on clik event
Fra : Finn

Dato : 13-08-02 11:00

Denne lille streng fungerer fint
<input onClick="window.open('<%=rs("url") %>','')"type="text" name="URL"
size="42" value="<%=rs("url") %>">

men hvordan laver man en tilsvarende hvor det er MAILTO:
(istedet for åbning af vindue med en url adresse, skal mailklient startes og
indsættelse af teksten fra RS

Håber jeg fik forklaret ønsket godt nok

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 16-08-02 12:10

Finn skrev:
> [...]
> (istedet for åbning af vindue med en url adresse, skal mailklient
> startes og indsættelse af teksten fra RS

Når du bruger eksempelvis <a href="mailto:foo@bar.dk"> er du jo afhængig
af at klienten (gæsten) har et mailprogram installeret og at det er sat
op. Samtidigt er du afhængig af at browseren ved hvilket mailprogram det
skal bruge, og sidst men ikke mindst, at browseren understøtter
"mailto:" (der findes nogle ældre browsere som har problemer med denne
metode). Jeg vil anbefale at holde det uafhængigt af klienten, og istedet
åbne et pop-vindue med mulighed for at indtaste navn, email, emne og
besked.
Desuden synes jeg det virker malplaceret, at bruge onClick i et <input>
til at åbne et nyt vindue. Vil du ikke hellere lade <button> eller <a
href=""> om det med at åbne vinduer, og bare lade <input type="text">
være et input?

/morten