BIOS...
Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 11-08-02 12:54

Nu prøver jeg den her newsgroup...
Jeg har den nyeste BIOS installeret men jeg kan ikke finde stedet i BIOS
hvor jeg kan ændre på ram'ene!
Nogen der kan hjælpe mig?
Mit bundkort er et Asus A7V133-C

VH Rasmus

PS. Jeg har XP installeret hvis der hjælper

Fra : Devast8or

Dato : 11-08-02 14:24

Hvad vil du ændre på rammene?

Er det en Award BIOS (den med blå baggrund og gul (måske hvid) tekst)?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 11-08-02 17:50

JePs...det er en Adward BIOS!
Jeg snakkede med en kammerat omkring problemet og han fortalte at han havde
haft samme problem! Løsningen på hans problem var at fortælle com'en at den
kørte EDORAM i stedet for SDRAM - så jeg tænkte om det også var muligt for
mig at gøre???

Fra : Devast8or

Dato : 11-08-02 20:22

Jeg har lige kigget i min egen BIOS (moboet er et Abit KT7A-RAID) og der
kunne jeg ikke finde noget. Prøv at spørge din ven om ikke han lige kan vise
dig hvad han gjorde. Og hvis du gider at poste det her ville det jo være
lækkert.

BTW. hvad er problemet egentlig?

Devast8or

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 11-08-02 20:40

Problemet er at han kører en ældre BIOS...
Mit problem er at computeren lukker uhæmmet ned! Ofte ved brug af mange
ramkrævende progz...
Derfor går min mistanke på at com'en har problemer med at tømme rammene igen
efter brug!

Fra : Devast8or

Dato : 11-08-02 22:12

Prøv at bruge MemTurbo, det tømmer RAMen i løbet af et øjeblik uden at
boote. Så kan du teste om det er det der er galt.

Devast8or