Variabel med månedens navn
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-08-02 18:59

Hej,

Hvordan laver jeg subj.?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 16-08-02 19:08

Rasmus Nielsen wrote:
> Hvordan laver jeg subj.?

På dansk:

SetLocale("da")
MonthName(Month(Now())) 'Fuldt navn
MonthName(Month(Now()), true) 'Forkortet navn, eks. jan.

Hvis du skal bruge engelske navne, skal du bruge SetLocale("en-gb").

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : e-SKape

Dato : 18-08-02 17:26

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> skrev i en meddelelse
> SetLocale("da")
> MonthName(Month(Now())) 'Fuldt navn
> MonthName(Month(Now()), true) 'Forkortet navn, eks. jan.

Jeg øjnede lige en chance for at undgå en Select Case...

Men nej.

Jeg bruger
Ugedag = WeekDay(Now, vbMonday)
til at trække ugedagen ud.

Så troede jeg lige, at jeg ku undgå nedenstående

Select Case WeekdayToday
Case "1" Ugedag = "Mandag"
Case "2" Ugedag = "Tirsdag"
(osv.)
Men nej... Det kommer ud som nummeret på dagen (Mandag=0) Så det duer jo
ikke.

Kan man få den til at udskrive navnet på dagen, istedet for nummeret?

--
// e-SKape - before its too late
GeForce 2/3 TI et-eller-andet købes billigt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-08-02 17:44

On Sun, 18 Aug 2002 18:26:10 +0200, "e-SKape"
<sager_(reMoveThisAndtHexEs)svend@hotmailxXx.com> wrote:

>Kan man få den til at udskrive navnet på dagen, istedet for nummeret?

WeekdayName(weekday, abbreviate, firstdayofweek)

Jeg kan anbefale at hente VBScript- (og JScript-)dokumentationen:

eller direkte:

Den installeres som en Windows Help file (.chm-format) - og gør det
*meget* lettere at lede efter funktioner, korrekt syntaks osv.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : e-SKape

Dato : 18-08-02 23:15

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 18 Aug 2002 18:26:10 +0200, "e-SKape"
> Jeg kan anbefale at hente VBScript- (og JScript-)dokumentationen:
http://download.microsoft.com/download/winscript56/Install/5.6/W982KMeXP/EN-
US/scrdoc56en.exe>

Jamen jotak... :) Er hermed hentet

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-08-02 17:35

e-SKape wrote:
> Kan man få den til at udskrive navnet på dagen, istedet for nummeret?

Jeps, med WeekdayName(Weekday(Now())). Husk igen at bruge
SetLocale(1030), hvis du vil have danske navne.

Fra : e-SKape

Dato : 18-08-02 23:22

> Jeps, med WeekdayName(Weekday(Now())). Husk igen at bruge
> SetLocale(1030), hvis du vil have danske navne.

Ahh.... Tak :) Så slap jeg lige for noget linier... Altså.. Jeg havde jo
skrevet det, men så siden bliver det hurtigere at hente... (måske jeg skulle
kigge lidt grundigere, hvis det skal hjælpe noget synderligt...)