baggrundslyd, <object> ?
Fra : Susanne Petersen

Dato : 09-08-02 19:53

Jeg har en side hvor jeg gerne vil indsætte baggrundslyd, lyden skal starte
når siden loades, køre i loop og der skal ikke være f.eks. player synlig på
siden.
Jeg har forsøgt med <embed src="lyd.wav" hidden="true" autostart="true"
loop="true"> men det virker åbenbart ikke i Netscape.
Efter nogen søgning kan jeg forstå at <object> må være det rigtige at bruge,
men hvordan skal koden helt præcis være her?

På forhånd tak for hjælp,

SP

Fra : scn

Dato : 09-08-02 20:26

"Susanne Petersen" <pandorasbox@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en side hvor jeg gerne vil indsætte baggrundslyd, lyden skal
> starte når siden loades, køre i loop og der skal ikke være f.eks.
> player synlig på siden.

Gør det ikke!

Du skræmme besøgende væk.
Der er ikke særlig fedt at få et eller andet (idiotisk) stykke musik
smit i hovedet nor man kommer ind på en side. Hvad med den
som i forvejen hører musik på deres computer, de vil høre to stykker
musik oven i hinanden.

Hvis du ønsker musik på siden, så gør så de besøgende selv
skal aktivere lydfilen.
Hvis det er en side hvor der er meget at læse vil de fleste smutte igen,
hvis det er den samme lille stump som er i et loop.

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : find clausen

Dato : 09-08-02 20:41

On Fri, 9 Aug 2002 21:26:19 +0200, "scn" <scn@invalid.xx> wrote:

> Gør det ikke!
>
> Du skræmme besøgende væk.

Hvor ved du det fra,
Det kommer da an på på målgruppen !

jeg afbryder da bare for lyden.

Det smarteste ville være, hvis der på siden, synlig uden at man skal
scrolle, var en "afbryd-lyd knap", for så er lyden bare afbrudt for
den pågældende side ... !

Gå ind på Peter H.S. Madsens hjemmeside,
og lær noget om lyd på hjemmesiden !

http://home.worldonline.dk/~petermad/

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Susanne Petersen

Dato : 09-08-02 20:40

"scn" wrote >
> Gør det ikke!

Nogen der kunne hjælpe med mit spørgsmål?

SP