hva faen betyder det ?
Fra : Søren Iversen

Dato : 15-08-02 18:23

Hej I venlige mennesker derude

Haves :

Bundkort : Asus P2B-F
Cpu : Intel PIII 450 Mhz (SL3CC)
(Ram PC100 192mb)

Jeg vil nemlig meget gerne have fat i en hurtigere cpu, så hvad kan jeg søge
efter ?

Hvilke cpu'er kan dette bundkort klare ?

Og hvad betyder dette ? S.E.C.C.2 og FC-PGA

På forhånd tak

Søren, Aalborg

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 15-08-02 21:28

Du kan finde bundkortet på Asus' hjemmeside og der checke hvor stor en
processor du max kan have!
Http://www.asus.com

VH Rasmus Broholm Andersen

Fra : Peter Pan

Dato : 16-08-02 13:15

"Søren Iversen" <s.i@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
søge
> efter ?
>
> Hvilke cpu'er kan dette bundkort klare ?

Det afhænger af revisionen af dit board. Men sandsynligvis kan du uden
problemmer sætte en Celeron 1000 eller Pentium3 1000 (ved 10x100) i den.

Hold dig fra Celeron 1100, da biosen ikke kan køre den ved 11*100, så du
bliver nød til at køre den ved 11*66

Det smarteste er nok at få fat i en Slot1 til FC-PGA converter med mulighed
for at justere voltage på. Og så f.eks en Celeron 1000 (CuMine versionen,
FC-PGA, IKKE Tualatin versionen der er FC-PGA2) Hvis du kan indstille volten
på converteren betyder det ikke så meget hvilken revision du har af
bundkortet, da du så bare kan køre processoren ved 1,8 volt hvis din
revision ikke kan køre den lavere. (Celeron 1000 bruger 1,75 volt, så det
betyder intet at køre den ved 1,8v)

Tag evt også et kig på:
http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm#41200

> Og hvad betyder dette ? S.E.C.C.2 og FC-PGA

Single Edge Connector Cartdrige v. 2
Dette er navnet på Indpakningen som Pentium 3 til Slot1 blev lavet i.
Pentium 2 blev pakket ind i v. 1, som bare kaldes SECC

Flip Chip Pin Grid Array
Dette er navnet på indpakningen som alle CuMine processorer til Socket 370
bliver pakket ind i.

PPGA, Plasitc pin grid array er navnet på indpakningen som Celeron 300-533
til socket 370 blev pakket ind i.

Mvh
Anders

Fra : Leony

Dato : 16-08-02 22:49

"Søren Iversen" <s.i@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad betyder dette ? S.E.C.C.2 og FC-PGA

S.e.c.c 2 betyder Single Edge Contact Cartridge 2
http://www.intel.com/design/PentiumIII/packtech/

FC-PGA betyder flip chip pin grid array
http://www.intel.com/support/processors/procid/ptype.htm

--