Opgradere en Presario fra 433 mhz?
Fra : Finn Arne Hansen

Dato : 18-08-02 21:16

Halløj i skuret.

Jeg står med en Compaq Presario 5358 med en Celeron 433, og hverken manual
eller support-hjemmeside fortæller, hvor meget den kan opgraderes. Kan man
kyle en PIII 600 i den, for eksempel? Der er ingen jumpere til voltage eller
noget som helst andet. Men bare den har samme voltage som en Celeron 433,
skulle det vel ikke være noget problem - eller forhindrer Compaqs mærkelige
BIOS det?

VH
Finn A. Hansen

--
"Programmet har udført en ulovlig handling - er jeg så medskyldig?"

Fra : rasmus

Dato : 21-08-02 17:14

Prøv først at finde ud af hvilket bundkort det er, så kan du vel læse det et
sted.

Mvh Rasmus

Finn Arne Hansen <villalulla@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d60009d$0$88347$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 21-08-02 22:45

Desværre regner Scumpaq ikke med at folk opgraderer.
Jeg kan ikke se nogen på min Scumpaq hvad bundkortet hedder.Ikke noget ud
over Compaq.
Min er en Presario 5676 med en PII450.
Bios er iøvrigt en joke på sådan en maskine

Mvh. Henrik

Fra : Rasmus Holme

Dato : 22-08-02 16:17

Hmm. Du kunne ringe eller skrive til Compaq, så kan du jo høre dem.
Men det er vist aldrig en god ide at købe en af de der "for samlede"
maskiner, hvis ikke man bare skal bruge den, uden at rode med den.
Du kunne da selvfølgelig også prøve at skifte bundkortet ud også, hvis ikke
de har lavet et sært kabinet eller noget andet af den slags
Skal dog lige sige (i deres farvør) at jeg har en bærbar Compaq som jeg er
meget glad for, endda med Linux RedHat på, og det meste af det virker fint

Men bærbare roder man jo heller ikke særlig meget ved i hardwaren.

Mvh Rasmus

Henrik Sørensen <sam@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6409f1$0$64896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 22-08-02 20:13

> Hmm. Du kunne ringe eller skrive til Compaq, så kan du jo høre dem.
> Men det er vist aldrig en god ide at købe en af de der "for samlede"
> maskiner,

1. Jeg har spurgt både Compaq DK og Compaq USA - ingen kan svare.

2. Jeg kunne ikke drømme om at købe Compaq eller IBM, da de ikke kan
opgraderes. Det er en andens maskine.

3. Bundkortet er Compaq. Der står intet i manualen.

VH
Finn A. Hansen