$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Kan vi ikke stoppe den diskussion med om det er fornuftigt eller ej?? Det
er
> jeg ligeglad med og det var ikke det jeg spurgte efter.
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
>
> ICQ#: 143629522
> "Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:3d54f67f$0$88395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > Hvis nej, er der så slet ikke andet jeg kan gøre??
> >
> >
> > Jo, køre lovligt istedet for at race afsted på cykelstier med over 30.
> >
> > Anders
> >
> >
>
>



Ole Larsen (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 10-08-02 23:47


Morten Christensen <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d55277d$0$403$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Kan vi ikke stoppe den diskussion med om det er fornuftigt eller ej?? Det
er
> jeg ligeglad med og det var ikke det jeg spurgte efter.
>
> --
> Hilsen Morten Christensen

Du kunne eks. overveje om du vil være inden for pædagogisk rækkevidde eller
ej.

Ole



Henrik Ø (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Ø


Dato : 14-08-02 19:12

Jamen, der er da den regel med at hvis der er mere end fem (5) år mellem
første og tredie gang de napper en, så tager de "bare" delene.
Prøvede det for 15-17 år siden. Jeg vidste godt det var tredie gang og havde
i tankerne afskreve knallerten, men hvad skete der efter policen havde kaldt
hjem til stationen ; Jeg fik lov at skrue udstyret af og trække hjem.

Venlig hilsen : Henrik



"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d55277d$0$403$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Kan vi ikke stoppe den diskussion med om det er fornuftigt eller ej?? Det
er
> jeg ligeglad med og det var ikke det jeg spurgte efter.
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
>
> ICQ#: 143629522
> "Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:3d54f67f$0$88395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > Hvis nej, er der så slet ikke andet jeg kan gøre??
> >
> >
> > Jo, køre lovligt istedet for at race afsted på cykelstier med over 30.
> >
> > Anders
> >
> >
>
>



Mythos (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Mythos


Dato : 10-08-02 17:17


"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d54ee95$0$253$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg er så uheldig at have fået konfiskeret min scooter for anden gang med
> tun på. Det betyder jo så at de beholder den næste gang.
>
> Men nu har jeg hørt lidt forkselligt rundt omkring:
>
> - At de slet ikke må beholde scooteren selv om det er tredje gang
> - At jeg kan sælge scooteren og købe en anden og få 3 nye forsøg
> - At jeg kan få den forsikret i min fars navn og så bare sige at jeg har
> lånt den af
> ham og at de så ikke må beholde den.
>
> Er noget af det sandt??
>
> Hvis nej, er der så slet ikke andet jeg kan gøre??
>
> Jeg tror mest på nr. 3, for det lyder da ikke logisk at de f.eks. må
beholde
> en af mine venners scooter hvis jeg nu har lånt den...
>
> Men er der nogen her der ved noget??
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
>
> ICQ#: 143629522
>
>

Jeg vil ikke kalde det at være uheldig, at blive snuppet 2 gang, for det vil
med garanti også ske igen, som du selv antyder. Jeg skal nok lade være med
at nævne hvad jeg ville kalde det.

Jeg tror ikke på at du på nogen måde kan undgå at det næste køretøj bliver
holdt tilbage, uanset. For det er jo dig der er føreren, og dermed også har
PLIGT til at vide hvad det er du kører på. Så det er bare ærgerligt om det
er en andens maskine du kører på eller ej, så vil du bare af ejeren blive
opkrævet en ny knallert.
Det er hvad jeg TROR der gælder, så har jeg kommet med mit bud.


Kim Larsen
Ham der ikke har fået bøder af nogen art, fordi han er smart



Allan Riise (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 10-08-02 18:20

Morten Christensen wrote:
> Jeg er så uheldig at have fået konfiskeret min scooter for anden gang
> med tun på. Det betyder jo så at de beholder den næste gang.
>
> Men nu har jeg hørt lidt forkselligt rundt omkring:
>
> - At de slet ikke må beholde scooteren selv om det er tredje gang
> - At jeg kan sælge scooteren og købe en anden og få 3 nye forsøg
> - At jeg kan få den forsikret i min fars navn og så bare sige at jeg
> har lånt den af
> ham og at de så ikke må beholde den.
>
> Er noget af det sandt??
>
> Hvis nej, er der så slet ikke andet jeg kan gøre??
>
> Jeg tror mest på nr. 3, for det lyder da ikke logisk at de f.eks. må
> beholde en af mine venners scooter hvis jeg nu har lånt den...
>
> Men er der nogen her der ved noget??
>
> ICQ#: 143629522
Prøv i dk.videnskab.jura der sidder garanteret nogen der kan hjælpe dig, og
give dig et svar der ikke er baseret på rygter og meninger, men på loven !!

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --



SmaRTrxxv (11-08-2002)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 11-08-02 10:43


"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d54ee95$0$253$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Men er der nogen her der ved noget??
>
> --
Jeg ved godt at det ikke lige er stilen her i gruppen, men prøv at spørge
ovre i dk.videnskab.jura der sidder helt sikkert nogle nørder som kender
reglerne ..

Thore



Thomas Buus Andersen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 11-08-02 20:05


Morten Christensen <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d54ee95$0$253$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg er så uheldig at have fået konfiskeret min scooter for anden gang med
> tun på. Det betyder jo så at de beholder den næste gang.
>
> Men nu har jeg hørt lidt forkselligt rundt omkring:
>
> - At de slet ikke må beholde scooteren selv om det er tredje gang
> - At jeg kan sælge scooteren og købe en anden og få 3 nye forsøg
> - At jeg kan få den forsikret i min fars navn og så bare sige at jeg har
> lånt den af
> ham og at de så ikke må beholde den.
>
> Er noget af det sandt??

1. Forsikre du den i din fars navn, vurdere de scooteren, og du skal så
betale en bøde der svarer til scooterens værdi, og din far beholder den.
2. Du køber en ny scooter, men din hjerne bliver nok ved med at være den
samme, så du bliver ik nulstillet hos politiet alligevel.
3. De må gerne beholde scooteren.. Husk lige på det er dig der gør noget
ulovligt !

>
> Hvis nej, er der så slet ikke andet jeg kan gøre??

Kør ordenligt ! Jeg kørte i 2 år med MEGET tun på, og jeg er aldrig blevet
taget fordi jeg kun lukker op for gassen hvor det er forsvarligt !
>
> Jeg tror mest på nr. 3, for det lyder da ikke logisk at de f.eks. må
beholde
> en af mine venners scooter hvis jeg nu har lånt den...

Igen, den bliver vurderet , og du får en bøde!
--
> Hilsen Morten Christensen
>
> ICQ#: 143629522

/Thomas



Morten Christensen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 11-08-02 21:41

> Kør ordenligt ! Jeg kørte i 2 år med MEGET tun på, og jeg er aldrig blevet
> taget fordi jeg kun lukker op for gassen hvor det er forsvarligt !

De tog mig efter at have målt mig med laser på en vej hvor der ikke var
andre end mig, så det der holder ik helt...

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522



Morten Larsen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 13-08-02 18:52


"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d56cbb1$0$235$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Kør ordenligt ! Jeg kørte i 2 år med MEGET tun på, og jeg er aldrig
blevet
> > taget fordi jeg kun lukker op for gassen hvor det er forsvarligt !
>
> De tog mig efter at have målt mig med laser på en vej hvor der ikke var
> andre end mig, så det der holder ik helt...
>

Det kunne egentlig være sjovt at høre, hvem af de
skribenter her, der feks. har et kørekort til bil eller
måske MC.
Det virker lidt som om at de "drenge" der kører på
30 knallerter bare har helt styr på at køre midt på
vejen fordi det passer bare med farten osv, ?

Hvad er deres forudsetnig for at kende færdselsreglerne ude
i MC-banen ?

Jeg kører selv på en 30 knallert som KAN kører noget hurtigere
end den må, men da jeg dagligt også kører bil, og har gjort
det gennem 13 år, kører jeg inde i siden, og afpasser min fart
efter hvad jeg selv ville kunne lide som bilist (det er jo mig der
kun må køre 30)
Det er fandme svært at vurdere en 16 årig på en scooter uden plader
(tilsyneladende en knallert der kører ca 30-40), der
lige pludselig drøner ud i en svingbane, hvor han ikke har en skid at gøre,
og lægger ud til overhaling bagefter, på trods af at han ikke rigtig
accellerer
som min Honda (bil). Jeg har også kørt meget motorcykel, og fatter
simpelthen ikke, at ikke flere 30'er-drenge uden hjelm ikke bliver kørt
ihjel.

Er det bare mig, eller kører en gennmsnits 30-knallert betydeligt hurtigere
end en gennmsnits 45-knallert ?
Nu bor jeg godt nok i en mindre by, med måske ca 200 knallerter, men
her er der ikke noget at tage fejl af. 30-knallerterne køre
hurtigere og mere hjernedødt. hvilket efter min menig peger lidt
i retning af alder og fornemmelse for trafikken.

Morten




Martin L. Johansen (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 13-08-02 19:43


"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> skrev i en meddelelse news:ajbgvn$l90

[SNIP en masse fornuftigt]

Enig med dig Morten!

Har selv kørekort til bil og har lige solgt den efter 4 år til fordel for en
Scooter (45).

Hovedrystende hvordan mange de ksater deres lille Jog ind og ud imellem
bilene, mange endda uden hjelm... uha.

MVH
Martin



Anders Sune Jensen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 14-08-02 14:04


Smukke og sande ord.

MVH Anders



Morten Larsen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 14-08-02 15:54


"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5a5555$0$88384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Smukke og sande ord.
>
> MVH Anders

Pyy-ha
Efter at have sendt mit indlæg, frygtede jeg lidt, at
blive heglet ned.
Det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste der
har det på den måde.

Morten



Mythos (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Mythos


Dato : 14-08-02 15:37

> Det kunne egentlig være sjovt at høre, hvem af de
> skribenter her, der feks. har et kørekort til bil eller
> måske MC.
> Det virker lidt som om at de "drenge" der kører på
> 30 knallerter bare har helt styr på at køre midt på
> vejen fordi det passer bare med farten osv, ?
>
> Hvad er deres forudsetnig for at kende færdselsreglerne ude
> i MC-banen ?
>
> Jeg kører selv på en 30 knallert som KAN kører noget hurtigere
> end den må, men da jeg dagligt også kører bil, og har gjort
> det gennem 13 år, kører jeg inde i siden, og afpasser min fart
> efter hvad jeg selv ville kunne lide som bilist (det er jo mig der
> kun må køre 30)
> Det er fandme svært at vurdere en 16 årig på en scooter uden plader
> (tilsyneladende en knallert der kører ca 30-40), der
> lige pludselig drøner ud i en svingbane, hvor han ikke har en skid at
gøre,
> og lægger ud til overhaling bagefter, på trods af at han ikke rigtig
> accellerer
> som min Honda (bil). Jeg har også kørt meget motorcykel, og fatter
> simpelthen ikke, at ikke flere 30'er-drenge uden hjelm ikke bliver kørt
> ihjel.
>
> Er det bare mig, eller kører en gennmsnits 30-knallert betydeligt
hurtigere
> end en gennmsnits 45-knallert ?
> Nu bor jeg godt nok i en mindre by, med måske ca 200 knallerter, men
> her er der ikke noget at tage fejl af. 30-knallerterne køre
> hurtigere og mere hjernedødt. hvilket efter min menig peger lidt
> i retning af alder og fornemmelse for trafikken.
>
> Morten
>
Hej

Jeg har selv kørekort til det meste, bare ikke mc.
Jeg bruger min EU'er dagligt, og møder mange af disse "knægte" på deres 30
maskiner, og det er nogle gange ikke sjovt at se. Jeg skal med det samme
sige at jeg IKKE skære alle over samme kam, det ville være uretfærdigt, så
det er kun de andre jeg tænker på her.
Men det er typisk dem på 30'er knallert der køre mest vildt og åndsvagt,
uden at tage hensyn til andre. Jeg mener det er fordi de overhovedet ikke
har fulgt med når de skulle tager kort til knallert, eller også blæser de på
hvad de har lært.
Der burde være strengere krav for at få det lille kort, og koste noget nær
det samme som at tage et almindeligt kørekort, så kunne det være der var
nogen der faldt fra. Knallert kørekortet skulle kunne inddrages på samme vis
som hos os andre, det ville også begrænse en del i at køre råddent.
På den anden måde, som det er nu, så er det en flok møg forkælede unger der
ikke har andet i hovedet end at lave så meget rav i den som muligt, og går
det galt, ja, så betaler far og mor jo nok.
Det skal dog siges at jeg også møder "knægte" på ulovlige knallerter der kan
køre ordentligt, og det er en underlig fornemmelse når man bliver overhalet
inden om af en på en tom cykelsti når man selv triller med 70 km/t

Kim Larsen



Martin L. Johansen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 14-08-02 16:58


"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d5a6b0e$0$27859

> Men det er typisk dem på 30'er knallert der køre mest vildt og åndsvagt,
> uden at tage hensyn til andre. Jeg mener det er fordi de overhovedet ikke
> har fulgt med når de skulle tager kort til knallert, eller også blæser de

> hvad de har lært.

Enig.

> Der burde være strengere krav for at få det lille kort, og koste noget nær
> det samme som at tage et almindeligt kørekort, så kunne det være der var
> nogen der faldt fra. Knallert kørekortet skulle kunne inddrages på samme
vis
> som hos os andre, det ville også begrænse en del i at køre råddent.

Enig.

> På den anden måde, som det er nu, så er det en flok møg forkælede unger
der
> ikke har andet i hovedet end at lave så meget rav i den som muligt, og går
> det galt, ja, så betaler far og mor jo nok.

Alle gode gange 3 (enig)

> Det skal dog siges at jeg også møder "knægte" på ulovlige knallerter der
kan
> køre ordentligt, og det er en underlig fornemmelse når man bliver
overhalet
> inden om af en på en tom cykelsti når man selv triller med 70 km/t

Hehe

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk



Anders Sune Jensen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 14-08-02 20:28


> Jeg har selv kørekort til det meste, bare ikke mc.
> Jeg bruger min EU'er dagligt, og møder mange af disse "knægte" på deres 30
> maskiner, og det er nogle gange ikke sjovt at se. Jeg skal med det samme
> sige at jeg IKKE skære alle over samme kam, det ville være uretfærdigt, så
> det er kun de andre jeg tænker på her.
> Men det er typisk dem på 30'er knallert der køre mest vildt og åndsvagt,
> uden at tage hensyn til andre. Jeg mener det er fordi de overhovedet ikke
> har fulgt med når de skulle tager kort til knallert, eller også blæser de

> hvad de har lært.
> Der burde være strengere krav for at få det lille kort, og koste noget nær
> det samme som at tage et almindeligt kørekort, så kunne det være der var
> nogen der faldt fra. Knallert kørekortet skulle kunne inddrages på samme
vis
> som hos os andre, det ville også begrænse en del i at køre råddent.
> På den anden måde, som det er nu, så er det en flok møg forkælede unger
der
> ikke har andet i hovedet end at lave så meget rav i den som muligt, og går
> det galt, ja, så betaler far og mor jo nok.
> Det skal dog siges at jeg også møder "knægte" på ulovlige knallerter der
kan
> køre ordentligt, og det er en underlig fornemmelse når man bliver
overhalet
> inden om af en på en tom cykelsti når man selv triller med 70 km/t
>
> Kim Larsen
>
>

Endnu flere sande ord.

MVH Anders



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste