Hjælp til nyt firma...
Fra : Philip Mahler

Dato : 09-08-02 16:15

Mig og et par kammerater er ved at stable et lille firma på benene og kunne
godt tænke os at vide hvad der er brug for til for at vi kan levere varer
(her er der tale om spiritus)

Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-08-02 21:36

> Mig og et par kammerater er ved at stable et lille firma på benene og
> kunne godt tænke os at vide hvad der er brug for til for at vi kan
> levere varer (her er der tale om spiritus)

En budcykkel...

--
http://www.cuk.dk/
http://www.cuk.dk/salg/

Fra : [5300] pkc

Dato : 10-08-02 08:02

En god lever, og vigtigst af alt - kunder.

Men bortset fra det så er det mit drømme firma - tænk sig at kunne drikke
sig ud af lager problemer

I bliver nok nødt til at konkretisere jeres spørgsmål lidt mere.

boat4you.dk / per krabbe

Fra : carl munk

Dato : 10-08-02 10:07

"Philip Mahler" <mahlerphilip@hotmail.com> wrote in message news:<aj0m9h$1ra$1@sunsite.dk>...
> Mig og et par kammerater er ved at stable et lille firma på benene og kunne
> godt tænke os at vide hvad der er brug for til for at vi kan levere varer
> (her er der tale om spiritus)

For at kunne sælge spiritus skal I autoriseres dertil af Told & Skat,
der fører
meget streng kontrol med bandaroler, så henvend jer i første omgang
direkte til Told & Skat

Fra : Philip Mahler

Dato : 10-08-02 11:25

Ja spiritusbevillingen er nok det største problem. Ville bare vide om der
var nogle grundlæggende ting man skal gøre når man lancerer et nyt
firma/virksomhed?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 10-08-02 12:14

"Philip Mahler" <mahlerphilip@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ville bare vide om der
> var nogle grundlæggende ting man skal gøre når man lancerer et nyt
> firma/virksomhed?

"Lancerer" er jo et vidt favnende ord.

Lanceringen af en virksomhed/ et firma afhænger af ambitionsniveauet (læs:
kapital).

Er opstartskapitalen minimal, kan du/I eks. henvende til dine kunder
(erhverv) med direct mail eller direkte (aftalte) salgsbesøg.

Er opstartskapitalen pæn stor, kan du/I eksempelvis købe 10 sekunders
reklamespots hos TV2 i en måned.

"Normalen" ved opstart af en enkeltmandsvirksomhed er hårdt personligt
opsøgende salgsarbejde nok det mest anvendte.

"De nemme løsningers opstart" er yderst sjældne.

Hr. Bjørn

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 10-08-02 18:11

> Ja spiritusbevillingen er nok det største problem. Ville bare vide om der
> var nogle grundlæggende ting man skal gøre når man lancerer et nyt
> firma/virksomhed?

Hvor langt er I nået? Der er i princippet mange ting man kan/skal tage
stilling til, f.eks:

- Hvilket selskabsform (personligt, I/S, ApS, A/S, ...)?
- Finansiering/budget (tag evt. kontakt til en revisor)
- Juridiske detaljer (tag evt. kontakt til en advoat)
- Marketing (tag evt. kontakt til et reklamebureau)
- Internet/IT (tag evt. kontakt til et IT-firma)

..... og sådan kan man blive ved. Nu er det ikke sådan at man behøver at
spørge 'eksperterne' hver gang man er i tvivl, men ovenstående er da nogle
af de ting I bør tænke over.

Har I undersøgt om I kan få iværksætterydelser eller måske ligefrem hjælp
fra det offtentlige?

M.v.h.
Olav

Fra : MAndersen

Dato : 14-08-02 19:27

Forsikring er for spiritus ikke en billig post. Der bliver krævet meget høj
og dyr mekanisk sikring og alarm med overførsel.

mvh
MAndersen
Forsikringsmægler