ASUS A7V333 + USB2 + RAID :o(
Fra : Sven

Dato : 18-08-02 00:21

Hej.
Har indkøbt et PCI kort med RAID-controller da mit ASUS ikke har RAID
indbygget. Har osse en Canon USB2 scanner. Hvis jeg installerer driverne
fra www.viahardware.com eller dem fra ASUS CD'en, så kører min RAID kun ca
60% af sin max. hastighed. Da WindowsXP ikke kender USB2, ja så er denne
egenskab nu ubrugelig på mit mobo. Det er da godt, at jeg ikke har købt en
USB 2 HD eller USB2 brænder!

Findes der en løsning på dette, eller skal jeg vælge mellem RAID og USB2?

Sven

Fra : Martin Mollerup

Dato : 18-08-02 12:58

Prøv at instalerer driveren til usb2 den ligger nok på cd'en, min msi køre
usb2 fint.

Mollerup

Fra : Sven

Dato : 18-08-02 18:44

> Prøv at instalerer driveren til usb2 den ligger nok på cd'en, min msi køre
> usb2 fint.
>
> Mollerup

Det er jo det jeg skriver, at jeg HAR prøvet (dog er mit se'fø'li en ASUS cd
da jeg har et ASUS mobo ), men RAID-hastigheden er stadig lav. Jeg har
dog fundet ud af, at ved at deaktivere USB2 Huben i enhedshåndtering, kører
Raid i fuld hastighed, så jeg må bare deaktivere/reaktivere USB2 når jeg
skal bruge min scanner. Indtil der kommer nye drivere ihvert fald.

Sven

Fra : Stokholm

Dato : 18-08-02 21:09

Hej Sven

Må jeg spørge hvilke HD du bruger i RAID ?

Mvh

Fra : Sven

Dato : 19-08-02 05:24

> Hej Sven
>
> Må jeg spørge hvilke HD du bruger i RAID ?

Jeg bruger 2 stk Maxtor Fluid.

Sven