Fra AMD til Intel - HJÆLP!!!
Fra : Sven

Dato : 13-08-02 17:32

Hej.
Overvejer at udskifte mobo + CPU (VIA og AMD til Intel), jeg vil gerne
genbruge min 512MB PC2700 DDR ram, men jeg kan ikke finde ud af hvilket
chipsæt fra Intel jeg behøver. Det er da en værre rodebutik intel holder sig
med 845 chipsættene. Hvad er forskellen på 845, 845D, 845E, 845G osv osv.

Jeg ønsker, at mit nye mobo skal have ca samme freatures som mit nuværende
ASUS A7V333. Hvad kan anbefales?

Sven

Fra : DaWizeGuy

Dato : 13-08-02 19:05

"Sven" <burgurne@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ønsker, at mit nye mobo skal have ca samme freatures som mit nuværende

Tage et kig her og sammenlign de forskellige Pentium 4 chipsets:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q3/020722/intel845g-02.html#compari
son_chipsets_for_pentium_4.

Mit råd er at gå efter et board med Intel 845G chipset, idet det har
features tilsvarende A7V33, dvs. USB 2.0 og officiel PC2700 understøttelse.
Dog mangler understøttelse af IDE133. Et godt bud på et motherboard kunne
være Asus P4B533-V som skulle være i handelen indenfor en uges tid.

Anders Albrechtsen

Fra : Sven

Dato : 13-08-02 20:09

> Tage et kig her og sammenlign de forskellige Pentium 4 chipsets:

http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q3/020722/intel845g-02.html#compari
> son_chipsets_for_pentium_4.

Tak for linket. Det er faktisk en god artikel for os der ikke kender så
meget til Intel.

Sven

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 13-08-02 19:18

> Overvejer at udskifte mobo + CPU (VIA og AMD til Intel), jeg vil gerne
> genbruge min 512MB PC2700 DDR ram, men jeg kan ikke finde ud af hvilket
> chipsæt fra Intel jeg behøver.

Hej

Skal det være intel? Sis laver da chipssæt de er bedre mht. performance, har
f.eks. kun læst godt om 645dx chipsættet.

mvh.

Kasper

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-08-02 21:53

On Tue, 13 Aug 2002 20:17:56 +0200, Kasper Pedersen wrote:

>Hej
>
>Skal det være intel? Sis laver da chipssæt de er bedre mht. performance, har
>f.eks. kun læst godt om 645dx chipsættet.

Hvorimod I845G familien efterhånden har fået samlet sig en ganske fin
errataliste!

>mvh.
>
>Kasper

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
DOS"GH? I knew it was on something...

Fra : Sven

Dato : 13-08-02 19:55

> [...]
har
> f.eks. kun læst godt om 645dx chipsættet.

Hmmm, ja det er jo rigtigt nok, men nu har jeg "kæmpet" med AMD/VIA, så jeg
vil helst, at chipsæt og CPU kommer samme sted fra, ikke pga hastighed, men
pga stabilitet, så jeg ved ikke rigtig om jeg ikke bare starter et ny
"reperations-projekt" ved at vælge et SiS chipsæt.

Sven

Fra : Claus Christensen

Dato : 13-08-02 20:31

Men hvis du evt vil sælge dit gammel amd bundkort og cpu så smid lige en
mail så kan vi måske finde ud af noget.
/claus

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-08-02 16:14

On Tue, 13 Aug 2002 20:55:11 +0200, Sven wrote:

> [...]
>pga stabilitet, så jeg ved ikke rigtig om jeg ikke bare starter et ny
>"reperations-projekt" ved at vælge et SiS chipsæt.

Intel's erratalister fortæller ellers at deres chipsæts langt fra er fejl og
problemfrie.
SiS har haft store problemer med deres SokkelA chipsæts dette forår, så en
skepsis er ganske naturlig ... disse problemer er dog ikke noget der er set
med deres PIV løsninger, der stabilitetsmæssigt læner sig op af ordet
"perfekt".

ECS L4S5A 3.0 er en anden mulighed :
http://www.retel.dk/showreview.php?id=2&page=1

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
He who always plows a straight furrow is in a rut.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 13-08-02 20:48

"Kasper Pedersen" <nospamhovedude@hotmail.com> wrote in message

> Hej
>
> Skal det være intel? Sis laver da chipssæt de er bedre mht. performance,
har
> f.eks. kun læst godt om 645dx chipsættet.

645dx får baghjul i ren ydelse af Intel 845G med PC2700 RAM. SiS er dog på
vej med et nyt 648 chipset som skulle være hurtigere og understøtte PC3200
RAM og AGP x8. Men lige nu er Intel 845G og Intel 850E de hurtigste Pentium
4 platforme.

Anders Albrechtsen