SMTP server der kræver login
Fra : Neproxi

Dato : 18-08-02 03:36

Hej,

jeg leder efter en SMTP server der kræver at man logger ind for at kunne
sende mail via den.
Jeg ville også gerne ha det sat op så den krypterer dataoverførslen mellem
server og klient hvis muligt.

Desuden leder jeg efter en webmail hvor der kan sættes mailregler i således
at man kan sortere ud fra kriterier.
Denne må også gerne være imap kompatibel.
Ved ikke om nogen af systemerne fra "valg af mailsystem" tråden opfylder
disse kriterier men har ikke umidelbart kunne få øje på det.

Jeg kører et RH 7.3 system og lige nu leger jeg med postfix men har ikke
umiddelbart kunne finde login funktion i denne.

På forhånd tak
/Neproxi

Fra : Claus Albøge

Dato : 18-08-02 04:32

"Neproxi" <neproxi@um0.dk> writes:

> [...]
> Ved ikke om nogen af systemerne fra "valg af mailsystem" tråden opfylder
> disse kriterier men har ikke umidelbart kunne få øje på det.

Hmm, så har du vist ikke kigget godt nok. :)
(http://groups.google.com/groups?selm=20020814.191910123460500%40csa-net.dk)

Fra: http://shupp.org/toaster/

Here's a list of features you'll get:

* Qmail SMTP Mail Server with SMTP-AUTH (Plain, CRAM-MD5), TLS (SSL)
support, and optional Virus Scanner.
* POP3 Server with APOP and SSL support
* IMAP Server with TLS (SSL) support
* WebMail Server
* Quota Support (usage viewable by webmail)
* Autoresponder
* Mailing Lists
* Web-Based Email Administration

Eller - Fra: http://matt.simerson.net/computing/qmail.toaster.shtml

Features:

* SMTP Mail Server (+SMTP-AUTH, TLS (SSL), tarpitting)
* Virtual Domain Hosting
* Virtual Domain Users
* AutoResponder
* Mailing List
* Web Based E-Mail (SSL, spell check, LDAP lookup)
* Web Based Virtual Domain Administration
* Spam Blocking
* SMTP roaming via SMTP-AUTH, POP-AUTH, & IMAP-AUTH
* POP3 (+SSL)
* IMAP (+SSL)

Mht. "mailregler" kan du installere maildrop - som bl.a. kan
konfigureres gennem SqWebMail (webmailsystemet, som bruges i de 2
ovennævnte howtos) - det er beskrevet på sqwebmails hjemmeside.

Maildrop kan findes på:

http://www.flounder.net/~mrsam/maildrop/

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

/Claus A

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 19-08-02 08:25

Neproxi wrote:
> [...]
> sende mail via den.
> Jeg ville også gerne ha det sat op så den krypterer dataoverførslen mellem

Sendmail kan:

http://www.sendmail.org/~ca/email/auth.html#AUTH og

http://www.citi.umich.edu/u/provos/sendmail.html

Eller Qmail som Claus foreslaar. Og mon ikke ogsaa Postfix kan goere
det?

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic