Hvilken flueline skal jeg vælge..
Fra : Sublogic

Dato : 10-08-02 01:20

Jeg søger lidt info om det forskellige flueline mærker, hvilke er bedst?
Hvad skal jeg holde mig fra? Er der nogen der har erfaring med 2. sorterings
liner?

På forhånd, tak for info..

Sub

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 10-08-02 10:41

"Sublogic" <REMOVEsublogic@ping.dk> wrote in message
> Jeg søger lidt info om det forskellige flueline mærker, hvilke er bedst?

Det er jo smag og behag. Markedet er stort - du finder altså flueliner i
forskellige længder, farver og ikke mindst taperinger. Hvad foretrækker du?
Kort eller lang klump? Hvordan skal taperingen være?

> Hvad skal jeg holde mig fra? Er der nogen der har erfaring med 2.
sorterings
> liner?

Jeg bruger ikke længere de billige liner med monofil kerne. Invester penge i
en kvalitetsline fra fx. Cortland, Rio, Shakespeare, Loop eller Orvis.
Cortland's 444 koster 300-400 kr. - jeg har ikke prøvet linen - men jeg har
læst adskillige gode anmeldelser af den. Jeg regner med at købe een til min
#5 stang.

Mvh.

Martin

Fra : Balthazar

Dato : 10-08-02 14:51

Jag har en del 2:ra sorteringslinor som jag är helnöjd med. Ett billigt sätt
att skaffa sig en hel uppsättning linor till alla klasser man fiskar med.
Linorna är köpta hos DantTackel i Sverige.
Bäst tycker jag dock om min Guidline Pounch (främst till kustfiske efter
havsöring). Den är lättkastad med mitt Pool12 SSD trots att jag är en ganska
medioker flugfiskare. Brorsan fiskar Cortlands 444 och den är också jäkligt
skön.
Jag köpte en Scientific Anglers för ca 400 SEK och den passade inte mig
precis. Kanske bättre till lättare fiske...
/H