Telias ADSL+Telefoni løsning
Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-08-02 15:13

Jeg står foran at skulle flytte fra mit kollegieværelse, hvor jeg
har været vant til hurtig og gratis netadgang samt telefoni udelukkende
med forbrugsbetaling.
Da jeg ikke helt kan undvære telefoni og adgang til internettet
hjemmefra har jeg været på udkig efter en udbyder, der kan tilbyde
internet og telefoni til en fornuftig pris. Her er jeg som udgangspunkt
faldet over Telia, der bla. har afregning efter forbrug for internettet
med 2 makspriser for henholdsvis <5000MB og >8000MB, hvilket passer mig
godt, da jeg ikke alle måneder vil have et stort internetforbrug.
Dertil kommer telefoni, der abonnementsmæssigt er lidt billigere end
TeleDK med i øvrigt nogenlunde tilsvarende takster.

Mit første spørgsmål går på, hvorvidt oprettelsen og installationen på
495,- + 770,- også inkluderer oprettelsen af telefoni eller om der skal
betales yderligere 950,- for oprettelsen af telefoni? (Dette synes jeg
ikke fremgår helt klart af Telias hjemmeside)

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogle, der har
gode såvel som dårlige erfaringer med Telia som telefoni og
internetudbyder, derunder mht. problemer med udsendelse af regninger
som jeg har hørt og læst nogle "skrækhistiorier" om.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-08-02 16:35

In article <Xns9266A4E4AF97F.miljokemi.dk@172.16.16.111>, Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> betales yderligere 950,- for oprettelsen af telefoni? (Dette synes jeg
> ikke fremgår helt klart af Telias hjemmeside)

Det er så vidt jeg ved incl oprettelse af telefoni (jeg er dog ikke 100%
sikker når der ikke er tale om en overtagelse af et eksisterende
kobberpar)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Winning isn't everything. It's the only thing.

Fra : arc@na

Dato : 13-08-02 00:48

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> [...]
> internetudbyder, derunder mht. problemer med udsendelse af regninger
> som jeg har hørt og læst nogle "skrækhistiorier" om.

Jeg skal gerne fyre hele smøren af igen... )))

arc@na

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-08-02 17:15

"arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> skrev:

> Jeg skal gerne fyre hele smøren af igen... )))

Det synes jeg ikke du behøver - jeg har efterhånden læst om dine kvaler
med Telia en del steder, så jeg tror jeg kender sagen rimeligt godt
efterhånden

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Christian Birkholm C~

Dato : 13-08-02 19:00

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> [...]
> internetudbyder, derunder mht. problemer med udsendelse af regninger
> som jeg har hørt og læst nogle "skrækhistiorier" om.

Hej Morten,

Oprettelse af tlf-nr er med i prisen... du får et nr af 88-serien.

Med Venlig Hilsen
Christian B. Clausen

Fra : Larz

Dato : 13-08-02 19:56

Morten Bjergstrøm wrote:
> [...]
> betales yderligere 950,- for oprettelsen af telefoni? (Dette synes jeg
> ikke fremgår helt klart af Telias hjemmeside)

Inkl. tlf. oprettelse ;)

> [...]
> internetudbyder, derunder mht. problemer med udsendelse af regninger
> som jeg har hørt og læst nogle "skrækhistiorier" om.

Jeg bruger ikke selv Telia fastnettelefoni, men kender en del der gør,
og de har ikke været andet end tilfredse. Ligeså med mobiltelefoni for
den sags skyld - Telia har svjv også den billigste mobiltelefoni men det
er jeg ikke 100% sikker på - og siden hvor priserne står på, er ikke
tilgængelig lige nu :P Men jeg mener at det er 80 øre/min...

Du kan forøvrigt læse mere om telia adsl her:

   http://bredband.siteworks.dk/start.htm
eller
   http://www.teliainternet.dk/bredband

Hvis du beslutter dig, er du velkommen til at bruge den side til at
tilmelde dig - og som reference kan du skrive lap@teliainternet.dk :)

--
-
Lars