IE6 og Gif-billeder
Fra : Ole C

Dato : 09-08-02 14:12

Jeg har lidt problemer med at få min Enternet Explorer (i WindowsXP Pro)
til at vise gif-billeder på diverse web-sider.
Den ER sat til at vise billeder under "Avanceret" - og et råd om at
tømme "Temporary Internet Files" og derefter genstarte maskinen, har
ikke hjulpet.
Nogle få gange er der bevægelse i "gifferne" - men andre gange står de
helt stille og kan så samtidig kun gemmes om .bmp-billede

???
--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 09-08-02 15:11

Ole C skrev blandt andet:

> [...]
> Nogle få gange er der bevægelse i "gifferne" - men andre gange står de
> helt stille og kan så samtidig kun gemmes om .bmp-billede

Tja, - nogle gange er det nok at formulere et spørgsmål!

Efter at have søgt på Google og kigget rundt på forskellige sider, blev
jeg inspireret til at kigge nærmere på ZoneAlarm - og det viser sig at
fejlen opstår når ZA er sat til "Ad Blocking". Både "Med." og "High"
stillingerne medfører at animerede gif-billeder står stille.

Så hermed er disse erfaringer givet videre......

--
vh
Ole C

Fra : Mogens

Dato : 09-08-02 15:44

On Fri, 9 Aug 2002 15:12:02 +0200, "Ole C" <olec@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Nogle få gange er der bevægelse i "gifferne" - men andre gange står de
>helt stille og kan så samtidig kun gemmes om .bmp-billede

Når du kun kan gemme som BMP er det ofte
fordi din Internet cache er fyldt op.
I MSIE skal du ind i Internet indstillinger og
tømme cache'en.
Genstart så maskinen og så kan du gemme
både GIF og JPG igen

mvh Mogens

Fra : Ole C

Dato : 09-08-02 16:57

Mogens skrev blandt andet:

> Når du kun kan gemme som BMP er det ofte
> fordi din Internet cache er fyldt op.
> I MSIE skal du ind i Internet indstillinger og
> [...]

Tak for din interesse - - men som jeg skriver, havde jeg jo netop gjort
sådan.....
Iøvrigt lå problemet i Zone Alarm.
--
vh