ODBC database...
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 16-08-02 15:41

Hej
Jeg har efterhånden læst en masse forskellige materiale, men har ikke
rigtigt endnu fundet ud af hvordan det lige er man skal gøre det her med
databaser i vb.net. Er der ikke nogen der har et rigtigt godt script der
viser hvordan man via ODBC forbinder til databasen, får det overført til et
dataset og udlæst... (Er det den forkerte fremgangsmåde?)?

Mvh
Thorbjørn

Fra : Bjarne Degn Lund

Dato : 23-08-02 19:07

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@sletperson.dk> wrote in message
> [...]
et
> dataset og udlæst... (Er det den forkerte fremgangsmåde?)?

Prøv det her. Har ikke testet det, men burde virke på en .aspx side. Du skal
bare ændre controllen det vises på, hvis du vil bruge det i en Windows App.

DataProvideren bruges til en Access 2000 Database.

Sub Page_Load(Sender As Object, E as EventArgs)
dim con as OleDbConnection
dim cmd as OleDbCommand
dim adap as OleDbDataAdapter
dim set as DataSet

con = new OleDbConnection(Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data
Source=X:\db.mdb)
cmd = new OleDbCommand("SQL sætning")
adap = new OleDbDataAdapter(cmd)
adap.Fill(set, "etNavn")
dataGrid1.DataSource = set.Tables("etNavn")
dataGrid1.DataBind()

End Sub

--
//Bjarne