Target/Border
Fra : Julie Thomsen

Dato : 09-08-02 10:46

spørgsmål 1)

Hvordan får man indholdet/linket til den respektive menuknap til
at åbne på samme side til højre for knappen?
Jeg bruger IKKE frames.

spørgsmål 2)

Hvordan kan man dele siden op med borders? Hvis man f.eks
ønsker at dele siden i 3 dele ved at lave 1 vandret og 1 lodret
border. Jeg bruger CSS og ønsker et svar jeg kan bruge i den
forbindelse.

Mvh Julie

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Egstrup

Dato : 10-08-02 08:05

>spørgsmål 1)
>
>Hvordan får man indholdet/linket til den respektive menuknap til
>at åbne på samme side til højre for knappen?
>Jeg bruger IKKE frames.

Det kan du ikke uden at bruge frames/iframes, enten må du lave menuen
på alle dine sider, hvilke dog ikke kan anbefales. Det du gør er at
bruge SSI, ASP eller PHP, her kan du lave én side der kun indeholder
din menu, denne linker du så til alle dine sider.

> [...]
>ønsker at dele siden i 3 dele ved at lave 1 vandret og 1 lodret
>border. Jeg bruger CSS og ønsker et svar jeg kan bruge i den

Jeg vil ikke anbefale at bruge CSS til at styre dine tabeller, da folk
med browsere uden CSS eller dem som har slået det fra, fuldstændig
mister meningen med dine sider.

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-08-02 10:08

Søren Egstrup wrote in <ege9luk2otvncha1q00trqeheja0eocnp2@4ax.com>:
> Jeg vil ikke anbefale at bruge CSS til at styre dine tabeller, da folk
> med browsere uden CSS eller dem som har slået det fra, fuldstændig
> mister meningen med dine sider.

Det er nu ikke min erfaring.

Den browser jeg normalt bruger (Konqueror) vil vise siden uden brug af
stylesheet indtil stylesheetet er downloadet, hvis det er eksternt.
Jeg bruger desuden en anden browser (Links), som (så vidt jeg ved) helt
ignorerer css.

Jeg bruger kun meget, meget sjældent tables til andet end "tabulært
indhold". Jeg bruger altså ikke tables til layout, men kun når jeg skal
lave noget, som rent faktisk skal ligne en tabel.

Det giver mig ikke problemer.

Det kan godt ske fx. en menu står over indholdet, i stedet for ved siden af,
men siden virker glimrende.

Faktisk vil jeg anbefale at styre layout med CSS. Det er faktisk det, der er
meningen. HTML bruges til indhold, udseendet laves med CSS.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Søren Egstrup

Dato : 10-08-02 12:06

On Sat, 10 Aug 2002 11:07:34 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Faktisk vil jeg anbefale at styre layout med CSS. Det er faktisk det, der er
>meningen. HTML bruges til indhold, udseendet laves med CSS.

Det er selvfølgelig op til udvikleren at bestemme, men det er i hvert
fald en god idé at tjekke ens sider uden CSS slået til.

Fra : Søren Egstrup

Dato : 10-08-02 18:23

Prøv fx dette link http://glish.com/css/ i IE 6.0 og så i NS 4.7

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-08-02 12:15

Søren Egstrup wrote in <ivialusok5qne26vgj7o4ho6d4b66rovfm@4ax.com>:
> Prøv fx dette link http://glish.com/css/ i IE 6.0 og så i NS 4.7

IE6 har jeg ikke mulighed for at installere, og NS4 har jeg slet ikke lyst
til at installere.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : P.N.

Dato : 10-08-02 14:47

> Hvordan får man indholdet/linket til den respektive menuknap til
> at åbne på samme side til højre for knappen?
> Jeg bruger IKKE frames.

Bruger ikke eller vil ikke bruge? Jeg har set et javascript der kan lave et
vindue i selve websiden, hvori der kan vises andre websider. Det er måske en
løsning du kan bruge...