Hvor meget strøm kan man trække ud af syst~
Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 11-08-02 16:03

Hej

Er der nogen der ved hvor meget strøm man kan trække ud af system blæser
stikket (SFAN1) på et MSI KT3 Ultra?
Da der kun er ét stik og jeg gerne vil sætte mindst 4 blæsere på, så er det
jo vigtigt at jeg ikke overbelaster bundkortet.
Jeg havde tænkt mig 4 Papst blæsere som vist skulle bruge 0,6 W hver. Så det
bliver 200 mA v. 12 V.

--
/Lars
Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 11-08-02 16:54

1 stik?
Det lyder da temlig mystisk
på ældre MSI kort er der 4,så jeg har svært ved at tro der kun er 1.

Mvh Henrik

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 11-08-02 17:04

Har lige chekket manualen for dit bundkort
cfan1
psfan1
sfan1
nbfan1
Det giver 4 stik,hvorad en sikkert bruges til cpu blæser og muligvis 1 til
grafikkortet.

Mvh Henrik

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 11-08-02 17:24

"Henrik Sørensen" <sam@pc.dk> wrote in message

Det skal lige siges at jeg ikke har fået PC'en endnu.

> Har lige chekket manualen for dit bundkort
> cfan1

Til CPU'en. Den er naturligvis optaget.

> psfan1

Til PSU. Jeg gik ud fra at det var for at blæserne i PSU'en kunne starte og
stoppe når PC'en gik i standby. Men det sker måske via det normale ATX
strømstik til bundkortet?

> sfan1

Til f.eks. kabinetblæser. Det var den ene jeg talte om.

> nbfan1

Til nordbroen. Jeg troede ikke denne måtte bruges til andet. Men den kunne
jeg måske bruge, da der vist ikke er nogen blæser monteret på den udgave af
bundkortet jeg har bestilt (uden raid).

> Det giver 4 stik,hvorad en sikkert bruges til cpu blæser og muligvis 1 til
> grafikkortet.

Jeg går egentlig ud fra at blæseren på grafikkortet (Abit GF4 Ti4200)
strømfødes via PCI-bussen.

Mvh. Lars

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 11-08-02 19:01

Kan det ikke være ligemeget om blæseren går stå ved standby?
Dit grafik er sikkert indrettet sådan at blæseren får strøm fra
grafikkortet.Sådan er mit nemlig ikke lavet
Men alle 4 stik er strømstik til blæsere,men måske er kun de 2 med aflæsning
af omdrejninger på blæseren.

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 11-08-02 19:13

> Kan det ikke være ligemeget om blæseren går stå ved standby?

Så støjer de ikke, og bruger ikke strøm.

Fra : Eh-Fniller

Dato : 12-08-02 09:58

Lars Hedegaard Pedersen wrote:

> "Henrik Sørensen" <sam@pc.dk> wrote in message

> Så støjer de ikke, og bruger ikke strøm.

Howdy.
Jeg har ligehjulpet en ven med at samle ovenstående.

psfan1 bliver ikke brugt til strømforsyningen, så den er fri til
afbenyttelse.

sfan1 samme som oven stående.

nbfan1 er til northbrigde men omdr bliver ikke vist i bios, ej heller
i det medfølgende overvångnings program.

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 12-08-02 19:48

"Eh-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message

> Howdy.
> Jeg har ligehjulpet en ven med at samle ovenstående.
>
> psfan1 bliver ikke brugt til strømforsyningen, så den er fri til
> afbenyttelse.

I manualen står der ellers at psfan1 er til PSU'en, så jeg gik ud fra at den
skulle bruges til PSU'ens blæser. Men det er måske ikke nødvendigt? og
hvorfor ikke? Eller måske: hvorfor er psfan1 der hvis der alligevel ikke er
brug for den til PSU'en?

Mvh. Lars

Fra : Eh-Fniller

Dato : 12-08-02 23:24

> [...]

> hvorfor ikke? Eller måske: hvorfor er psfan1 der hvis der alligevel ikke er

hmmm
i know.
men jeg har spurgt flere teknikere, hvor ingen kunne sige hvilken kabel
fra psu der skulle bruges til at måle omdr med.