Hjælp til opsetning af Bind?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-08-02 16:06

Hej groupe

Se venlist bort fra mit tidligere indlæg, "Q:DNS bind named"

Jeg prøver at få Bind op og køre men :(
jeg har installerede Redhat 7.3 med bind
og jeg har fuldt eksemplet fra
Friheden til systemadministration af Peter Toft og Hans Schou
men er brændt fast.
er der ikke en dygtig unix haj der vil kigge lidt på mine
config filer, og måske spotte fejlen ?
filer ligger hvor de skal, og hedder ikke li_
på min linux box

Jeg har 3 computere på mit LAN
1: 192.168.1.6 odin en amiga
2: 192.168.1.7 loke en pc
3: 192.168.1.8 thor en mac
min IP er 80.199.8.120
mit kommende domæne navn datahost.dk
det er min pc jeg gerne vil have til at køre DNS
men jeg kan ikke få mit domæne før jeg har en DNS
server der virker og kan modtage zone transfers
fra dk-hostmaster :(
som de er nu kan jeg ikke slå nogen adresser op, i min browser

jeg har vedlagt mine config filer fra /etc og /var/named
men jeg har IKKE vedlagt nogen log filer da jeg ikke ved hvor de er
eller om de eksistere, der står noget med logging > null i named.conf

jeg håber der er nogen de vil hjælpe, da jeg sidder lidt
med problemmet: hvem kom først "hønen el. æget"
eller i mit tilfælde "DNS serveren el. domænet" :)

Hilsen Lasse

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-08-02 16:51

On Tue, 20 Aug 2002 17:06:22 +0200, Lasse Jensen wrote:

> IKKE vedlagt nogen log filer da jeg ikke ved hvor de er eller om de
> eksistere, der står noget med logging > null i named.conf

Hvad siger named når du starter den? (Kig i /var/log/syslog).

> jeg håber der er nogen de vil hjælpe, da jeg sidder lidt med
> problemmet: hvem kom først "hønen el. æget" eller i mit tilfælde
> "DNS serveren el. domænet" :)

Hvis jeg var dig, ville jeg spare de 625 kr. og få nogle andre til at
køre DNS for dit domæne.

Mvh.

--
"We don't care about crashing our cars Adam Sjøgren
Pedal to the metal and our heads among the stars" asjo@koldfront.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-08-02 23:36

Tro det eller lad være :)
jeg har faktisk fået dns serveren op og køre
efter mange problemer, men nu tror jeg sku` den er der ;)
jeg takker for venligheden

hilsen lasse

Fra : Jesper S. Knudsen

Dato : 26-08-02 07:38

Næste gang kan du bruge webmin (https://localhost:10000), linuxconf eller
netconf.
Disse programmer rette alt til som det skal være.

Et af dine problemer kan have været, at informationerne i BIND filerne skal
adskilles af tabs og ikke blanke tegn.

/JSK

Fra : Leif Neland

Dato : 29-08-02 22:07

"Jesper S. Knudsen" <jsk@orwtech.dk> skrev i en meddelelse

> Et af dine problemer kan have været, at informationerne i BIND filerne
skal
> adskilles af tabs og ikke blanke tegn.

Det må du ikke fortælle min bind.

De eneste steder jeg erindrer at tab skal benyttes i stedet for blanke er i
sendmail.cf og syslog.conf (under visse os'er)

Leif